Mupparnas resa, norrgående

En Varadero är ju bäst i min åsikt ;)

Sadeln är så skön så man inte vill stiga av den och accet blir detsamma som yamaha yzf 125r, om man sätter på ett leovince :)

Farsan skjutsade mig i offroad med rötter och allt och gick hur bra somhelst!

Jag kan tyvärr inte garantera att jag följer med men ska iaf försöka :P
 
En Varadero är ju bäst i min åsikt ;)

Sadeln är så skön så man inte vill stiga av den och accet blir detsamma som yamaha yzf 125r, om man sätter på ett leovince :)

Farsan skjutsade mig i offroad med rötter och allt och gick hur bra somhelst!

Jag kan tyvärr inte garantera att jag följer med men ska iaf försöka :P

Finns bara Varadero i mitt huvud om jag byter 125:a
 
Hur länge planerar folket att vara borta?
kunde vara bra att veta på ett ungefär innan man åker. Så man har något att säga till tösen hemma det brukar bli lite livat annars =/
 
Hur länge planerar folket att vara borta?
kunde vara bra att veta på ett ungefär innan man åker. Så man har något att säga till tösen hemma det brukar bli lite livat annars =/

En vecka? :va

Det kan hända att jag hoppar av tåget i Gävle på vägen hem.
 
Last edited:

Ja varför inte låter göttmos ;)
Har man något att säga blir ett jävla rassel i brödluckan annars :tuttar

Hur är det med mackar där uppe är det glest?
Krävs det mycket planering för körandet eller klarar man sig?
 
Last edited:
Haha jo det är nog säkrast så :tummenupp
Men det är väl inte så illa att man måste släpa med sig bensin va?

Jag gör, Om jag har kvar XLRen, Men de som åker 2-takt bör nog ha med sig en liter olja.

Annars går det ju "låna" lite bränsle från de andra hojarna.
 
Last edited:
Vid kusten är det allt annat än glest mellan mackarna, men inne i landet är det glest.
Men om man har en tank som klarar iaf 15-25 mil så ska det nog inte vara några problem :)

Om man ska fortsätta vidare över Jokkmokk eller längre in i landet kan det dock bli problem och man lär få dela med sig av bensinen.
 
Jo det var det jag tänkte =/

Vad ska man ha med sig i mc väg?
Är inte ett dugg erfaren inom gathojar har endast kört cross genom åren och är endast van vid deras snabba slitage.
som sagt så ska ni ha med er något speciellt visst olja och sånt men typ hjullager och lite sånna prylar?

Eller är jag helt från vettet som tänker så?
 
Absolut inte, du tänker helt rätt!

Innan man åker ut på såna här resor ska man alltid se till så allt funkar strunt samma om det är 2T eller 4T.

Du kör ju 2T, så jag rekommenderar att du tar med dig 1 kolv eller 2, och 2T olja.
 
Fräscha däck, hjullager, andra slitdelar. Fräscht luftfilter. Alltså detta byts INNAN vi åker.

Om du får punktering på ett väldigt slitet däck så tänker inte jag stanna och vänta på dig. Då får du skylla dig själv som inte har ett vättigt däck på för resa.

Waga, Hur byter man kolv mitt ute i "öknen"? :va

Jag såg det där Bigred, Inget för mig dock :D

Vi åker väll inte ur Sveriges rike på denna resa eller? Orkar inte med Norge polisen om vi skulle möta på såna.

Ändrar packnings tips i första inlägget.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top