bivius
ingenhardetsåbrasomjag
Vad tror du om motivationskurser.![]()
Ja, odrägligt pigga föreläsare med ett bildspel som stöd, sk powerpointscharlataner, kan ju få vem som helst att vilja ta livet av sig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad tror du om motivationskurser.![]()
Ok,har ingen foliehatt och anser inte att all vaccin är av ondo.
Har dratt i mig tvindrix och lite annat men såg inte svinis som något större problem än vanliga "kommer dö av(insert valfri influensa)från asien" så jag skippade den som all annan influensavaccin som du med gjorde.
Så,vad gör dig så mycket bättre än mig,då vilken vanlig influensa som helst skulle kunna ta livet av de i riskzonen,när du själv inte vaccinerar dig?
Tonen är nog inte mot ett vaccin som funkar mot en dödlig sjukdom som hotar ändra den värlsbild vi nu har utan mot hysterin till ett vaccin till en influensa som är lika svår som.......en vanlig influensa med nytt namn.......
Och nej,nästa konstiga hot som faktiskt avlivar folk i massor så tar jag min chans där med så då är jag nog borta(eller ännu värre kvar),du har mitt tillstånd att stå på min grav och säga "vad var det jag sa!".
Henrik
Men tonen du är upprörd över, den kommer inte från massmedia kanske?
Inte alls. Hysterin ligger helt och hållet i andra skålen. Någon kommer med en nyhet och folk ansluter sig till detta och försöker upplysa omvärlden och i de fall de inte går är nästa steg att skrämma. Sista fasen till de som inte köper allt är att i sann kristelig lära skuldbelägga dessa.
Att ta avstånd/vara passiv är aldrig att vara hysterisk. Det är bara ett barnsligt motargument från förespråkarna.
Hade jag fått bestämma hade jag aldrig tagit sprutan... men med en bebis och en gravid fru hemma så var det inte så mycket att tänka på, man vill inte vara orsaken till att familjen blir smittad i det läget.
Hmm
Code:Antal anmälda Antal vaccinerade Antal fall per fall 4-19 åringar 100 000 vaccinerade Island 3 31 958 9,4 Finland 54 668 000 8,1 Sverige 58 1 193 000 4,9 Norge 8 510 000* 1,6 Storbr. 2 295 000** 0,7 Tyskland 5 928 000*** 0,5 Kanada 2 2 000 000 0,1 * 5-18-åringar ** 5-16-åringar *** 0-17-åringar
Jag hade i det fallet inte låtit mitt barn ta ett helt oprövat läkemedel.
Varken jag eller min gravida fru tog sprutan, jag sågs som en fiende på jobbet och i vissa kretsar. Jag skrattade och sa "vi får väl se om ett par år".
Det tog inte så lång tid...
Har alla länderna använt samma vaccin?
Nej, inte ens sverige har samma överallt.
Jo, visst har vi det? GSK blev väl kontrakterade för all leverans till vår massvaccinering?
Tror göteborg använde någon annans, skall kolla upp direkt.
Ok, du har uppenbarligen träffat på folk som verkar vara mer fanatiska med att vaccinera sig än jag. Själv har jag bara sett motsatsen, dvs de som måste berätta för allt och alla att de INTE vaccinerat sig, och framhålla alla risker med vaccineringen (som ÄR sjukt överdrivna). Det ser jag inte som att vara passiv eller att ta avstånd, utan precis lika hysteriskt som de som du uppenbarligen träffat som VILL att alla ska vaccinera sig.
Med det sagt, jag vaccinerade mig inte heller, trots att jag tillhör en riskgrupp, av den enkla anledningen att det inte kändes speciellt motiverat. Det innebär inte att jag känner att de som vill vaccinera sig gått på nån form av propaganda, det finns klara fördelar med vaccination, även mot vanlig influensa.
Man blir lite nyfiken var dessa stora grupper som angriper dom som väljer att inte vaccinera sig finns.
Med en täckning på 60% är det ju knappt hälften som vaccinerat sig, ta då med alla russin som tar alla vaccin så blir det ju ganska få på arbetsplatser där majoriteten vaccinerat sig iallafall.
På morsans jobb var det tabu att inte vaccinera sig. Nu gjorde ju hon det så det blev inget med det men de som inte gjorde det tog "semester" tills hysterin lagt sig. Hon jobbar som skolkurator.
Hur många vaccinerar sig mot vanliga influensan? Den plockar resor fler människor. Har du vaccinerat dig mot den? Har vi kommit överens om att det ens var en pandemi?
Är väl som med galna kosjukan den blåstes upp fast att där dör väldigt många av salmonella varje år
Jag utsattes för en del kommentarer för att jag valde att inte vaccinera mig, dock inte på jobbet.
Man kan väl konstatera att det var ytterst lönsamt för dom som sålde vaccinet IAF, vi betalade väl för två doser per medborgare, trots att vi behövde en fjärdedel av det.
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|