MV Agusta B3 (Brutale 675,800 samt Dragster) Tråden

En provkörnings Rivale: POY 205
 
Är så otroligt sugen på en MV, helst en Dragster alt. en Rivale, lite beroende på.

Är det någon som kanske kan bistå med ett regnr. för att kolla runt på försäkringar? Hittar inget på Blocket.

Alternativ ringer du detta nr till Länsförsärkringar som står för Märkesförsäkringen.

tel 0771-666 185 och ange "MV Agusta-försäkringen" de kan räkna på det utan reg nr och jag har svårt att tro att andra bolag matchar märkesförsäkringen vad gäller pris och täckning.
 
Alternativ ringer du detta nr till Länsförsärkringar som står för Märkesförsäkringen.

tel 0771-666 185 och ange "MV Agusta-försäkringen" de kan räkna på det utan reg nr och jag har svårt att tro att andra bolag matchar märkesförsäkringen vad gäller pris och täckning.

mja , Länsförsäkringar (märkesförs.) med handlar rabatt osov vart nästan 1500:- dyrare/ år än Bilsport MC med handlar rabatt o SMC rbatt ... samt man får smiska gocart bana å köra bana all day long om man vill
 
mja , Länsförsäkringar (märkesförs.) med handlar rabatt osov vart nästan 1500:- dyrare/ år än Bilsport MC med handlar rabatt o SMC rbatt ... samt man får smiska gocart bana å köra bana all day long om man vill

Kanske för dig :) men jag som 28år inom tullarna i Stockholm vill de ha 25 000kr mot länsförsäkringars 16 000. Och enligt denna: http://www.svmc.se/school/Forsakring_vid_SMCs_fortbildning/ skall det funka med länsförsäkringar. :)
 
Tjena Grabbar. Ni som är ägare och åkare av Brutalen. Vad säger ni om den kritik B3an fått? Då tänker jag på växellådan som en mc-tidning kallade "tagen från en traktor" samt att fram till 2014 var fly-by-wire rätt laggig? Vissa pratade om rejäl fördröjning och allt gaspådrag på samma gång.

Och angående det sistnämnda är ecu;n möjlig att uppdatera eller är det ny hårdvara på de senaste hojar från MV?

Vad säger ni som "lever med dem"

// Mvh Stor beundrare! :yoparty
 
Gasen beter sig lite olika på vilken mapp som används , men inget "lagg" såvitt jag vet , men kör man sportläget med max motorbroms så blir den rätt brutal , funkar "sådär" på gocartbanan iaf , mycket "av/på" känsla....men går som sagt att ställa in hur man vill ha hojen med custom läget i mappningen

Växellådan e ok , lite för långslagig imho , men mest en vanesak , men kackar i brallan när man vart lite för fjollig när man växlat upp och QS klipper men växeln inte hoppar i , bestämda växlingar så är det inga problem

ECU problemen med lite okänslig gas har dom jobbat bort från -14 och uppåt samt tror det skiljer på dom som ej har teknikgodiset med QS,TC osov ...men dom säljs inte i svergie
 
Bytt lite saker och satt dit lite nytt :) 740mil sedan 18 April så vi jobbar hårt här nere i Stockholm ;)

Listan so far: Kortare Alu CNC frästa ställbara koppling och broms handtag
Nya blinkers fram (Orginal = stora och klumpiga)
Frame plugs röda.
Nytt QD avgassystem.
Nytt sportluftfilter.

Övrigt så sitter det ett radiator skydd framtill samt att jag har en större fot för sidostödet då jag tyckte orginal var så himla litet (påverkar inte möjligheten för lutning alls) Samt plockat bort passagerar pinnarna för klumpiga för min smak.
20150711_183215742_iOS.jpg20150711_183237190_iOS.jpg
 
Inget gjort än förutom tvättat fälgar i sinnes. :näsblod
Nytt avgas ska det bli troligtvis ett från Fresco.
Sen ska jag lista ut vad jag ska göra med regskylten, stänkan är ju ändå värdelös. :(
 
Last edited:
Inget gjort än förutom tvättat fälgar i sinnes. :näsblod
Nytt avgas ska det bli troligtvis ett från Fresco.
Sen ska jag lista ut vad jag ska göra med regskylten, stänkan är ju ändå värdelös. :(

Jag behandlade mina fälgar samt tanken med detta: http://goo.gl/1571Nd Gör dem mycket lättare att hålla rena samt skyddar.

Antar att du har hittat till: http://www.mvagusta.net/forum för övrigt kan jag tipsa om denna sida: http://www.designcorse.com/ riktigt bra att ha att göra med Al som driver stället. Finns mycket mods där.

Vad det gäller regplåten är det dyrt om du inte gör något åt det själv. Jag har inte hittat något under 2500kr. Dock vet jag att de killarna som har gjort denna: http://www.anonimoto.com/product.html till rivialen håller på med ett kit till dragster med och deras pris är som du ser mycket mer överkomligt och står på min lista iaf.
 
Kan vara den läckraste hoj som någonsin gjorts. Fan vad vacker...
Hur är den att köra?

Som jag skrev :) Hornen växer ut så fort du startar upp den (Iaf för mig) ett klipp på avgasrör jag har utan DB killers: https://goo.gl/2kmgu1

Den är snabb smidig och riktigt rolig i stadskörning. Banan är den väl hyffsad men det är ju ingen super banhoj precis. Jag låter mina mil tala för sig själv :) Prövade många hojjar innan det blev denna men ingen annan fick iaf mig att le så mycket som denna. Så har du inte prövat rekommenderas det starkt :)
 
Jag behandlade mina fälgar samt tanken med detta: http://goo.gl/1571Nd Gör dem mycket lättare att hålla rena samt skyddar.

Antar att du har hittat till: http://www.mvagusta.net/forum för övrigt kan jag tipsa om denna sida: http://www.designcorse.com/ riktigt bra att ha att göra med Al som driver stället. Finns mycket mods där.
Jodå har båda som favoriter i webbläsaren. :)

Vad det gäller regplåten är det dyrt om du inte gör något åt det själv. Jag har inte hittat något under 2500kr. Dock vet jag att de killarna som har gjort denna: http://www.anonimoto.com/product.html till rivialen håller på med ett kit till dragster med och deras pris är som du ser mycket mer överkomligt och står på min lista iaf.
Jag lurar lite på att göra så här med blinkers bak:
Guide: http://www.mvagusta.net/forum/showpost.php?p=1597810&postcount=15

Då blir det genast lite enklare med att städa upp bakdelen, bara en lösning på plåten att lösa.
 
även vanliga Brutalen med sina fjuttiga 125 hp är en fröjd att köra :)
hornen växer ut snabbt dock ...
 
Jodå har båda som favoriter i webbläsaren. :)


Jag lurar lite på att göra så här med blinkers bak:
Guide: http://www.mvagusta.net/forum/showpost.php?p=1597810&postcount=15

Då blir det genast lite enklare med att städa upp bakdelen, bara en lösning på plåten att lösa.

Jo det där är grymt läckert såg det på forumet dock är jag väldigt ohändig så jag vet inte riktigt om jag iaf vågar mig in på det :crash Men han hade väl lagt upp kopplingsschema och allt för det där eller hur?

Jag vet inte men jag gillar flärpen där bak det blir lite annorlunda. Men gör du det där får du visa resultatet :)

Synd du inte skrev tidigare jag var i Umeå för två veckor sedan hade vi kunna ha en "Mini Agusta meeting" ;)

- - - Updated - - -

även vanliga Brutalen med sina fjuttiga 125 hp är en fröjd att köra :)
hornen växer ut snabbt dock ...

Ja verkligen jag har svårt att se hur jag någonsin ska kunna göra mig av med denna.. Man får ha flera MV:or helt enkelt ;)
 
jag kommer troligen byta hojj till nästa sommar ....kommer behöva nått mera större och skjutsvänligare , en sporttouring eller KTM adventure moppe blir det nog

Brutalen är väll kanske inte den mest skjutsvänliga hojj eller milslukare på kontinenten ..... som sagt man skulle haft råd att ha 2 hojjar :tummenupp
 
Jag vet inte men jag gillar flärpen där bak det blir lite annorlunda. Men gör du det där får du visa resultatet :)
Då jag får tummen ur och fixar till något ska jag självklart lägga upp en bild eller två.

Synd du inte skrev tidigare jag var i Umeå för två veckor sedan hade vi kunna ha en "Mini Agusta meeting" ;)
Det hade ju varit lite kul, jag hoppas dock att det blir lite fler Agustor här i stan nu när vi har en lokal handlare.

även vanliga Brutalen med sina fjuttiga 125 hp är en fröjd att köra :)
hornen växer ut snabbt dock ...
Jag körde 1100cc twin tidigare så jag saknar lite vrid, men effekten ska jag inte klaga på.
Skottar iväg som tusan då man passerar 9k på mätaren.

jag kommer troligen byta hojj till nästa sommar ....kommer behöva nått mera större och skjutsvänligare , en sporttouring eller KTM adventure moppe blir det nog

Brutalen är väll kanske inte den mest skjutsvänliga hojj eller milslukare på kontinenten ..... som sagt man skulle haft råd att ha 2 hojjar :tummenupp
Du har ju alltid Turismo Veloce ;)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top