Mytomantråden.

• Thread starter Thread starter Jonathan
  • Start date Start date
Kapten Blåskägg skrev:
2050733 Robin, om man är 17 år kan man inte ha "mannen, myten och legenden" i sin presentation utan då får man köra med "pojken, myten och legenden" :hihi

Välkommen till SH :tummenupp

Exaktimundo :fakta

Alla människor ljuger mer eller mindre, det finns ytterst få människor som talar sanningsenligt 100%.
Sedan är ju själva sanningen en definitionsfråga då varje människa upplever och tar in saker i deras omgivning på olika sätt,vilket också färgar deras återgivning.

Men en mytoman/mytomaner som ämnet är,finns det en uppsjö av av olika karaktärer av,då mytomani grundar sig oftast i en osäkerhet om det egna jaget och en otillräcklighetskänsla finnes inför omvärlden därav lögnerna.

Oftast är det personer med en eller flera traumatiska upplevelser bakom sig som ligger till grund för detta beteende,ofta tidiga upplevelser i barndomen som tillexempel ljugande personer i sin nära omgivning under barndommen kan utveckla detta beteende,även självupplevda saker som man inte vill dela med sig av kan leda till detta då man bäddat in sig i sin "saga" om hur det var, fast verkligheten var något helt annat.

Sedan finns det ju också mytomaner som kanske lider av andra symptom av grövre karaktär som gör att lögnerna kommer men då är nog inte diagnosen Mytomani.

Kapten Blåskägg skrev:
2050741
Kleiv skrev:
2050716 Jag har sugit en golfboll genom en trädgårdsslag QUOTE]

Kul för dig mannen, men jag tror det hade impat mer på oss om du var tjej :hihi

Är inte ute efter att imponera på finniga tonåringar, detta är fakta.

Jonathan skrev:
2050743 Sant. Men du kan ju låtsas ?

Sorry m8, no can do.

snabbåka skrev:
2050742 Alla människor ljuger mer eller mindre, det finns ytterst få människor som talar sanningsenligt 100%.
Sedan är ju själva sanningen en definitionsfråga då varje människa upplever och tar in saker i deras omgivning på olika sätt,vilket också färgar deras återgivning.

Men en mytoman/mytomaner som ämnet är,finns det en uppsjö av av olika karaktärer av,då mytomani grundar sig oftast i en osäkerhet om det egna jaget och en otillräcklighetskänsla finnes inför omvärlden därav lögnerna.

Oftast är det personer med en eller flera traumatiska upplevelser bakom sig som ligger till grund för detta beteende,ofta tidiga upplevelser i barndomen som tillexempel ljugande personer i sin nära omgivning under barndommen kan utveckla detta beteende,även självupplevda saker som man inte vill dela med sig av kan leda till detta då man bäddat in sig i sin "saga" om hur det var, fast verkligheten var något helt annat.

Sedan finns det ju också mytomaner som kanske lider av andra symptom av grövre karaktär som gör att lögnerna kommer men då är nog inte diagnosen Mytomani.

Jo, men det finns ju olika typer av lögner. Klart man ljuger då och då för att undvika olika situationer, men grövre lögner som bara bäddar in en i allt svårare sitser är det nog färre som sysslar med.

Tror jag iaf.

Tror dom till och med sig själva alltså ?

Kapten Blåskägg skrev:
2050733 Robin, om man är 17 år kan man inte ha "mannen, myten och legenden" i sin presentation utan då får man köra med "pojken, myten och legenden" :hihi

Välkommen till SH :tummenupp

Jag tolkar detta som att du är avundsjuk på... ne ja kommer inte på nått... :(

Kleiv skrev:
2050746 Är inte ute efter att imponera på finniga tonåringar, detta är fakta.

Sorry m8, no can do.

Fakk :huvet

MR.Robin skrev:
2050750 Jag tolkar detta som att du är avundsjuk på... ne ja kommer inte på nått... :(

Din oerhörda förmåga att se ölburkar i precis allt ?

Träffat en mytoman snubbe som kommer på alla fester, ingen känner honom riktigt, råkar du börja prata med honom är du fast, han snackar i evigheter. Eftersom alla vet det brukar vi "go along" med snacket o låtsas gå på allt han säger bara för att få ut så roliga saker som möjligt...

Jag studerar inte just nu, men tjejen gör, så jag har lärt känna många studenter:

Utropstecken 1: varför är så många studenter mytomaner? Är det för att de kommit till en helt ny stad där ingen känner dem, försöker snacka om ett liv som de egentligen inte har? Jag har träffat massor, min tjej har kommit på2st att total-ljuga etc. Tex så har jag en polare som råkat bli upväxt på ett finare ställe i Gbg. Då han klär sig som random skater, trodde då tjejjen i fråga, att hon kunde slå till o vara mytoman. Hon är nerifrån Gbg o pluggar i norrland. Hon går loss med att tillhöra överklassen, ha ärvt massa pengar, har ett fint hus som hon ska få på ett område i gbg (precis samma ställe där min polare kommer ifrån, men hon vet inte). Polaren vet att hon håller på att snacka massa skit och försöker få henne att beskriva området lite mer , vart hon bor m.m. Han får inte så exakta uppgifter av henne, så han säjer "Jag tror inte du bor där, för jag bor på det området"....
Det blir lite tyst och hon frågar tillbaks "Jaha och hur fan kan du bo där då" och försöker komma undan med sitt snack igen. Det visade sig att hon bodde långt utanför stan och var inte rikare än nån annan. Men fortfarande hatar hon Norrland för "det är så jävla glest mellan Gucci-affärerna" som hon själv sa en gång....

Jonathan skrev:
2050765 Oslagbart :rofl

Kåm ån boi :slagsmålssmiley

:huvet Jag vill inte slåss mot dig... Jag är för feg... :mytomansmiley

morecore skrev:
2050767 Träffat en mytoman snubbe som kommer på alla fester, ingen känner honom riktigt, råkar du börja prata med honom är du fast, han snackar i evigheter. bla bla bla lba blalbalblab ch var inte rikare än nån annan. Men fortfarande hatar hon Norrland för "det är så jävla glest mellan Gucci-affärerna" som hon själv sa en gång....

Robin heter jag.

morecore skrev:
2050767 Träffat en mytoman snubbe som kommer på alla fester, ingen känner honom riktigt, råkar du börja prata med honom är du fast, han snackar i evigheter. Eftersom alla vet det brukar vi "go along" med snacket o låtsas gå på allt han säger bara för att få ut så roliga saker som möjligt...

Jag studerar inte just nu, men tjejen gör, så jag har lärt känna många studenter:

Utropstecken 1: varför är så många studenter mytomaner? Är det för att de kommit till en helt ny stad där ingen känner dem, försöker snacka om ett liv som de egentligen inte har? Jag har träffat massor, min tjej har kommit på2st att total-ljuga etc. Tex så har jag en polare som råkat bli upväxt på ett finare ställe i Gbg. Då han klär sig som random skater, trodde då tjejjen i fråga, att hon kunde slå till o vara mytoman. Hon är nerifrån Gbg o pluggar i norrland. Hon går loss med att tillhöra överklassen, ha ärvt massa pengar, har ett fint hus som hon ska få på ett område i gbg (precis samma ställe där min polare kommer ifrån, men hon vet inte). Polaren vet att hon håller på att snacka massa skit och försöker få henne att beskriva området lite mer , vart hon bor m.m. Han får inte så exakta uppgifter av henne, så han säjer "Jag tror inte du bor där, för jag bor på det området"....
Det blir lite tyst och hon frågar tillbaks "Jaha och hur fan kan du bo där då" och försöker komma undan med sitt snack igen. Det visade sig att hon bodde långt utanför stan och var inte rikare än nån annan. Men fortfarande hatar hon Norrland för "det är så jävla glest mellan Gucci-affärerna" som hon själv sa en gång....

Så kul :rofl

Men i längden är det ju bara jobbigt. Och man kan inte direkt bevisa dom fel heller om man inte har varit däör dom varit och så. Jobbigt :död

Jonathan skrev:
2050748 Jo,men grövre lögner som bara bäddar in en i allt svårare sitser är det nog färre som sysslar med.

Ja om dom är många till antalet kan jag inte svara på,men dom som kör ett helt "upplägg" om sin person sin tillvaro osv......... är oftast människor med ett traumatiskt (för den personen) förflutet.

Medan dom människorna som enligt min mening "kryddar" en majoritet av sina återgivningar,med att förstärka saker som inte överenstämmer med sanningen,
ex.jag gav mest smällar i bråket,el.jag fick tre erbjudanden från tjejer ikväll på krogen.
Samt ljuger om saker som har ringa betydelse ex.jag har kört en Porsche el jag har legat med den och liknande har ju ringa betydelse för den han berättar det för men höjer hans "status" hos berättaren (i bästa fall).
Men denna typ av Mytomani grundar sig i ett riktigt dåligt självförtroende oftast.

Jonathan skrev:
Tror dom till och med sig själva alltså ?

Det beror nog oftast på hur pass man står i förnekelse till sig själv och till det tidgare traumatiskt upplevda.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg