Video Mullholland Highway - Fotokurvornas fotokurva

men vad fan är problemet med denna kurva?- finns ju huuuur många videos som helst över krascher i denna kurva, måste ju va nått fundamentalt fel i nån ända??
den ser ju lixom inte så svår ut och är bara asfalten hygglig (vilket den ser ut till o va!) så fattar jag inte vad problemet är......(jo- att dom är amerikaner:arsele!)

:confused://jj

Det är fotografernas fel, det vet alla!!

TItta på klippet med SV650´n & den andra (vad det nu var) man ser att de får framhjulshopp på exakt samma ställe i kurvan & båda vurpar pga detta - ojämnheter i asfalten ju

TItta på klippet med SV650´n & den andra (vad det nu var) man ser att de får framhjulshopp på exakt samma ställe i kurvan & båda vurpar pga detta - ojämnheter i asfalten ju

JA!:crash
Han med SV´n håller nästan samma spår första gången, andra gången är han några inches längre ut och där e ju rackarns ojämnt. Fjädringen jobbar som bara den och bönpallen håller ju på att skaka av:gnissla.

Kan tänkas att det är väldigt svårt att se dem ojämnheterna, det är ju kanske inte heller där man vill hålla blicken heller.

JA!:crash
Han med SV´n håller nästan samma spår första gången, andra gången är han några inches längre ut och där e ju rackarns ojämnt. Fjädringen jobbar som bara den och bönpallen håller ju på att skaka av:gnissla.

Kan tänkas att det är väldigt svårt att se dem ojämnheterna, det är ju kanske inte heller där man vill hålla blicken heller.

Jag hade nog inte velat ligga så långt ut alls i en sådan sväng heller va ?

men vad fan är problemet med denna kurva?- finns ju huuuur många videos som helst över krascher i denna kurva, måste ju va nått fundamentalt fel i nån ända??
den ser ju lixom inte så svår ut och är bara asfalten hygglig (vilket den ser ut till o va!) så fattar jag inte vad problemet är......(jo- att dom är amerikaner:arsele!)

Jag har åkt Mullholland med bil och den är tokigt krokig med stup på båda sidor. Och det finns bara sand och damm runt om så det ligger alltid fin, hal och nästan alltid osynlig sand i någon kurva.

Mullhollands Rosenhill.
RockStore.JPG

Skillnaden är att dom har en skäggig muskelbyggare som grillar stora stekar istället för fjolliga räkmackor :tummenupp

MH-1

MH-2

MH-3

Last edited:

Asfalten är troligen inte bäst, men inte har de bra körteknik.

Börjar det släppa; släpp för helvete inte gasen helt, gör man det -> Highsider eller så släpper det åt andra hållet

Skrapar man fotpinnen;Släpp för helvete inte gasen och hoppa inte till av rädsla -> Motstyr upp den instället

Kör inte på för hög växel igenom kurvan = svårt att kontrollera gaspåslaget, speciellt på en 1000 kubikare med oerfaren förare

Killen som kraschar in i cyklisten; har blicken på faran, varvid han kör rakt in i honom; det han skulle gjort var att motstyra

Samtliga utav dessa fel var det som gjorde att de kraschade.

Jag tycker detta klipp från Mullholland är rätt coolt. Särskilt när dom har kameran på mittlinjen.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph