MV Agusta F4 1000 Corse

maxximus skrev:
Nuförtiden så är kvaliteten hög, annat var det på 60 o 70-talet.
Reservdelar är heller inget problem, bara att ringa till= www.supermotors.se

Va ju inte så svinigt dyra delar samma priser som Ducati ungefär, MW:n är vansinnigt läcker hade den en twin så skulle jag nog köpa en?
 
Hightuned skrev:
Va ju inte så svinigt dyra delar samma priser som Ducati ungefär, MW:n är vansinnigt läcker hade den en twin så skulle jag nog köpa en?
MV inte MW :fakta
 
Rätt kul när man läste testet i bike, om vanliga F4 1000, och dom fyra japaneserna....
MV uppgav minst effekt, men hade mest effekt vid bänkning.... :tummenupp
 
NSR_Martin skrev:
Rätt kul när man läste testet i bike, om vanliga F4 1000, och dom fyra japaneserna....
MV uppgav minst effekt, men hade mest effekt vid bänkning.... :tummenupp

Är det inte så att italienarna anger sin effekt på bakhjulet, och inte på utgående axel som japsarna gör?
 
McFille skrev:
Är det inte så att italienarna anger sin effekt på bakhjulet, och inte på utgående axel som japsarna gör?
Jopp, förmodligen är det väll så, vilket jag tycker är väldigt bra, istället för alla "fantasisiffror"... Om jag inte missminner mig helt uppgav MV 166 hk och hade 165 hk... Enligt bike.
 
600000:- för en hoj, jo, hadde jag haft så mycket att lägga på leksaker, så hadde jag förmodligen haft pengar nog för att inte jobba, och ,a. då hadde jag köpt en :D
har en svart corse som backgrundsbild, men kan fan inte hittavart fan jag fick den ifrån
 
NSR_Martin skrev:
Jopp, förmodligen är det väll så, vilket jag tycker är väldigt bra, istället för alla "fantasisiffror"... Om jag inte missminner mig helt uppgav MV 166 hk och hade 165 hk... Enligt bike.


I förra numret av tyska Motorrad finns följande (mycket talande) siffror för en del 2005 1000cc:

Code:
Hoj         Uppgiven effekt         Bänkad effekt
Ducati 999             140             142
CBR1000RR              171             166
ZX10R                  175             174
MV F41000S             166             167
GSXR1000K5             178             172
YZF-R1                 172             171


Måste säga att det ser ut som japanerna är mycket glada i att blåsa upp siffror.
 
Last edited:
som Hondas torrvikter på R-hojarna som är exklusive:

- bränsle
- kylarvatten
- oljor (inkl gaffel och dämpare)
- bromsvätska
- däck
- bromsbelägg
- lack
- tändstift
- sadelstoppning
- tändningsnyckel
- däcksventiler
- etc

:hihi
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top