MyNetMoto.com - Problem med betalning för däck

sandstream skrev:
Ett alternativ är ju att du ber dem att sätta in pengarna på ditt konto och sedan skickar du tillbaka däcken.
(Förutsatt att de inte sitter på hojen redan)
Jag gjorde så en gång med Alven & Ingvarsson och de höll på att dö :D

Hunnit bli rätt slitna nu :)

Läcket det med Alven & Invarsson :tummenupp

Badger skrev:
De har noll rätt mot mig juridiskt. Men när de blandar in inkassobolag kan det bli lång historia vilket inte är något vidare.... Där det verkar vara enklare att betala även ifall de har noll rätt men eftersom jag har gjort det i god tro, samt har alla detailjerade villkor som jag har uppfyllt, så kommer jag vägra.

Den här saken är inte alldeles okomplicerad. Det är definitivt inte så enkelt att de har noll rätt. Blir lite nyfiken faktiskt. Uppdatera oss gärna om hur det gått när saken är löst.

Badger skrev:
Tror inte du har beställt från mynetmoto efter ditt svar.

Kollade också, fick meddelande 4 dagar efter jag hade gjort betalningen från mynetmoto där de bekräftar att de har erhållit betalningen samt att de nu kommer verkställa frakten till mig vilket de gjorde.

Första var ca summa på 536, den andra var detaljerad med allt med slutligt pris på 451.
Jag har beställt från Mynetmoto, flera gånger. Bra firma att ha att göra med. De har bra priser och levererar snabbt.

När du gjorde din beställning så fick du fram priset 536 euro. Och på den första bekräftelsen stod det fortfarande 536 uro. Rätt?

Om du accepterade det priset då, varför lipar du nu?

Ni kom överens om ett visst pris. Därefter gjorde de ett enkelt fel genom att sätta ett lägre pris på fakturan än det överenskomna. Du försöker bara utnyttja deras misstag för att slippa betala det överenskomna priset. Tarvligt. Nästan lika tarvligt som att du försöker göra dig till offer.

Bingo skrev:
Jag har beställt från Mynetmoto, flera gånger. Bra firma att ha att göra med. De har bra priser och levererar snabbt.

När du gjorde din beställning så fick du fram priset 536 euro. Och på den första bekräftelsen stod det fortfarande 536 uro. Rätt?

Ni kom överens om ett visst pris. Därefter gjorde de ett enkelt fel genom att sätta ett lägre pris på fakturan än det överenskomna. Du försöker bara utnyttja deras misstag för att slippa betala det överenskomna priset. Tarvligt. Nästan lika tarvligt som att du försöker göra dig till offer.

Första stod "General price" , dvs ca pris. Bekräftelsen, den detaljerade som är faktura underlag är på 451 och där står "Final amount", dvs slutpris.

Deras påminnelse dyker upp två månader efter.............

Jag acceptera priset med deras villkor, dvs förskottsbetalning mm mm, vilket är uppfyllt. Att två månader senare betala mellanskillnaden på något ca pris, :confused:

De har inte gjort något enkelt fel. De har dessutom bekräftat att de har erhållit full betalning. De skickade varorna därefter. De har haft ett flertal gånger att kolla att det skulle vara korrekt.

Det pris som gäller är dessutom det senast angivna som gäller, vilket jag betalade (anbud-accept).

De har dessutom hävdat i påminnelse, inkasso mm med hänvisning till den faktura som jag betalade. :va , inte till något annat eller deras ca pris.

Till inkassobolaget är skickat kvitto, faktura mm.

Göra till offer... :huvet . Förstår inte, allt är korrekt gjort från min sida. Du betalar väl dina räkningar med beloppet på fakturan, inte ca priset du fick innan?

Din inställning Bingo :va, Jobbar du för dem eller?

Last edited:
Bingo skrev:

Jag antar att Badger menar att i själva webshopen fick han priset 536 euro men att bekräftelsebrevet han fick skickat efter att ha genomfört beställningen angav summan till 451 euro.

Badger skrev:
Din inställning Bingo :va, Jobbar du för dem eller?
Bry dig inte om Bängo, han hade troligen trasiga leksaker och cement i sandlådan.
Bittrare snubbe får man leta efter :(

Grymt bra service på mynetmoto! Beställde sent i måndagskväll och får däcken levererade till dörren tidigt torsdag morgon. Alltså levererat under 2,5 dygn! Och priset, ja 2066 kr för en uppsättning däck (conti roadattack) inkl frakt! Kommer garanterat fortsätta handla från detta ställe! :Bugar

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN