Musik när man kör Mc olagligt?

danne_boy69 skrev:
KOSS the plugg suger getballe! ... för att kunna lyssna på musik när man kör hoj ska man lägga till lite pengar o köpa Sony MDR-NX1 eller en dyrare variant som mycket mer stänger ute oönskade ljud o vindbrus.

Är inte heller jätteimponerad av mina "The Plug". Har inte ens tyckt att det är någon idé att prova dem i hjälmen, eftersom de inte tätar tilllräckligt.

Ska man lägga ut pengar , verkar ju Sony MDR-NC11 var "the thing".

Någon som provat om "brusreduceringen" fungerar i den typen av lurar?

Länk

Ace Niki skrev:
När jag köpte min SanDisk Sansa e140 följde det med lurar som funkar bra i hjälmen. Stänger ute vindbruset och andra yttre ljud medan musiken hörs finfint även i höga hastigheter. Propparna sitter kvar bra när man tar på hjälmen, kan göra lite ont när man tar av hjälmen men det är samma sak när jag använder vanliga öronproppar.

Tycker inte det är "omoraliskt" att lyssna på musik när man kör mc, man använder ju ändå bara synen när man kör. Jag iaf. Undrar om man inte tom blir en bättre förare, det känns iaf så :hihi

Tyvärr är det bara en känsla av att man blir en bättre förare, verkligheten
är att man blir en sämre förare pga att uppmärksamheten på trafiken minskar.

#78# skrev:
Jag kör med några som heter "KOSS" säljs på "audio video". (249pix tror jag)Är sådana man hänger på öronen, och dom sitter perfa (på mig i alla fall) gör lite ont när man tar av hjälmen.
Känner du PIX...?
En PIX räcker långt, 249 hade ingen av oss överlevt, jag hoppas aldrig han lyckas klona sig.

PIX, ge fan i att köra på varvstoppet hela tiden så funkar det med vanliga öronproppar för 11 kr!

Ace Niki skrev:
När jag köpte min SanDisk Sansa e140 följde det med lurar som funkar bra i hjälmen. Stänger ute vindbruset och andra yttre ljud medan musiken hörs finfint även i höga hastigheter. Propparna sitter kvar bra när man tar på hjälmen, kan göra lite ont när man tar av hjälmen men det är samma sak när jag använder vanliga öronproppar.

Tycker inte det är "omoraliskt" att lyssna på musik när man kör mc, man använder ju ändå bara synen när man kör. Jag iaf. Undrar om man inte tom blir en bättre förare, det känns iaf så :hihi

Jag använder mina öron till shiftlight när jag åker fort och krokigt..

DwD skrev:
ja.. vad använder ni för pluggar för att dom inte skall ramla ur/göra ont etc?,
skulle det komma en hjälm med inbyggda högtalare i så skulle jag nog köpa den direkt :Bugar

Dainese AIRSTREAM Course Bluetooth
Varför hålla på tjafsa med kablar.. Denna såg jag i Italien för 4500:-
Enligt tanten funkade systemet inte bara med telefoner, utan även MP3 spelare med blåtand.
http://www.dainese.com/eng/articolo.asp?cat=RACING&nome=AIRSTREAM_COURSE_Bluetooth®&articolo=1835479
1_AIRCOUBlue_m.jpg

Musik när man kör olagligt ?

..tycker att "Speedparade" med Slash's Snakepit passar utmärkt :tummenupp

/ Lillebror

Lillebror skrev:
..tycker att "Speedparade" med Slash's Snakepit passar utmärkt :tummenupp

Hehe... misstolkade också rubriken :tungan
Judas Priest "Breaking the Law" :yoparty

Jag använder ett par Sony MDR-EX71... jättebra ljud och betydligt mindre än Koss The Plug

Shit va du skämmer ut dig.... köp ett slipon som flyttar lite luft.. typ micron och njut av den ylande rad4an! :tummenupp

Skulle det bara falla på freestylen när man kör hoj skulle man ju komma lindrigt undan :hihi

Lite OT men ganska kul grej iaf. Halebop användare ringer ju gratis till varandra. Varför inte köra med headset och ringa upp polarn innan ni åker iväg? Du svarar ju oftast inte i telefon när du åker ändå, samtidigt så blir inte mamma rädd när hon ringer. De e ju upptaget och då lever du ju :tummenupp

Steinmeister skrev:
Lite OT men ganska kul grej iaf. Halebop användare ringer ju gratis till varandra. Varför inte köra med headset och ringa upp polarn innan ni åker iväg? Du svarar ju oftast inte i telefon när du åker ändå, samtidigt så blir inte mamma rädd när hon ringer. De e ju upptaget och då lever du ju :tummenupp

Hm, likaså 3. Det är ju jättebra om man kan prata med en kompis samtidigt, då kan man ju dessutom säga: Helvete! Jag vurpar! Och så kan han/hon ringa efter hjälp. Det är ju väldans praktiskt. :banana

Naturligtvis får man ju inte missbruka det där... Typ "vargen kommer!" Och det gäller ju att hålla polaren uppdaterad om var man är under tiden man kör, om han/hon inte är med. :hihi

På tal om sånt där... Alla har ju olika lurar. Kan man inte bara få prova ut de som passar bäst?! :va

Min ekonomi pallar inte att köpa alla för att testa... :3freak

cleaner skrev:
Tyvärr är det bara en känsla av att man blir en bättre förare, verkligheten
är att man blir en sämre förare pga att uppmärksamheten på trafiken minskar.
Tror inte du uppfattade skämtet riktigt :)
Syss skrev:
På tal om sånt där... Alla har ju olika lurar. Kan man inte bara få prova ut de som passar bäst?! :va Min ekonomi pallar inte att köpa alla för att testa... :3freak
När du är i Råsunda, prova mina! PM:a så ger jag dig mitt nr. :musik :musik :musik

Last edited:
Shure e2c

Köp dessa... Det är fan bäst, blir helt tyst och man hör musiken hur bra som helst... :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty av 5.

Kostar lite mera bara....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...