Bj.O.rn skrev:
Kolla med bosco här på sh, han har haft en
Äger.
Försäkring som alla andra, 40.000 om året hos vissa (klass 7)...
Har den "lilla" moroten fast tydligen är 1.000 lika linjär i effekten så det känns inte som ngn riktigt klipp...
Fast jag har inte provkört ngn 1.000.
Ang Supermotors i Växjö, fixar tydligen billig entusiastförsäkring för tusenlappen men i vanlig ordning förpliktigar denna försäkring.
Garage, ej bankörning, gammal gubbe (som jag asså), 500-mil om året etc, etc.
Troligen finns det 10-15 inregade MV's i Sverige _innan_ Supermotors importerande. Har inte orkat kolla bilreg. Erik Söfringsgård (Supermotors) borde veta mer exakt, gjort utskick till alla regade.
*******
Cagiva Mito'n (som jag kört å tävlat med på svart-vita-tiden) är designen tagen från Ducati 916. Under den tiden när Ducati ägdes av Castiglioni som numera enbart delvis äger MV/Cagiva/Husqvarna.
*******
Enligt Supermotors har man återförsäljare, bara å besöka för att få se en MV.
Detaljarbetet e're som sagt inget fel på, men så skissade Tamburini (designer) i över en månads tid enbart på broms/kopplingsreglagen (specialtillverkade enbart för MV)...
Me to be fetish - naa, knappast....
Annars e mitt problem att körkortet aldrig ligger kvar i plonkan efter jag kört med moppen på landsväg - men tydligen e jag inte ensam om detta fenomen.