Musik: Senaste låten (trance)

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Här har ni mitt senaste tillskott i trance-musiken. Sång skall spelas in i studio med en tjej me en fantastisk röst... Därför kan den kännas lite "tom" nu. Sedan är den lite repetetativ, men jag ska bryta in ett brejk i mitten nånstans. Inte kommit på hur det ska låta än dock. Aja, enjoy! :banana
http://cayle.homeftp.net/sporthoj/Kay_Remainings.mp3

Frän,blev ju riktigt sugen på att gå ut ikväll ju. :)

finns ju inga ställen som kör trance i sthlm längre... det sista va väl Heaven.

På måndag ska jag garanterat dit! =)
Var på den kryssningen när han spela, fett som faaan kan jag säga!! :banana

eus skrev:
Ah, där spelar de tom riktigt elektronisk musik ibland (läs techno ala Adam Beyer, Thomas Krome m fl)

Grym låt :tummenupp För min del hade den lätt kunnat vara dubbelt så lång och helt ärligt tycker jag den funkar kalas utan kvinnlig sång (men jag är iofs allergisk mot tjejer som sjunger på såna här låtar)

där ser man, mondaybar. NICE :tummenupp

Kay: jag har haft din slinga på repeat halva dan :yoparty och klart du ska in men en lite härlig samplad tjejröst oxå!

mmmm en mycke härlig låt att äta sin frukos till ska jag erkänna.
Mvh Kakan

P;S gå på mondaybar de är bra där :banana

Tack för kritiken alla! :)
Fortsätter gladerligen att göra bra musik när man får trevlig feedback :D (hade antagligen gjort det iaf ;) )

Kay, vad använder du för program till att göra musik? :P

Har nyss börjat lite smått med att skapa musik på datorn så jag är inget bra men jag anävnder för tillfället FruityLoops 4.1 Studio Producers Edition.

Ganska kul att skapa musik, men har inte hört låten än den håller på att tankas hem :P

EDIT: Låten var riktigt fräsch :P Lite bättre kvalitet än vad man kan åstadkomma med FL antar jag :gnissla

Last edited:
Du är ju grym Kay, vad använder du för program? Skulle oxå vilja testa göra en liten truddelutt:)

//M

Red_Lime: Bra att börja me FL. Det satt jag också med en gång i tiden :) Dock svårt att skapa samma kvalitet med det "kom igång"-programmet.

Mjukvaran jag använder är mestadels Reason, Cubase SX, Sony Sound Forge.

Reason gör jag drums och pads i (kan det in och utantill, så det är utav lathet jag inte gått över helt till Cubase än). Cubase gör jag oftast leads (Solisyntharna) i då det finns mkt bra VSTier att köra i Cubase. Sony Sound Forge mastrar jag och ser över kvaliteten på låten i.
Dock är samplingarna och syntarna i min musik saker som jag i efterhand kompleterat programmen ovan med, så jag har samlat på mig massa grejer överalltifrån. Orginalljuden i programmen är väl inte så fantastiskt upphettsande för det mesta. Det tar ett tag innan man har ett sample-bibliotek man trivs med, där man vet vart man har alla ljud osv. Viktigt att kunna arbeta fort när man har inspiration och melodier på tungan.

Mingvines: tackar. Se svar ovan :)

Hårdvaruprylar jag använder är egentligen bara en schysst dator, midiklaviatur, mixer för andra hårdvarusaker (gamla saker nu som jag faktiskt inte avänder), sedan ett bra ljudkort. Jag har även bra hörlurar och studiomonitorer. Ett måste om man ska mastra sig till ett bra sound.

Det som står på inköpslistan är nyare och större o skönare klaviatur, nya studiomonitorer. Bättre dator med 2 flatscreens, Nytt Audiophil-ljudkort, lite nya synthmoduler (basstation, leadstation).

Så får vi se vad allt det går loss på. :gnissla

Det behöver iaf inte kosta en kvarts miljon för att skapa bra musik. Airbase och många andra trance-artister kör med lika lite utrustning som jag har.
Mjukvaruindustrin är så långt gången att om man kan ratta korrekt på prylarna på datorn, så får man det att låta så bra som man vill.
Bara lite ballare att ha en studio med massa knappar o grejjer i. :D

ps.
Lyssna på Radio Powerhouse FM om ni bor i sydvästra sverige imorrn (idag) under lördagen. Min musik ska spelas där. :)

Last edited:
Jag har en musikdator! :D

Intel Xeon 2,4ghz x 2
2048ddr ram
250gb x4
M-Audio Delta1010lt x 2
dualscreen
massa program och skit
Evolution MK nånting

Köpte den billigt synd bara att man är totalt omusikalisk :d

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!