Musik när man kör Mc olagligt?

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Ja precis e de olagligt att köra med pluggar i öronen med musik i???

Jag gör det, och varenda gång(nästan) som nån ser när man tar av pluggarna så säjer dom att det är olagligt.

Någon som kan bringa lite ljus över detta???

PIX skrev:

Jag gör det, och varenda gång(nästan) som nån ser när man tar av pluggarna så säjer dom att det är olagligt.

Precis lika olagligt som intercom... D.v.s. INTE olagligt!

PIX skrev:

är du nojig nu igen ... har kalle inte köpt 2 kg stake till dig än? :tungan

ljudet är en del av nöjet med hojkörning :fakta men du kör iofs touringsläde :va

he he

det skulle ju isåfall vara olagligt med musik i bilen också

så knappast

Ganska lätt egentligen

Du får ju ta körkort och köra bil/mc mm när du är döv. Eller hur. Bara att kolla lite extra i speglarna. (om man nu sänker sig till den nivån att man har några)

Köp ett slipon, för fan. :D

Jag har för övrigt aldrig hört att det skulle vara olagligt med musik i öronen under färd.
Däremot är sladden jobbig. Lyckas alltid komma i klämm på nåt jävla vis. :huvet

Kör ni med nå speciella lurar då?

Jag försöker stoppa dit mp3n men dom jävla pluggarna i örat faller ur plats så man hör typ inget :(

ja.. vad använder ni för pluggar för att dom inte skall ramla ur/göra ont etc?,
skulle det komma en hjälm med inbyggda högtalare i så skulle jag nog köpa den direkt :Bugar

Rondellen skrev:
Kör ni med nå speciella lurar då?

Jag försöker stoppa dit mp3n men dom jävla pluggarna i örat faller ur plats så man hör typ inget :(

Jag kör med några som heter "KOSS" säljs på "audio video". (249pix tror jag)Är sådana man hänger på öronen, och dom sitter perfa (på mig i alla fall) gör lite ont när man tar av hjälmen. Fantastisk ljud om man bara skruva upp lite så man inte spränger öronen vid låg fart så hör jag ändå bra upp till 140km/t. Vid hög volym så hörs det bra upp till ca 200. Men men what ever i den hastigheten så har man ju lite annat att tänka på.

Kör med tex "KOSS the Plug" eller liknande, de funkar som en hörselpropp och stänger ute alla andra ljud så man inte behöver överrösta det med musiken.

Fan vad långsam jag är..... :huvet

DwD skrev:
ja.. vad använder ni för pluggar för att dom inte skall ramla ur/göra ont etc?,
skulle det komma en hjälm med inbyggda högtalare i så skulle jag nog köpa den direkt :Bugar

Jag hittade en hjälm på mc-varuhuset med inbyggda hörselskydd, såg ut som tätningen på vanliga kåpor. I dom borde man få mer än väl plats med div skrot i öronen! :)

Lyssnar ni på musik när ni åker hoj ? :va

Själv vill jag höra motorns sköna sång, musik lyssnar jag på hemma i sterion/mp3..

PIX skrev:

När jag läste överskriften trodde jag du ville ha tips på musik att lyssna på när man kör olagligt... :hihi

loser skrev:
Det är bara olagligt om man lyssnar på Best of Kikki Danielsson! :fakta
HAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHHA

Anledningen till att jag kör med musik är att jag tycker jag får in ett bättre "flyt" i körningen.

Och du gustav1 har ett slipon + lite annat godis så ljudet är det inget fel på, men vindbruset suger pung tycker iallafall jag. :hihi

Mikey2000 skrev:
"koss - the plug" är grymma !!

KOSS the plugg suger getballe! Man måste ha öron stora som tefat för att få in hörluren... Jag provade att köpa dom fick huvudvärk efter en timme på hojen för att hörluren inte på långa vägar kunde hålla vindbruset borta från mina öron... O sen att dom gick sönder efter en vecka när jag endast använt dom när jag varit ute o gått stärkte inte mina tankar om KOSS THE PLUG...

Nä ska man lägga pengar på hörlurar för att kunna lyssna på musik när man kör hoj ska man lägga till lite pengar o köpa Sony MDR-NX1 eller en dyrare variant som mycket mer stänger ute oönskade ljud o vindbrus.

PIX skrev:
HAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHHA

Anledningen till att jag kör med musik är att jag tycker jag får in ett bättre "flyt" i körningen.

Och du gustav1 har ett slipon + lite annat godis så ljudet är det inget fel på, men vindbruset suger pung tycker iallafall jag. :hihi

Men jag vet inte varför du klagar på vindbrus... Du har ju knabbt styrfart när du är med oss o kör ju! :arsele

När jag köpte min SanDisk Sansa e140 följde det med lurar som funkar bra i hjälmen. Stänger ute vindbruset och andra yttre ljud medan musiken hörs finfint även i höga hastigheter. Propparna sitter kvar bra när man tar på hjälmen, kan göra lite ont när man tar av hjälmen men det är samma sak när jag använder vanliga öronproppar.

Tycker inte det är "omoraliskt" att lyssna på musik när man kör mc, man använder ju ändå bara synen när man kör. Jag iaf. Undrar om man inte tom blir en bättre förare, det känns iaf så :hihi

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla