Mysteriet med strypt Suzuki

Har nu pratat med jättetrevlig, hjälpsam Fredrik på Din MC i Sollentuna. Han tror att det är kamtiderna - så nu ska jag ringa till AVA Mc och ifrågasätta. =) + att det faktiskt är så att huvudmynstyckena i förgasaren ska vara olika, precis som jag har sagt till dem hela tiden men de har inte lyssnat... =(

Tack för all hjälp här på forumet! Jag meddelar när det har löst sig och vad den exakta lösningen var...

Har nu pratat med jättetrevlig, hjälpsam Fredrik på Din MC i Sollentuna. Han tror att det är kamtiderna - så nu ska jag ringa till AVA Mc och ifrågasätta. =) + att det faktiskt är så att huvudmynstyckena i förgasaren ska vara olika, precis som jag har sagt till dem hela tiden men de har inte lyssnat... =(

Tack för all hjälp här på forumet! Jag meddelar när det har löst sig och vad den exakta lösningen var...

Då får vi hålla tummarna å hoppas på det bästa sålänge då :)

Bump

Hur gick det för dig? Löste det sig?

Munstyckena i förgasarna skulle ALDRIG kunna ändra effekten från 74 kw till 28 kw. Det finns inte tillräckligt stor skillnad i storleken på de munstycken som finns att köpa för att få den skillnaden i effekt. Skillnaden mellan munstycken och nålar skulle möjligen kunna vara 10 hk som allra mest om hojen är grymt felinställd till perfekt inställd.
Sen är det inte ovanligt att man när man bestyckar om en hoj, har samma munstykcen i alla förgasarna. Bara för att den kommer original med två olika storlekar betyder inte det att det är bäst.

Jag vet inte vad den kan vara för fel, bara vad det INTE är för fel.

Jag hade kollat på tändmodulen, låter som du inte har nån tändförställning alls.

Går det öppna motorkåpan till svänghjulet? Testa med stroboskoplampa i så fall, rör sig inte tändpunkten när du varvar så är det med all sannorlikhet cdi:n.

/Janne

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...