MV Agusta

McRae skrev:
Om du ändå ska köpa en Mv så tycker jag inte du ska snåla!
Varför inte en F4 Mamba eller F4 Tamburini? :rolleyes:
Nej det kvittar vilken du köper, MV Augusta har ändå lätt de snyggaste
motorcyklarna!
En annan får bara fortsätta drömma..

Man får ge 350.000 för en Tamburini... lite väl mycket även för mig !

triple skrev:
Det finns väll några magiska försäkringar till Augustan som väger upp det höga inköpspriset :tummenupp

Det stod om det på impotörens hemsida, tror jag

Specialförsäkringen gäller bara om du köper den av importören, DVS Supermotors http://www.mvagusta.se/

Hade det på g ett tag, tror försäkringen skulle landa på 500kr/år eller nåt sjukt billigt. Kan vara värt att kolla upp det. Dom har ju en beggad F4 Oro :cdevil

IO skrev:
Specialförsäkringen gäller bara om du köper den av importören, DVS Supermotors http://www.mvagusta.se/

Hade det på g ett tag, tror försäkringen skulle landa på 500kr/år eller nåt sjukt billigt. Kan vara värt att kolla upp det. Dom har ju en beggad F4 Oro :cdevil

Pratade med dom idag o det e klass 7 som gäller än så länge. Tyvärr. Men Supermotors jobbar på att få fram en entusiastförsäkring. Dom hoppas kunna ha den klar till våren.

//Anders

sharpedge skrev:
Nyaste Allt om MC har ett reportage om hojen... kanske står ngt matnyttigt om den där?

...i vilket dom bl.a. rejsar Agustan mot en triumph Rocket :va Vet inte om det är rätt ugångspunkt för ett bra sporthojreportage.
Men MV gör dom vackraste hojarna som rullar! Känner en som har en F4s 750 som man kan titta på hur länge som helst. Sen hur dom är att köra vet jag inte, men dom är säkert ingen besvikelse direkt.

Är det sant att MV:en är den snabbaste standardhojen på bana?

Tjabba ! har en polare utanför södertelje som haft en 750-01:a i 2 år o den var han nöjd med ,förutom att det var enligt honom lite klent klipp i motorn,,men den nya 1000:en ska visst kompensera det med råge,
kvaliten på f4:an var ok,superfint detaljarbete,, faktiskt bättre än på min mille :( annars e dom åxå fina som tusan.
pm:a mig om du har flera 1000 på g för kompisen e åxå på jakt efter en ny hoj till våren.
mvh: Jocke i köping

Webspy skrev:
En liten fråga.

Är det någon som har eller har haft en MV Augusta som har koll på om dom är kända för att ha några småfel eller andra små egenheter ?

Ska åka ner till tyskland om 2 veckor o köpa en F4S. -02 eller nyare.

Vore toppen att ha lite mer kött på benen ang. vad man ska kolla lite extra på.

Habegäret blev som vanligt för stort - så blir jag som vanligt tvungen o inhandla ännu en ny hoj !

Mvh / Anders

Någon skrev det här på sporthoj, men jag antar att det är fel då.

H4 skrev:
Är det sant att MV:en är den snabbaste standardhojen på bana?
Nej, nej! Kawasaki ZX10 är den snabbaste standardhojen på bana :fakta

Bj.O.rn skrev:
Kolla med bosco här på sh, han har haft en

Äger.

Försäkring som alla andra, 40.000 om året hos vissa (klass 7)...
Har den "lilla" moroten fast tydligen är 1.000 lika linjär i effekten så det känns inte som ngn riktigt klipp...
Fast jag har inte provkört ngn 1.000.

Ang Supermotors i Växjö, fixar tydligen billig entusiastförsäkring för tusenlappen men i vanlig ordning förpliktigar denna försäkring.
Garage, ej bankörning, gammal gubbe (som jag asså), 500-mil om året etc, etc.

Troligen finns det 10-15 inregade MV's i Sverige _innan_ Supermotors importerande. Har inte orkat kolla bilreg. Erik Söfringsgård (Supermotors) borde veta mer exakt, gjort utskick till alla regade.

Cagiva Mito'n (som jag kört å tävlat med på svart-vita-tiden) är designen tagen från Ducati 916. Under den tiden när Ducati ägdes av Castiglioni som numera enbart delvis äger MV/Cagiva/Husqvarna.

Enligt Supermotors har man återförsäljare, bara å besöka för att få se en MV.
Detaljarbetet e're som sagt inget fel på, men så skissade Tamburini (designer) i över en månads tid enbart på broms/kopplingsreglagen (specialtillverkade enbart för MV)...

Me to be fetish - naa, knappast....

Annars e mitt problem att körkortet aldrig ligger kvar i plonkan efter jag kört med moppen på landsväg - men tydligen e jag inte ensam om detta fenomen.

Man kanske borde köpa 2... så man kan köra rookie 1000 med den oxå.... om den nu håller för det !

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2