Munstycken RS 125

Speeder

Burn rubber. Not your soul.
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Stockholm/Älta
Hoj
Rs 125
Hej!

Jag har inhandlat ett effektrör till min Aprilia RS 125 och undrar nu hur många storlekar i munstycke jag behöver att gå upp. Förgasaren är orginal, likaså hojen i övrigt.

/Fredric
 
Speeder skrev:
Hej!

Jag har inhandlat ett effektrör till min Aprilia RS 125 och undrar nu hur många storlekar i munstycke jag behöver att gå upp. Förgasaren är orginal, likaså hojen i övrigt.

/Fredric


Köp ett gäng och testa dig fram.
 
Speeder skrev:
Hej!

Jag har inhandlat ett effektrör till min Aprilia RS 125 och undrar nu hur många storlekar i munstycke jag behöver att gå upp. Förgasaren är orginal, likaså hojen i övrigt.

/Fredric

Inte så mycket... behövs oftast väldigt lite. Men låt oss säga att du har 132 orginal då ska du öka till ungefär 135 :)
 
Krille-666 skrev:
Inte så mycket... behövs oftast väldigt lite. Men låt oss säga att du har 132 orginal då ska du öka till ungefär 135 :)

Okej!

Det sitter ett 120 i nu, alltså någonstans vid 125 bör nästa steg ligga?
 
Speeder skrev:
Hej!

Jag har inhandlat ett effektrör till min Aprilia RS 125 och undrar nu hur många storlekar i munstycke jag behöver att gå upp. Förgasaren är orginal, likaså hojen i övrigt.

/Fredric


Var inte så säker på att du skall upp. I bland resulterar pipan i en fetare blandning. Det är iofs bra att börja i den säkra ändan.
 
håkanolsson skrev:
Var inte så säker på att du skall upp. I bland resulterar pipan i en fetare blandning. Det är iofs bra att börja i den säkra ändan.

Effektpipor brukar ju flytta upp registret och vässar det lite på topp, händer det verkligen att man måste gå ner i munstycke när man trycker på ett effektsystem? Låter konstigt :gnissla
 
cRoC skrev:
Effektpipor brukar ju flytta upp registret och vässar det lite på topp, händer det verkligen att man måste gå ner i munstycke när man trycker på ett effektsystem? Låter konstigt :gnissla

Definitivt, vissa pipor genererar en fetare blandning än andra. Det är ju inte som på en 4-taktare att man ökar flödet/minskar motståndet. Man vill ha starka +/- vågor. Bieffekten blir högt motstånd. En känd faktor som fetar-på ordentligt är avlagringar/sot avgasporten eller i pipan. Vet ej, men kanske även tryckvågorna spelar in? Men det låter ju inte helt orimligt att en mera *tät* pipa ger en fetare blandning än en *öppen*.
 
shoik skrev:
vart köpte du e-systemet?
jo täntke säga köp ett lågfartsmunstycke också, så blir det lite bättre drag på låga (e-system kommer ju effekten med varvtalet :D)

Jag köpte det begagnat på blocket.se.
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top