Murphy är en jäkla gubbe

Grattis!! Hänger dock inte med, tog du körkortet i Dublin eller Sverige? Trodde du hade lappen eftersom du kört motorcykel innan :-)

Va glad jag tog den sista biten av murphy JAg körde på fel sida av någon kon efter vändnningen i högfartsbanan, synd att ingen har sagt något om det till mig innan.. Specielt inte gubben där. Nån som har en ritning på skiten så jag kan förstå vad jag gjorde för fel?

Bikerbitch skrev:
2130220 Grattis!! Hänger dock inte med, tog du körkortet i Dublin eller Sverige? Trodde du hade lappen eftersom du kört motorcykel innan :-)

Irland har ett säreget system som innebär att man kan köra ensam utan handledare på sitt övningskörningstillstånd. Så jag har kört "lagligt" här men jag ville desperat ha lappen innan jag flyttade hem till Sverige så jag kunde ta hojen med mig o köra hemma. Så, så ligger det till :)
Nu måste jag bara greja sjösjukepiller till färjorna :zpy

prulle skrev:
2130341 Va glad jag tog den sista biten av murphy JAg körde på fel sida av någon kon efter vändnningen i högfartsbanan, synd att ingen har sagt något om det till mig innan.. Specielt inte gubben där. Nån som har en ritning på skiten så jag kan förstå vad jag gjorde för fel?
:pannkyss

Precis så ska han tas, den där...

Stort grattis till lappen! :squid

Nursey skrev:
2130490 Irland har ett säreget system som innebär att man kan köra ensam utan handledare på sitt övningskörningstillstånd. Så jag har kört "lagligt" här men jag ville desperat ha lappen innan jag flyttade hem till Sverige så jag kunde ta hojen med mig o köra hemma. Så, så ligger det till :)
Nu måste jag bara greja sjösjukepiller till färjorna :zpy

:pannkyss
Coolt. Men är det så att ditt irländska körkort kan omvandlas till svenskt eller hur funkar det där?

Grattis! Måste kännas skönt!
Har inte så långt kvar själv, jag ska spöa upp Murphy och dumpa han i garaget innan jag åker på uppkörningen jag.

Verkar rätt soft det där med övningskörningen därborta :)

Bikerbitch skrev:
2130621 Coolt. Men är det så att ditt irländska körkort kan omvandlas till svenskt eller hur funkar det där?

Japp jag ringde o kollade och man skickar in sina kort till länstyrelsen (tror jag det var) så förvandlar de dem till fina små svenska kort.

De irländska korten är papperslappar som är inplastade med boktejp (som man hade i grundskolan på böckerna)...och på framsidan står alla medlemsländernas ord för körkort. Men på Sveriges rad står det korkört :rolleyes:

Har ringt och förklarat det för dom (mest för att det BORDE vara rätt och för att de är efterblivna :brinnerup )..de tog tillbaka mitt körkort o skickade ut ett nytt där det fortfarande står korkört..I rest my case :huvet

Last edited by a moderator:
Krattis tant!

När du kommer till Gbg kan du få komma över på kaffe med sno...*host, harkel* dopp.

Grattis!!! :tummenupp :tummenupp

Alltid en harlig kansla nar man klara nagot ett test, eller hur

Ha kul pa vagarna i sommar!

PS :mattias Korkört harstammar fran den gamla goda tiden nar man korde upp pa kor for att spara bensin o slitage pa hojarna. Aven i Sverige var det tillatet att anvanda en ko istallet for mc sa nyligen som 1967. Mojligheten togs bort efter en oerhord olycka i Flen dar en sk hog-mjolkande ko anvandes utan att forst ha mjolkats. Kon slappte mjolken i kurvan vid Stina-Lisas konditori och i den av detta framkallade anstormningen av katter trampades (tassades) tva oskyldiga askadare ihjal. Efter moget overvagande beslot overgeneralvetrinaren i Stockholm att forbjuda anvandandet av kor da risken var for stor att liknande olyckor skulle upprepas. DS

:lol

Kajan skrev:
PS :mattias Korkört harstammar fran den gamla goda tiden nar man korde upp pa kor for att spara bensin o slitage pa hojarna. Aven i Sverige var det tillatet att anvanda en ko istallet for mc sa nyligen som 1967. Mojligheten togs bort efter en oerhord olycka i Flen dar en sk hog-mjolkande ko anvandes utan att forst ha mjolkats. Kon slappte mjolken i kurvan vid Stina-Lisas konditori och i den av detta framkallade anstormningen av katter trampades (tassades) tva oskyldiga askadare ihjal. Efter moget overvagande beslot overgeneralvetrinaren i Stockholm att forbjuda anvandandet av kor da risken var for stor att liknande olyckor skulle upprepas. DS

:lol

Inget att göra i Albanien alltså? :rofl

Mark skrev:
2130914 Krattis tant!

När du kommer till Gbg kan du få komma över på kaffe med sno...*host, harkel* dopp.

Men moderatorn då :rodnar

:hihi

Nursey skrev:
2131029 Inget att göra i Albanien alltså? :rofl

Na, forutom att forsoka lara sig Albanska o skriva storda inlagg i SHF nar man sitter pa jobbet :hihi

De har gott kaffe! :tummenupp

PS Kor du fortfarande Bandit?? Ar du nojd med den? Jag sag en till salu har nere o blev lite sugen. DS

Kajan skrev:
2132214 Na, forutom att forsoka lara sig Albanska o skriva storda inlagg i SHF nar man sitter pa jobbet :hihi

De har gott kaffe! :tummenupp

PS Kor du fortfarande Bandit?? Ar du nojd med den? Jag sag en till salu har nere o blev lite sugen. DS

Jo den är helt okej..men jag har ju inte provat så många andra hojar. Är hojarna billigare där? Det lär de nästan vara? Ha det bra

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg