Myterna FRIHET och BRUDAR

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Det är ju ett val man gör. Varför skulle det vara mindre manligt att avstå hojen? Jag skulle vilja ha det till att det mer handlar om att man aldrig varit "riktig" motorcyklist om man väljer att prioritera barnen och familjen. Uppoffringar kommer i många former. Eller? :va

Jag skulle inte vilja påstå att det är manligt att avstå håjåka för att ens fru/sambo/flickvän tycker man ska göra det.
Valet vissa gör är att inte göra något val. Man överlåter det för husfridens skull, även om man själv så hemskt gärna skulle vilja det ena så går man med på det andra.

Samtidigt, när äldsta grabben va liten skickade jag frugan på semester med en väninna bara för att själv få semester (det är nämligen ingen semester att åka till Mallis med en 2-åring).
Sitta på Skansen å käka nybakta bullar är nämligen helt OK å det tyckte han med.

Oavsett vad man älskar att göra här i livet tror jag det är viktigt att värna om det - Oavsett om man är man eller kvinna.
(Faktum är att en av dom bästa mc-förarna jag träffat var kvinna.)

En annan kul historia var när jag hotade frugan med att dra en Tarzan i hennes burk med ansiktskräm när hon blev allt för stissig...
 

Black_Betty

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2011
Ort
Södermanland
Hoj
2010 Ducati Monster 696
Klockrent

Hahaha, helt rätt skrivet. Kommer ihåg när mitt ex och jag var tillsammans, på den tiden höll jag på med enduro, mest för nöje och motion, jag och en barndomsvän träffades EN dag i veckan á 4-5 timmar och körde. Innan vi blev tillsammans så gjorde jag klart för henne vad jag höll på med och att vi var ute 4-5 timmar en dag i veckan. Och då var det inget problem. MEN sen....Kom det...Efter att vi varit tillsammans ett tag..." -Jag tycker att du ska sluta att åka, kommer att sluta med att jag får plåstra om dig (hon jobbar som US) och jag känner mig lite åsidosatt när ni åker." -Nej, jag tänker inte sluta åka. Jag måste få åka och umgås med min barndomsvän en gång i veckan á 4-5 timmar. Övriga tiden umgås vi ju, sa jag. Och så var det slutdiskuterat där. Hon var tyst och hade satt lås och bom på hennes ben två hela veckor i ren protest. Slutade med att efter ett antal veckor så gick vi skilda vägar. Vilket var både tråkigt och skönt på ett sätt.. För då kunde jag köra enduro fyra dagar i veckan stället...:tummenupp
 

AsuddenBurstOf

Icke Medlem
Gick med
4 Oct 2007
Ort
by
Hoj
1989
Tjejer åker hoj bara för att få ligga

antingen är dom nymfomaner eller flator, som vill få ett ligg / barn, familj med en ståtlig hane. :yoparty:6surkart

Edit: kolla bara deras avatar
 
Last edited:

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Valet vissa gör är att inte göra något val. Man överlåter det för husfridens skull, även om man själv så hemskt gärna skulle vilja det ena så går man med på det andra.

Vi kanske klyver hår här, men är inte det du skriver samma sak som jag gjorde innan? :) Att det handlar om uppoffringar alltså. Det är en sak om man blir tvingad att avstå hojåkandet, en helt annan om man väljer att göra det själv "för familjens skull". Sen är det en helt annan fråga om det är så att partnern tvingar en att sluta med hojandet av diverse skäl; då kan man ställa sig frågan om förhållandet mår riktigt bra.

Jag tycker att ett förhållande som mår bra är ett där båda parterna möts nånstans på mitten. Ett exempel, som har funkat bra för mig och frun hittills:

* Min fru är ganska religiös av sig och vill helst av allt att jag ska följa med på olika religiösa grejer. Jag vägrar, eftersom jag inte har tron, och det vore hyckleri att åka på och vara med om nåt jag inte tror på.

* Jag vill att hon ska följa med bakpå bågen oftare.

* Hon tycker att motorcykling är farligt, men accepterar att jag måste få köra motorcykel eftersom det får mig att vara mer harmonisk och helt enkelt må bra.

En av våra lösningar, där båda får som vi vill, är att besöka en MC-gudstjänst ett par gånger om året. Hon följer med på hojen och vi gör en kul grej tillsammans medelst hoj, och hon får med mig till en gudstjänst, inte för att det biter direkt på mig, men iaf... Jag gör en grej för henne och hon gör en grej för mig, typ. Båda får som de vill och ingen behöver ge upp någon motorcykling eller nåt annat.

En kompromiss av svenskaste mått! :)


Oavsett vad man älskar att göra här i livet tror jag det är viktigt att värna om det - Oavsett om man är man eller kvinna.

Även om man riskerar att förlora kvinnan/mannen man älskar för att man bara måste köra hoj och partnern ogillar det för att det är farligt?

Jo, jag provocerar lite här... :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Även om man riskerar att förlora kvinnan/mannen man älskar för att man bara måste köra hoj och partnern ogillar det för att det är farligt?

Jo, jag provocerar lite här... :D

Det beror väl lite på, men om hojåkandet är en stor del av ens person och man mår bra av att köra hoj kanske det är lite egoistiskt att tvinga någon att sluta köra hoj...
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det är så härligt att ha en tjej som accepterat att jag har mina intressen, och hon verkar även förstått att hon inte alltid kommer i fösta hand.

Hon brukar skämta om det ibland ;)

H - Vilket plats kommer jag på?
J - Hmm?! Va?
H - Ja, först kommer Spike(Hunden) sen Hojen, vad kommer sen?
J - Jadu, Mamma, Pappa, Bror o Syrran, Datorn osv så kanske nummer 7 eller något.

Ibland har man tur.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Det beror väl lite på, men om hojåkandet är en stor del av ens person och man mår bra av att köra hoj kanske det är lite egoistiskt att tvinga någon att sluta köra hoj...

Precis. Om den ena partnern känner sig tvungen att kräva en sån sak, känns det som att han/hon inte är speciellt säker på den andre - inget stabilt förhållande.

Givet, då är det lätt att ge upp hojandet bara för att få båten att skaka, typ. Men har det gått så långt, kan man ju undra hur bra förhållandet var från början. Nå, väl...
 

Zeit

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -06, Suzuki GSX 750 -03
Tjejens kommentar efter första turen på hojen: "Det är roligt när du drar på!". Det ska nog vara lugnt får vi hoppas... :tummenupp
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Tack tack det värmde.
Att folk ska vara så okulturella i detta samhället.
Den enda kultur som finns idag är lattekulturen och ******kulturen!
En i en annan tråd som inte tycker att Arne Anka är bra.
Vart är detta landet på väg?????

Ja, förfallet är långt gånget. Dags för Socker-Conny kanske?
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top