Nursey
Utan lem
Imorse hade jag uppkörning.
Vem vill man inte tänka på då? Just det, Murphy och hans äckliga olyckstentakler.
Jag hade tid klockan kvart över nio. Hoppade ur sängen halv sju och åt lite havregrynsgröt och begav mig ut för att värma upp lite, känna mig lite inbodd på hojen innan testet.
Tänkte att jag provar lite testmoment som u svängen/ garagevändning innan. Nervös så in i satan och på en för liten gata började jag. Satte ner foten (fast jag KAN dessa i sömnen utan att sätta ner foten annars). Blev arg o nervös att det inte funkade. DÅ kommer mitt praktnummer. Jag försöker en sista gång..och får motorstopp mitt i svängen (!!!) , förlorar balansen och lägger hojen. Jag har inte lagt hojen sedan jag lärde mig köra för ett år sedan..PANIK..får upp hojen fort som satan och börjar stortjuta (som en smart flicka..nerver o frustration).
Lugnar ner mig, inga skador vad jag kan se..hoppar upp och fortsätter. Lyckas klämma in ett par lyckade svängar innan jag ser att spegelns mutter blivit lös och spegeln fladdrar likt en fana i vinden. Det går ju inte.
Var är mina verktyg? Inte under sitsen iallafall
(använde dem hemma häromdagen o lade inte tillbaka dem). 20 min till uppkörningen..hittar tillslut ett mekställe som grejar det åt mig. Nu kan väl inget mer gå fel?
Ajabaja..då kommer murphy och busar igen. Åker till test centret, slår mig ner o väntar, klockan blir kvart över nio..tanten bredvid mig sitter o tittar på sin kallelse. Jag tar upp min o inser att det står en annan address på den än jag trodde (klockan är nu 16 minuter över nio). Alla jag frågat innan provet sade att det är två ställen som är hopslagna...så var inte fallet. Det andra stället låg ca 1.5 km "up the road". Med hjälmen uppe på hjässan i äkta moppefucko stil och jackan fladdrande i vinden i 200 blås anlände jag till det nya stället.
De lät mig göra körningen and guess what...Murphy lyckades inte helt FÖR JAG TOG LAPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vem vill man inte tänka på då? Just det, Murphy och hans äckliga olyckstentakler.
Jag hade tid klockan kvart över nio. Hoppade ur sängen halv sju och åt lite havregrynsgröt och begav mig ut för att värma upp lite, känna mig lite inbodd på hojen innan testet.
Tänkte att jag provar lite testmoment som u svängen/ garagevändning innan. Nervös så in i satan och på en för liten gata började jag. Satte ner foten (fast jag KAN dessa i sömnen utan att sätta ner foten annars). Blev arg o nervös att det inte funkade. DÅ kommer mitt praktnummer. Jag försöker en sista gång..och får motorstopp mitt i svängen (!!!) , förlorar balansen och lägger hojen. Jag har inte lagt hojen sedan jag lärde mig köra för ett år sedan..PANIK..får upp hojen fort som satan och börjar stortjuta (som en smart flicka..nerver o frustration).
Lugnar ner mig, inga skador vad jag kan se..hoppar upp och fortsätter. Lyckas klämma in ett par lyckade svängar innan jag ser att spegelns mutter blivit lös och spegeln fladdrar likt en fana i vinden. Det går ju inte.
Var är mina verktyg? Inte under sitsen iallafall
(använde dem hemma häromdagen o lade inte tillbaka dem). 20 min till uppkörningen..hittar tillslut ett mekställe som grejar det åt mig. Nu kan väl inget mer gå fel?Ajabaja..då kommer murphy och busar igen. Åker till test centret, slår mig ner o väntar, klockan blir kvart över nio..tanten bredvid mig sitter o tittar på sin kallelse. Jag tar upp min o inser att det står en annan address på den än jag trodde (klockan är nu 16 minuter över nio). Alla jag frågat innan provet sade att det är två ställen som är hopslagna...så var inte fallet. Det andra stället låg ca 1.5 km "up the road". Med hjälmen uppe på hjässan i äkta moppefucko stil och jackan fladdrande i vinden i 200 blås anlände jag till det nya stället.
De lät mig göra körningen and guess what...Murphy lyckades inte helt FÖR JAG TOG LAPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Last edited by a moderator:
i äkta tjejstil 
Så se nu till att stick ut å kör.....Men ta det försiktigt..