Hell
Mobilis in mobil
- Gick med
- 5 Jul 2007
- Hoj
- BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
För dom som kan och vill göra en insats för att hjälpa en musikerkollega och vän till mig...... Vet inte hur många här som känner till Michael Bernier. Troligtvis väldigt få. Michael spelar Chapman Stick (vilket jag också gör) och är en rackarns trevlig snubbe och en bra musikant. Vi har haft kontakt under många år på ett Stick-forum som jag hänger på och vi har även träffats flera gånger. Bl.a. när han vart här i Sverige och spelade med Tony Levin´s band "Stick Men" där han var fast medlem tidigare och även en av grundarna. Vi skulle även ha träffats under min USA-resa som jag precis kom hem ifrån då jag var i krokarna där han bor men han vart tvungen att ställa in med några få timmars varsel. Och nu har jag fått reda på varför tyvärr. Han la upp följande på sin Facebook-sida nyss:
Ett bra sätt att stödja honom är att köpa hans nya platta från weblänken ovan. Kostar 68 svenska kronor. Hela plattan finns att provlyssna på i länken så OM ni känner att ni har möjlighet och gillar vad ni hör kommer Michael och hans familj att uppskatta det stöd dom får. Bra snubbe och sjukvård kostar pengar i USA. Mycket pengar. Hoppas att det går väl för Michael. Här en video för dom som är ytterligare intresserade av vad han gjort musikaliskt:
Inte direkt easy listening/singer songwriter-musik men BRA. För dom som inte känner till Tony Levin kan jag säga att han nog är en av världens mest inspelade basister och har jobbat med allt från Paul Simon, John Lennon, Alice Cooper, Pink Floyd, King Crimson, Yes, David Bowie till Seal, Buddy Rich, Edward Van Halen, Dire Straits och många andra förutom att han varit Peter Gabriels basist sedan första soloplattan. Trummisen i videon heter Pat Mastelotto och är även han en rasande etablerad trummis som spelat med MÅNGA stora. Mr Mister, The Rembrandts, King Crimson, The Sugarcubes, Hall & Oates, Cock Robin m.m. Michael är väldigt duktig men mindre etablerad då han i stort enbart spelar Stick. Hur som, om ni gillar vad ni hör så överväg att köpa hans platta. Han behöver all hjälp han kan få. Allt gott och tack.
MVH//Jan
"After a few major life threatening seizures recently, a CT scan revealed a "growth" on my brain that should not be there. This afternoon I am having an MRI to determine just exactly what it is. I don't expect charity or donations to pay for the ever increasing medical costs of just these diagnostics (or what may follow)...but I am posting a link to my album "Leviathan" in hopes that with enough sales of this digital download, my family can manage through this little speedbump of sorts. Wish me luck this afternoon....many hugs and thanks in advance.
http://michaelbernier.bandcamp.com/album/leviathan
Michael Bernier"
Ett bra sätt att stödja honom är att köpa hans nya platta från weblänken ovan. Kostar 68 svenska kronor. Hela plattan finns att provlyssna på i länken så OM ni känner att ni har möjlighet och gillar vad ni hör kommer Michael och hans familj att uppskatta det stöd dom får. Bra snubbe och sjukvård kostar pengar i USA. Mycket pengar. Hoppas att det går väl för Michael. Här en video för dom som är ytterligare intresserade av vad han gjort musikaliskt:
Inte direkt easy listening/singer songwriter-musik men BRA. För dom som inte känner till Tony Levin kan jag säga att han nog är en av världens mest inspelade basister och har jobbat med allt från Paul Simon, John Lennon, Alice Cooper, Pink Floyd, King Crimson, Yes, David Bowie till Seal, Buddy Rich, Edward Van Halen, Dire Straits och många andra förutom att han varit Peter Gabriels basist sedan första soloplattan. Trummisen i videon heter Pat Mastelotto och är även han en rasande etablerad trummis som spelat med MÅNGA stora. Mr Mister, The Rembrandts, King Crimson, The Sugarcubes, Hall & Oates, Cock Robin m.m. Michael är väldigt duktig men mindre etablerad då han i stort enbart spelar Stick. Hur som, om ni gillar vad ni hör så överväg att köpa hans platta. Han behöver all hjälp han kan få. Allt gott och tack.
MVH//Jan