Mustang VS R1

Killen som kör ZX-10:an, är det fel på hojen eller är han sämst i världen på att växla?

Tror det är skit bakom styret som är orsaken. Vet i fan vad han försöker göra men det är inte svårt att hålla ner framhjulet i marken om man nu vill. Om hojen är hyfsat original då vill säga.

Edit: Kollade på klippet igen och måste säga att jag förstår fan inte hur man lyckas växla så jävla dåligt :va Flertalet gånger verkar han ligga på håret till varvstoppet och duttar till på kopplingen eller gör nåt ryckigt gaspåslag, smart drag :tummenupp

Last edited:
Tror det är skit bakom styret som är orsaken. Vet i fan vad han försöker göra men det är inte svårt att hålla ner framhjulet i marken om man nu vill. Om hojen är hyfsat original då vill säga.

Edit: Kollade på klippet igen och måste säga att jag förstår fan inte hur man lyckas växla så jävla dåligt :va Flertalet gånger verkar han ligga på håret till varvstoppet och duttar till på kopplingen eller gör nåt ryckigt gaspåslag, smart drag :tummenupp

Det är helt klart iaf att han inte är rätt förare för att göra kawan rättvisa. Med rätt förare så hade Mustangen fått mer pisk än så. Men visst gick den sjukt bra.

Hittar inga exakta siffror för en F1 men
F1 = (2006 Renault R26)
0 to 100 km/h: 1.9 seconds
0 to 200 km/h: 3.9 seconds
0 to 300 km/h: 8.4 seconds

MotoGP = 2 - 2.5 sekunder
WRC = ??
Grupp B 2 - 2.5 sekunder

Återigen, en WRC med 300 hkr kan inte gör det fortare.

Ford RS200 E2

Engine
2 litre, turbocharged

Power
700 bhp

Drive
4 wheel drive

Transmission
Xtrac H pattern gear box
6 speed sequential slickshift

Wheels
17" OZ Magnesium Wheel & Avon Tyres

Brakes
Triple Pot AP Racing

Suspension
Reiger Shock Absorbers

Weight
1070Kg

Performance
0-60 in 1.8 seconds

Downforce
300Kg @ 70mph

Preparation
Ray Ingram of SVR, Maidstone

Dock är 60 Mph 96.56km/h.
Mer info:
http://www.ianhardy.net/ford_rs200.php
http://www.totse.com/community/showthread.php?t=1993002&page=2

Bifogat

• crw_6368l_std.jpg
    crw_6368l_std.jpg
    37.5 KB · Visningar: 41
  • CRW_0666L.jpg
    CRW_0666L.jpg
    31.3 KB · Visningar: 40
Last edited:
Säger bara: lägg ner! Erkänn er besegrade nån gång. Bilar kan vara snabbare än en sporthoj.

Kör en Audi kombi chippad RS 6 ibland i jobbet, ente ens en hayabusa mäktar med i 260+ då jag sitter å äter en bigmac har AC och bra musik.

Bottom line:

Är så j*vla trött på vad som är bäst hela tiden, ni glömmer ju vad hojåkning går ut på!

Last edited:
Säger bara: lägg ner! Erkänn er besegrade nån gång. Bilar kan vara snabbare än en sporthoj.

Kör en Audi kombi chippad RS 6 ibland i jobbet, ente ens en hayabusa mäktar med i 260+ då jag sitter å äter en bigmac har AC och bra musik.

Bottom line:

Är så j*vla trött på vad som är bäst hela tiden, ni glömmer ju vad hojåkning går ut på!

Visst kan bilar vara snabbare men knappast en RS6, även 260+ km/h :)

Ford RS200 E2
Engine
2 litre, turbocharged
Power
700 bhp
Weight
1070Kg
Performance
0-60 in 1.8 seconds

Dock är 60 Mph 96.56km/h.
Mer info:
http://www.ianhardy.net/ford_rs200.php
http://www.totse.com/community/showthread.php?t=1993002&page=2

Och hur mycket WRC är detta då ??
Det är ju en RC-bil som dessutom har en helt annan utväxling än en vanlig rallybil.
Men jämför med F1'or från tidigt 90-tal ( 1100 -1300 hkr ) så åker även denna på spö.

Bottom line:

RS4, som är 1 sek snabbare än RS6 gör 0-200 km/h: på 16,6 s
vilket troligtvis e ganska långsamt om man jämför med en hayabusa.
Och den lär ju inte bli snabbare upp till 260 !?
Koenigsegg CCX gör enligt uppgift 0 -160 på dryga 6 sekunder.
det borde räcka för att köra jämsides eller tom ifrån en hayabusa.

Håller med, bilar är i slutänden alltid snabbare än hojar, vi har bara 2 hjul trots allt. Lönlöst dra diskussionen till mer o mer extrema exempel.

Kika på mustang filmen igen, killen på hojen verkar ha bra mkt roligare än han i bilen :tummenupp That's why.
.

Last edited:
Nu har jag kört mot två stycken zx7r med min RS4a från 100-250 km/h och det slutade båda gångerna med att jag vann....måste vart dåliga förare på Motorcyklarna va ? Min RS4a har 400 hk och vrid på 540 Nm ungefär....alltså inget speciellt !

RS4, som är 1 sek snabbare än RS6 gör 0-200 km/h: på 16,6 s
vilket troligtvis e ganska långsamt om man jämför med en hayabusa.
Och den lär ju inte bli snabbare upp till 260 !?
Koenigsegg CCX gör enligt uppgift 0 -160 på dryga 6 sekunder.
det borde räcka för att köra jämsides eller tom ifrån en hayabusa.

Nej, en Koenigsegg hänger inte med till 200 km/h.

Dagens "litercyklar", R1 och Gixxer 1000 är uppe i 200 km/h på dryga 7-8 sek.

Eller om vi tar 100-200 km/h...4-4,5 sek...det ska mycket till bil för att hänga på och en Koenigsegg är inte den bilen.

Nu har jag kört mot två stycken zx7r med min RS4a från 100-250 km/h och det slutade båda gångerna med att jag vann....måste vart dåliga förare på Motorcyklarna va ? Min RS4a har 400 hk och vrid på 540 Nm ungefär....alltså inget speciellt !

Det är mycket möjligt, en ZX7R är väl en gammal modell?

Och hur mycket WRC är detta då ??
Det är ju en RC-bil som dessutom har en helt annan utväxling än en vanlig rallybil.

Vem har sagt att det är WRC?
Det är en Rallybil men du har kanske en annan definition av vad det är?
Du drog själv upp jämförelser mellan F1 & Grupp B.
Tycker det är rätt fantastiskt av en +20 år gammal Grupp B bil att dänga av en F1:a 0 - 100 km/h även om den här Evo versionen är lite modifierad.

Men jämför med F1'or från tidigt 90-tal ( 1100 -1300 hkr ) så åker även denna på spö.
Då går det väl även att dra med Pikes Peak bilar i gämförelsen med en bit över 1000hp. :hihi
F1 bilarna från Turbo eran (mitten 80 tal) presterade dock aldrig över 900hp i race trim. Kval trim var en helt annan sak. Tider?

Med tanke på att en BPU trimmad Volvo S60 T5 går jämt med din RS4:a 100 - 250 km/h så ska man nog ägna en tanke på hur snabb ZX7R'n är mot dagens hojar....alltså inget speciellt! :hihi

(Damn, e på hugget idag)

Last edited:
Vem har sagt att det är WRC?
Det är en Rallybil men du har kanske en annan definition av vad det är?
Du drog själv upp jämförelser mellan F1 & Grupp B.
Tycker det är rätt fantastiskt av en +20 år gammal Grupp B bil att dänga av en F1:a 0 - 100 km/h även om den här Evo versionen är lite modifierad.

Då går det väl även att dra med Pikes Peak bilar i gämförelsen med en bit över 1000hp. :hihi
F1 bilarna från Turbo eran (mitten 80 tal) presterade dock aldrig över 900hp i race trim. Kval trim var en helt annan sak. Tider?

Men det spelar ju ingen roll vad en rallybil presterar 0-100 km/h, och själva 0-100 km/h är i dagens läge så ointressant att jag nästan somnar varje gång jag läser eller hör om det.

Det finns inget på denna planet som kan jämföras med en F1, den krossar allt vare sig det gäller rakt-fram-åka, svängar eller broms. Se det mer såhär...en F1 är ett stridsflygplan modifierad för vägen.

Med tanke på att en BPU trimmad Volvo S60 T5 går jämt med din RS4:a 100 - 250 km/h så ska man nog ägna en tanke på hur snabb ZX7R'n är mot dagens hojar....alltså inget speciellt! :hihi

Nej, en BPU:ad T5 hänger inte med en RS4...den blir inte förnedrar men den hänger absolut inte med.

Men det spelar ju ingen roll vad en rallybil presterar 0-100 km/h, och själva 0-100 km/h är i dagens läge så ointressant att jag nästan somnar varje gång jag läser eller hör om det.

Det finns inget på denna planet som kan jämföras med en F1, den krossar allt vare sig det gäller rakt-fram-åka, svängar eller broms. Se det mer såhär...en F1 är ett stridsflygplan modifierad för vägen.

I den här tråden spelar det tydligen roll efterom det diskuteras, eller?

Inget som kan jämföras?
Mao så har inte en Top Fuel något att hämta mot en F1 0-402m?

Nej, en BPU:ad T5 hänger inte med en RS4...den blir inte förnedrar men den hänger absolut inte med.

Samma diskussion finns att läsa på ett annat känt bilforum. Det slutade med att det testades irl och dokumenterades med videokamera. Har för mig Audin lämnade Volvon med hela 4 m upp till 200km/h eller 250km/h.

Behöver jag nämna att alla Audi fans gick o drog något gammalt över sig efteråt :D

Last edited:
I den här tråden spelar det tydligen roll efterom det diskuteras, eller?

Inget som kan jämföras?
Mao så har inte en Top Fuel något att hämta mot en F1 0-402m?

Sen då? Nog för att jag nämnde rakt-fram körning men okej...mot en dragster (som är "SÅ intressant" :rolleyes: )

Samma diskussion finns att läsa på ett annat känt bilforum. Det slutade med att det testades irl och dokumenterades med videokamera. Har för mig Audin lämnade Volvon med hela 4 m upp till 200km/h eller 250km/h.

Behöver jag nämna att alla Audi fans gick o drog något gammalt över sig efteråt :D

Jag vet precis vilket forum då jag finns även där sen ett bra tag tillbaka men den hängde inte med som du säger, den fick en hel del stryk av den silverfärgade RS4:an och den röda gick inte som den skulle enligt ägaren och ändå fick Volvon stryk.

Som sagt...visst går den T5:an sjukt bra men lite missvisande att säga att den "går jämt" Den hänger helt klart med men jämt går den inte. Dock gick den bra mot den röda RS4:an men mot den silverfärgade fick den redigt med stryk.

Sen då? Nog för att jag nämnde rakt-fram körning men okej...mot en dragster (som är "SÅ intressant" :rolleyes: )
Sen är en helt annan femma...:hihi
Precis, det finns en anledning till att det bara sänds i Tv i US. Löjligt tråkigt att se på.

[/s
Jag vet precis vilket forum då jag finns även där sen ett bra tag tillbaka men den hängde inte med som du säger, den fick en hel del stryk av den silverfärgade RS4:an och den röda gick inte som den skulle enligt ägaren och ändå fick Volvon stryk. Visst går den T5:an sjukt bra men lite missvisande att säga att den "går jämt" Den hänger helt klart med men jämt går den inte. Dock gick den bra mot den röda RS4:an men mot den silverfärgade fick den redigt med stryk.

Ok, helt missat att dom körde mot 2 st Rs4:or

Sen är en helt annan femma...:hihi
Precis, det finns en anledning till att det bara sänds i Tv i US. Löjligt tråkigt att se på.

Ok, helt missat att dom körde mot 2 st Rs4:or

Hehe, de är ju så snabba att man knappt kan förstå det men som sagt, väldigt intressant :rolleyes: Dels så går det bara rakt fram och dels är det över på 4-5 sekunder :D Dragster :va

:)

Jo det var 2 st, sen var det en M5 E39 med också men den filmades aldrig mot Volvon.

Jasså...zx7r är så slöa...det visste jag faktiskt inte. RS4an är helt klart en rolig bil och trotsar många hk vs kilo regler...drog blandannat en Porsche GT3a ganska lätt fast den väger mindre och ska ha lika många HK som min familjebil. Har dragit en MC GSX1000r på streetrace också - hoppade från han i starten men JAG VET av kännedom att föraren är under all kritik men det såg bra ut iallafall för min del :)

Vissa volvosar kan vara väldigt snabba - har dock inte mött någon ännu som kört från mig fast dom vart både på autotech och andra ställen men det kommer väl en dag då jag blir frånåkt av en sådan också. Hur som helst skiter jag i vilket för det är fan skitkul att tävla och leka av sig - sen om jag förlorar eller vinner det gör detsamma huvudsaken det går fort hehe. :yoparty

Testade iallafall om fartspärren var borta på kärran igår och det var den...295 km/h enligt GPS ! Lite läskigt faktiskt så det lär nog dröja igen innan jag gör om det där.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph