Video Mullholland Highway - Fotokurvornas fotokurva

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Hoj
R nineT
Mulholland Drive är en känd väg i Los Angeles, Kalifornien, USA, namngiven efter ingenjören William Mulholland. En del av vägen kallas även Mulholland Highway.

Den sektionen lockar motorcyklister från hela landet och har en kurva som alla vet fotas/filmas hela dagarna. Så där gäller det med andra ord att spexxa lite extra. Kurvan är tyvärr ökänd för att äta upp motorcyklar...

Knäskrap på HD:

Ducati Monster & SV650

Krockar in i cyklister

Scooter lutar för mycket

Spooked by the police

Close Call Compilation

Klipp nr1: foppatofflor, shorts, mjukt knäskydd på ena knät, minimalt med kroppsskydd öht! Är det bara jag som tycker: skyll dig själv muppjävel, typ! ultimata failet hade nästan varit att killen fallit baklänges över räcket efter kraschen:D

när jag e utråkad, brukr jag surfra lite på tuben & hamnar alltid hos rnickeymouse klipp

finns mycket roliga klipp där

men vad fan är problemet med denna kurva?- finns ju huuuur många videos som helst över krascher i denna kurva, måste ju va nått fundamentalt fel i nån ända??
den ser ju lixom inte så svår ut och är bara asfalten hygglig (vilket den ser ut till o va!) så fattar jag inte vad problemet är......(jo- att dom är amerikaner:arsele!)

:confused://jj

Vissa "olyckor" verkar helt sakna förklaring.

Misstänker att det är någon rolig sate som roar sig med att kladda ut olja och glykol hela kvällarna!

Last edited:
Jag var där i somras. Det är en väldigt kort bit som är kurvig och de vänder och kör flera gånger. Kända knuttefiket Rockstore ligger strax intill. Såg även Jay Leno där i en veteranbil.
1239931_709115962447395_1471015733_n.jpg544890_709115859114072_1502946001_n.jpg

Last edited:
men vad fan är problemet med denna kurva?- finns ju huuuur många videos som helst över krascher i denna kurva, måste ju va nått fundamentalt fel i nån ända??
den ser ju lixom inte så svår ut och är bara asfalten hygglig (vilket den ser ut till o va!) så fattar jag inte vad problemet är......(jo- att dom är amerikaner:arsele!)

Filma 10 000 motorcyklister i samma kurva och nån kommer ramla. Lägg till att alla vet att nån kommer filma dem så lockar det väl till sig dumskallar som flugor till en skitkorv.

Jag tycker det ser ut som att bakhjulet tappar greppet pga packväskor, stöd osv tar i marken. I några av klippen iaf. Tidigare filmer jag sett därifrån så ser det mer ut som det är skithalt.

Nu försöker jag inte på något sätt förminska det faktum att de flesta som kraschar defacto är amerikaner men kurvan i fråga är faktisk halvt bökig. Den är på mer än 180 grader och det är en rejäl höjdskillnad.

tanner-foust-drifts-mullholland-drive-in-scion-tc.jpg

Det verkar vara en knix också som gör att den kniper till och överraskar föraren. Finns ett liknande fenomen ut mot Skanssundet, har hållt på att åka av vägen där ett par gånger med bilen på vintern, dottern rider ute i Viad.

Det är inte sand/damm på vägen som gör det så jävulskt halt då, det är väl rätt ökenlikt runt omkring...

tycker man ser många som inte "hänger" på hojen utan sitter helt upprätt och sen lägger hojen med en alldeles för stor vinkel och bakhjulet släpper som följd. Sen är där förstås som de som trycker frambroms också :glömdet

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti