Mystiskt vykort

p_pantern

Förmodligen lika tuff som Rambo
Gick med
2 May 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 750 vatten
Hej, har en liten fråga. är det någon mer än jag som fått ett vykort från ett mc-företag i bromma som heter world classic bike??
i vykortet står bara att någon har sökt mig angående GSX-R 750... antar att han syftar på min hoj?

är det någon som vet något om företaget eller vad de gör för något?
googlade på det utan att få någon träff, kanske någon annan kan hitta en adress?
vore tacksam för information...

/Pantern

Hej, har en liten fråga. är det någon mer än jag som fått ett vykort från ett mc-företag i bromma som heter world classic bike??
i vykortet står bara att någon har sökt mig angående GSX-R 750... antar att han syftar på min hoj?

googlade på det utan att få någon träff, kanske någon annan kan hitta en adress?

/Pantern

Tror det är samma som ringde och skickade brev när jag hade Charger´n. Fast då hette det (World) Classic Car istället:rolleyes:
Kan slå vad om att dom vill kränga Jackor,t-shirtar o shit som det står GSX-R 750,Suzuki eller dylikt.
Ville kränga en Dodgejacka "limited edition" på avbetalning för 4500:- spänn och då sa jag att jag hellre lägger dom pengarna på bilen istället!
Och när han sa att -"Jo men tänk vad Cool du kommer att se ut med den jackan i bilen!" för tredje gången så la jag på!

/Pantern

Eniroade lite, kan det ha med detta att göra:confused:

Det är Christer Wilsby i Bromma i Stockholm som ligger bakom företaget. ...
Classic Bike är namnet på en ny svensk tidning om gamla motorcyklar. ...

http://www.swedenoffroad.com/sv/news/oldnews.html

Njaa....
Jag fick ett samtal i höstas från något "Classic car" eller något.
Dom ville sälja en "limited edition"-jacka med anledning av att dom hittat att jag äger en sådan här:

Cadillac_S62_ED_1958.JPG

Han ville att jag skulle ta emot jackan, mot löfte att jag kunde returnera den kostnadsfritt.
Jag bad om någon dags betänketid och vid nästa samtal avböjde jag erbjudandet vilket jag också noterade på en lapp, datum och deras handläggares namn.

Någon vecka senare kom en bekräftelse på beställningen!

Nytt samtal och nytt påpekande och nytt löfte om avbokning, vilket även det noterades av mig.

Fyra veckor senare kom ett SMS från det lokala utlämningsstället att min jacka från Classic Car fanns för avhämtning hos dom...:mad:

Nytt samtal till säljarna följde och jag fick åka til utlämningsstället och ge dom besked om returnering av jackan och sedan var saken ur världen...

Om det är samma försäljningsfirma eller om det ens gäller samma sak vet jag givetvis inte men man blirr lite lätt irriterad när sådant dyker upp, mot ens vilja.

Eniroade lite, kan det ha med detta att göra:confused:

Det är Christer Wilsby i Bromma i Stockholm som ligger bakom företaget. ...
Classic Bike är namnet på en ny svensk tidning om gamla motorcyklar. ...

http://www.swedenoffroad.com/sv/news/oldnews.html
Läs igenom Duckies länk.

http://www.worldclassicbike.com/

Offentliga uppgifter:

===================
Domain.......: WORLDCLASSICBIKE.COM

Organisation Contact
=======================
ID...........: ORG-140646
Name.........: World Sport International AB
Name.........: Bengt Persson
PostAddress..: Lövåsvägen 40
PostCode.....: 16837
PostArea.....: Bromma
Country......: SE
Phone........: +46.87040020
Fax..........: +46.86340101
Email........: bengt @ worldclassiccar.com

World Classic Car
Telefon: 08-7040020
Grindstuv. 40-42
16733 BROMMA

World Sport International Scandinavia AB
Telefon: 08-7040020
Grindstuv. 40-42
16733 BROMMA

Bengt Persson
Mobil: 070-7791006
(World Sport International Scandinavia AB)
Box 1184
16721 BROMMA

Man behöver inte vara otrevlig när dom ringer, det räcker att man säger Nej tack till deras erbjudande.

Det dom ringer om är om du vill köpa en uppsättning glas märkt med suzuki gsx-r *kubik+årtal* på din hoj ingraverat i glasen. Skitsnygga... jag köpte såna. Dom ligger nersänkta i en skitsnygg väska så dom kan inte skadas oavsett i den väskan

Sen erbjuder dom en Suzuki-tröja med suzuki loggan på. Man får 2 tröjor till priset av en.

Back