Kawasakitröja från World Classic Bike

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Det ringde en snubbe igår från företaget World Classic Bike (www.worldclassicbike.com). Han hade från en sökning i trafikregistret slumpmässigt plockat ut 25 st ägare av ZX-10R som han hade ett specialerbjudande till. Man kunde köpa 2 st tröjor, svarta med grönt tryck. På ena armen stod det Kawasaki, på andra Ninja Racing, på ryggen också Ninja Racing och till vänster på bröstet Kawasakis K-logga. Dessa två tröjor skulle bara tryckas i 100 ex och de första 25 skulle få dem för det facila specialpriset av 1295 riksdaler.

Nu till frågan. Tror ni detta en fet bluff (bluff att det är så jäkla exklusivt asså) eller är det bara att tacka ja och sälja grejorna på blocket till det dubbla priset sedan?

Last edited:
1300kr för 2 tröjor med tryck låter inte billigt.

Vad var det för tröjor? För 750 kr får du ju en "märkeströja".

Med tanke på att det står "Kawasaki" på dem så borde det väl vara märkeströjor. Annars är det ganska olagligt.

Ring Kawasaki Sverige och fråga om det kan stämma, dvs erbjudandet.

750 spänn styck för en tröja... jisses. Det är ju 100 liter E85!

/bondfångare Lindeman

"slumpmässigt plockat ut 25 st ägare av ZX-10R som han hade ett specialerbjudande till......"

Billigt försäljningstrick.

Skitskraj Mike skrev:
2360386 Kanske jag har oxå:tungan
Tröjorna jag fick erbjudande om att köpa skulle de stå GSXR racing eller nått på iaf, samma företag...
Samma här fast med gixxerlogga, 1295:- för hood+sweatshirt:2cool

Jag vet att en del som har "jänkare" har fått liknande förslag förut(pontiac vet jag med säkerhet). Om det är samma företag vet jag inte men upplägget var liknande, man kunde köpa numrerade skinnjackor med pontiacmärken på.

Jag skulle tänka mig att ide´n är att med att tillverka ett begränsat antal så blir det "exklusivare" än att dom finns i obegränsat antal och på det viset kan man ta mer betalt för dom.

Zormin skrev:
2269979 Det ringde en snubbe igår från företaget World Classic Bike (www.worldclassicbike.com). Han hade från en sökning i trafikregistret slumpmässigt plockat ut 25 st ägare av ZX-10R som han hade ett specialerbjudande till. Man kunde köpa 2 st tröjor, svarta med grönt tryck. På ena armen stod det Kawasaki, på andra Ninja Racing, på ryggen också Ninja Racing och till vänster på bröstet Kawasakis K-logga. Dessa två tröjor skulle bara tryckas i 100 ex och de första 25 skulle få dem för det facila specialpriset av 1295 riksdaler.

Nu till frågan. Tror ni detta en fet bluff (bluff att det är så jäkla exklusivt asså) eller är det bara att tacka ja och sälja grejorna på blocket till det dubbla priset sedan?
Det låter som om han förskönar en tröja som han trycker i garaget.. Om han blåser dig vet du var han bor.. Om den är så exklusiv ringer man knappast runt till folk för att sälja den.. För att ha 3 registrerade branschnamn verkar det en aning skumt att behöva trakasera nya hojägare om en skitsak som en tröja.. vinsten heter nog duga.. my 5 cent :rolleyes:

Offentliga uppgifter:

===================
Domain.......: WORLDCLASSICBIKE.COM

Organisation Contact
=======================
ID...........: ORG-140646
Name.........: World Sport International AB
Name.........: Bengt Persson
PostAddress..: Lövåsvägen 40
PostCode.....: 16837
PostArea.....: Bromma
Country......: SE
Phone........: +46.87040020
Fax..........: +46.86340101
Email........: bengt @ worldclassiccar.com

World Classic Car
Telefon: 08-7040020
Grindstuv. 40-42
16733 BROMMA

World Sport International Scandinavia AB
Telefon: 08-7040020
Grindstuv. 40-42
16733 BROMMA

Bengt Persson
Mobil: 070-7791006
(World Sport International Scandinavia AB)
Box 1184
16721 BROMMA

kawaman73 skrev:
2360947 Samma här fast med gixxerlogga, 1295:- för hood+sweatshirt:2cool
Nu har jag fått hem båda tröjorna för påseende och har inte betalat något.
Tröjorna är helt okej men knappast värda 1295:-.
Kommer att skicka tillbaka mina bums.

Jag fick hem mina förra veckan. Tyckte de såg lite plojiga ut. Lite för mycket text och sen ett stort rosa R i loggan...
Skickade tillbaka mina!!

Och nu ska jag skicka tillbaka mina!

Någon som kommit undan frakten?

Kvinnan på posten/kiosken tyckte att jag bara skulle skriva "retur till avsändaren" på.
Men skulle inte förvåna mig om det blir strul då, om man inte har fri retur.
Har för mig att det var 10 dagars retur och allt skulle vara gratis på alla sätt.

Någon som kommer ihåg vad som sades vid telefonsamtalet?

Har 2 "limited" TL1000R på ingång. Har fått dem i present. Ingen som har bild på någon tröja? (modell spelar ingen roll) Förmodligen åker dom raka vägen tillbaka (förhopningsvis utan strul)

Returfrakten gick på 125:- så den enda vinnaren i den här affären måste vara posten :näsblod

Back