Mysko Aprilia RS!

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Hej!

Jag har haft upp detta innan i en annan tråd och då trodde typ alla att min hoj har skurit. LÄS!


Nu är det så att jag tvivlar på detta då hojen går precis som den ska.

Det som är konstigt är att tomgången är helt väck. Man kan absolut inte gå under 3000 rpm för då dör den bara.

Den går inte heller att starta med startmotorn MEN den går igång hur lätt som helst genom rullning. Tänder direkt.

Det är nåt typ klickande ljud som man hör på 4-5000 rpm.
Nåt ännu konstigare är att idag när vi höll på med den så försvann ljudet helt plötsligt. :va

Jag körde en pyttiliten sväng, den gick som aldrig förr och drog iväg som satan, sen när jag var tillbaka så var ljudet där igen.

Nån som har en aning om vafan detta kan vara?

Ska ringa Aprilia verkstaden i Trelleborg imorgon o höra vad de har att säga.

Mvh
Stoffe
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
kan vara ett lager som klickar till eller kanske kolvringarna? men det låter mer som ett raspande snabbt ljud ganska metalliskt men det kan komma och gå det ljudet. Bara motorn får upp lite värme så kommer de ljuden från skadade delar fram rätt fort när de börjar vidga lite sen när du kör hojen på låga varv när den är nystartad så hör du det inte då den är kall. Jag skulle chansa på en värmenypning. Dålig kompression märks inte så mycket på topp på en 2t men däremot så kan tomgång och såvidare försvinna samt att den bara går rullstarta. Jag hade rivit ner cylindern och tittat efter.
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
den har skurit, och den mår definitivt inte bra just nu.
 

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
Den har iten skurit det är bara en kolvring som gått.
Min var exakt likadan när en kolvring hade spruckigt.
Bara byta sen ska det funka :yoparty :tummenupp
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
0nicke0 skrev:
Den har iten skurit det är bara en kolvring som gått.
Min var exakt likadan när en kolvring hade spruckigt.
Bara byta sen ska det funka :yoparty :tummenupp
Min var precis likadan när en kolvring hade hoppat ut i utblåset och spräckt nikasilet och tryckt in kolven så den såg ut som den hade fått en uppercut av nån fet boxare...

Alltså den kan va skuren elr bara en kolvring...nått är de iallfall öppna o kolla efter...
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
stoooffe skrev:
Jaha då blir d väl till att skruva isär skiten igen då :(

Batteriet är det iaf inte för startmotorn spinner på som satan. :död

glöm nu vad dom andra sagt :hihi

om startmotorn fungerar bra men du får inte motorn att gå runt för det är just vad du skrivit nu så kan det väll vara så enkelt att startmotorn inte är vad den borde vara :tummenupp

tomgången är för den är fel bestyckad

skramlet är för startmotorn går emot drevet till motorn alltså där den vrider runt motorn

japp så är det vetu

edit fan va aprilia är bra
 
Last edited:

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Det där med att den dör under 3000 varv kan mycket väl vara avgasporten som fastnat i ett läge. Det var exakt så för mig, så jag tog isär porten o rengjorde den, sen funka det perfekt igen. Mvh
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Tzr91 skrev:
Det där med att den dör under 3000 varv kan mycket väl vara avgasporten som fastnat i ett läge. Det var exakt så för mig, så jag tog isär porten o rengjorde den, sen funka det perfekt igen. Mvh


Verkar ju konstigt då den öppnade o stängde precis som den skulle när jag tog en sväng med den.
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
RS "Alex" skrev:
glöm nu vad dom andra sagt :hihi

om startmotorn fungerar bra men du får inte motorn att gå runt för det är just vad du skrivit nu så kan det väll vara så enkelt att startmotorn inte är vad den borde vara :tummenupp

tomgången är för den är fel bestyckad

skramlet är för startmotorn går emot drevet till motorn alltså där den vrider runt motorn

japp så är det vetu

edit fan va aprilia är bra



Startmotorn går runt som den, iaf vad jag kan höra med mina öron.

Det med att den är felbestyckad vore ju knepigt då detta bara kom pang direkt.

:va
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
kan jag ha samma fel som dig kanske ???
ushhh vad jag ogillar min aprilia nuu i i fredags när jag var nere i lund så gick den dåligt och var väldigt svag.. till sist dog den helt och fick köras hem på kärra 15mil :) den gick och springa i gång men fick hålla den på höga varv hela tiden. lämnade in den på verkstad då jag trodde att den fick för mycket olja men nej. verkstaden trodde att kolven var slut och det var därför den var så svag och inte startade :confused: eller kan det vara cdi boxen som jävlas ?? nu ska jag jallefall beställa en ny kolv :död
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
philsson skrev:
kolven kolven kolven kolven!!!.. :4skrika :4skrika :4skrika
FAN är det nått mer som behöver bytas som kolven är sliten?? ringde starol ca 2500 för kolv kitt :( aprilia återförsäljaren håller på att kolla finns det nått annat ställe?? vill ha kolven så snabbt som möjligt då jag inte har fått köra nått med min jävla skit hoj
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
lasse kongo skrev:
FAN är det nått mer som behöver bytas som kolven är sliten?? ringde starol ca 2500 för kolv kitt :( aprilia återförsäljaren håller på att kolla finns det nått annat ställe?? vill ha kolven så snabbt som möjligt då jag inte har fått köra nått med min jävla skit hoj
byt kolvbult och kolvbultslager samt alla packningar. har du otur kan cylindern vara skadad.. :(
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
lasse kongo skrev:
FAN är det nått mer som behöver bytas som kolven är sliten?? ringde starol ca 2500 för kolv kitt :( aprilia återförsäljaren håller på att kolla finns det nått annat ställe?? vill ha kolven så snabbt som möjligt då jag inte har fått köra nått med min jävla skit hoj

KOLV KIT KOSTAR 800KR bara så du vet

2500 kr är du väldigt begåvad om du betalar DJM får berätta adressen som vanligt :hihi :hihi
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
lasse kongo skrev:
FAN är det nått mer som behöver bytas som kolven är sliten?? ringde starol ca 2500 för kolv kitt :( aprilia återförsäljaren håller på att kolla finns det nått annat ställe?? vill ha kolven så snabbt som möjligt då jag inte har fått köra nått med min jävla skit hoj


sluta nu. ok du verkade svag så jag ger dig länken som sagt..

www.geiwiz.com

:tungan
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top