Musik under mc-körning?

lyssnar på Kennet and the Knutters, uuuilar och brassar helvett. Får typ alla cheyer.:yoparty

de gör ju att man inte kanske hör nått i trafiken så tycker inte de är spec smart att köra med musik när man kör

Det är ju precis det här jag menar. Hur mycket hör du när du sitter i en bil och kör med stereon igång?
Det enda jag hör då är väl i princip mitt egna motorljud men det behöver jag inte höra längre för att veta när jag ska växla.

Kan ju dock vara bra när man övningskör.

Det är ju precis det här jag menar. Hur mycket hör du när du sitter i en bil och kör med stereon igång?
Det enda jag hör då är väl i princip mitt egna motorljud men det behöver jag inte höra längre för att veta när jag ska växla.

Är väl förvisso lite skillnad att sitta skyddad i en bil eller oskyddad på en mc och inte höra ett dyft?

Det är klart, när dagens civilsnutar bara tutar när dom skall stoppa dig så kan det ju vara en fördel att höra något:-)

Kör också med musik vid landsvägskörning för då är det ändå mest vindbrus annars.
Men i stan och lite lägre farter då vill jag höra motorljudet :)

Det finns dom (även min mor) som tycker att det verkar farligt för "då hör du ju inte trafiken"
Då undrar jag om dom kör bil med stereon avstängd och rutorna nere för i min bil hör jag ingen trafik heller och den har jag aldrig lyckats krocka.

Musik i bil, det är ju lite beroende på hur högt man poppar i råttsoffan, en kompis som var och hälsade på i sina hemtrakter Örebro fick en brandbil i sidan :D

Förklaringen löd: Jag satt och lyssnade HÖGT på stereon vid ett rödljus, det blev grönt och jag körde ut, då fick jag en brandbil med blåljus och siren påslagna i förardörren.

Dvs, lyssna gärna på musik men tänk på att man ska kunna lyssna på omgivningen :tummenupp

Själv så lyssnar jag på musiken från Vance&Hines när jag kör hoj :banana

Började att köra med musik i öronen efter ett år ca.
Det är en dröm att ha vid längre resor näst intill obligatoriskt.
Men om man vill köra lite mer "inspirerat" eller ska köra i stan får man nog slå av musiken.

När man kör snabbt är det ändå pipan man vill lyssna på :D

Bluetooth i hjälmen + Spotify i mobilen = win. Sen försöker jag att inte ha för hög volym, man vill ju höra trafiken.

Är väl förvisso lite skillnad att sitta skyddad i en bil eller oskyddad på en mc och inte höra ett dyft?

Ja det är skillnad. Jag tittar mej mycket mer omkring när jag kör hoj.

Men som jag sagt innan. Inne i stan eller lägre farter brukar jag inte bekymra mej med att ha in hörlurarna.
Det är mest längre sträckor i touringtempo när man ändå bara hade hört vindbruset.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!