Muhammed-karikatyren diskussioner och åsikter.

Status
Ej öppen för fler svar.
Om man ser till frankrike och tyskland så tar de inte in alls mycket invandrare för att vara så stora länder, så varför ska lilla sverige göra de. De flyttar till ett kristet land då får de la för fan fatta att vi inte går efter koranen. :va

Du har missat det viktiga i varför de är här...de är här för att omvända och frälsa oss....så att islam kan breda ut sig ytterligare och helt ta över världen till slut...:yoparty

Ska man nu vara seriös så tycker jag ändå Sveriges officiella hållning hittills varit lyckad. Ingen viker ner sig & ber om ursäkt utan står fast vid tryckfriheten & åsiktsfriheten med mera. Att de bränner dockor & flaggor i sina hemländer är väl en sedvana vissa grupperingar håller sig med för en dramatisk effekt, som förstärks av media, men det är mig veterligen inget som händer här. Det ska inte heller tolereras i Sverige tycker jag. Världen funkar inte likadant som Sverige, men det ska man även respektera som nyinflyttad/invandrare/turist osv. När jag bor i ett annat land försöker jag anpassa mig till landets sedvanor eller iaf visa intresse och respekt för det.

Poängen? Jag har tråkigt!

Den förra hundtråden var bättre. :(
Men jag måste ändå passa på att tipsa om den här Vilks, han verkar ju ha riktigt skön humor. Jag kopierar inte in bilderna för vi vill inte att Swedie får en fatwa på sig, men njut av dessa citat till bilderna på hemsidan:

Rondellhunden profeten Muhammed har tagit intryck av demonstrationsintresset och driver sin egen kampanj: Den goda viljan.
(Texten hör till en bild på en rondellhundsmuhammed med ett plakat: Islam means Human & Animal rights)
:lol

Han publicerar även fotbollen som orsakade bråk i någon flodkultur:

fotboll-over-afganisthan.jpg

Här är den misslyckade fotbollen som släpptes ner till Afghanska barn. Man kan inte sparka på en fotboll som innehåller profetens emblem (självklart är den israeliska flaggan tillagd i efterhand, den sionistiska fienden kan inte vara med på läderkulan).

Ännu en rondellhundsbild, texten lyder:

Dagens teckning visar för omväxlings skulle en svensk. Denne har tagit på sig lösskägg och turban med tofs samt maskerat sig till profeten Muhammed som rondellhund

:rofl

Rondellhund som fotbollsmålvakt:

Dagens bild visar rondellhunden profeten Muhammed som lämnat sin favoritrondell vid Vanadisplan och lufsat hela vägen till Råsunda. Han stödjer nu helhjärtat AIK och Black Army för att kunna skapa större förståelse för islam i dessa kretsar. Profeten har med sig en banan som han enligt Black Armys traditioner lägger ner på den plats där Djurgårdens Pa Dembo Touray skall vakta målet.

:rofl :lol :tummenupp

Han har även den goda smaken att publicera bl.a. ett av hoten från en företrädare för fredsreligionen på sin hemsida:

“i will fuck u soon in sweden
i am come fra irans goverment to kill u there!
be sure boy”
, skriver Hadi.

:yoparty

http://www.vilks.net/

Last edited:
Tycker fortfarande att det är ett humorlöst folk..

Om nu Allah är stor och profeten är jättebra, varför måste de försvara dem hela tiden..

Religion = Humbug, maktmedel och jäkla Ynk-krycka!

Döp om tråden till "Jag är inte rasist, men..." :rolleyes:

Vi avbildar Muhammed, det är inte olagligt här, men det upprör en stor del människor av skäl som vi inte förstår. De eldar upp vår flagga, vilket inte är olagligt där, och här sitter vi och gnäller som minst lika goda kålsupare.

Jag känner mig inte det minsta kränkt av att någon eldar Sveriges flagga, men om jag gjorde det skulle jag väl vädra min åsikt och så var det bra med det. Precis som vissa muslimer gör inför Muhammed-avbildningarna, de vädrar sin åsikt.

Och eftersom jag inte har någon personlig relation till Hr. Reinfeldt, och inte heller är landsbygdsnationalist så skiter jag fullkomligt i hur många Freddie-dockor de gör slut på.

Ibland är ni rätt pinsamma, hela bunten! :pannkyss
Men jag älskar er ändå!

Last edited:

Glesbygdsnationalist :hihi ja, jag känner mig rätt träffad i mycket av din text men det första jag skrev var dock inte seriöst. Tyckte jag var rätt uppenbart men alltid går det förbi någon.

Sen tar jag faktiskt illa upp av rasist-hinten om den nu var specifikt menad mot mitt resonemang. Utveckla gärna den biten...

Vi avbildar Muhammed, det är inte olagligt här, men det upprör en stor del människor av skäl som vi inte förstår. De eldar upp vår flagga, vilket inte är olagligt där, och här sitter vi och gnäller som minst lika goda kålsupare.

Jag känner mig inte det minsta kränkt av att någon eldar Sveriges flagga, men om jag gjorde det skulle jag väl vädra min åsikt och så var det bra med det. Precis som vissa muslimer gör inför Muhammed-avbildningarna, de vädrar sin åsikt.

Och eftersom jag inte har någon personlig relation till Hr. Reinfeldt, och inte heller är landsbygdsnationalist så skiter jag fullkomligt i hur många Freddie-dockor de gör slut på.

Men jag älskar er ändå!

Ibland är du sådär typiskt svensk!

Sen tar jag faktiskt illa upp av rasist-hinten om den nu var specifikt menad mot mitt resonemang. Utveckla gärna den biten...

Du kan slappna av! Jag riktade min PK-kanon mot betydligt större villebråd i mitt inlägg! Ingen rasistskugga över dig! :tummenupp

Ibland är du sådär typiskt svensk!

Om fler svenskar vore som mig skulle vår stolta nation blomstra, och vi skulle ärva jorden!

Nej, ordet du söker är nog inte 'svensk', utan 'förnuftig'.

Last edited:
Läs koranen, står en hel del i den.:) ..de fanatiska fundemantalisterna har inget gemensamt med koranen som skrift, lika lite som korsriddarna hade med bibeln...

Det står att man ska hedra sin gud, visa förståelse, älska sin nästa, sin hustru , sina barn. Står ingenstans att man ska bränna flaggor, utöva terrorism, odla narkotiska plantor, sälja dessa för att köpa vapen. mm,mm
Så sant, Koranen & bibeln är gamla böcker som inte är speciellt aktuella.

Du kan slappna av! Jag riktade min PK-kanon mot betydligt större villebråd i mitt inlägg! Ingen rasistskugga över dig! :tummenupp

Om fler svenskar vore som mig skulle vår stolta nation blomstra, och vi skulle ärva jorden!

Nej, ordet du söker är nog inte 'svensk', utan 'förnuftig'.

Är det förnuftigt att inte bry sej eller vad är det du säger?

KOm hit då ska jag elda din hoj för att det är märket BMW och inte suzuki!
Hade du brytt dej?

Är det förnuftigt att inte bry sej eller vad är det du säger?

KOm hit då ska jag elda din hoj för att det är märket BMW och inte suzuki!
Hade du brytt dej?

Är det DIN flagga någon har brännt? En flagga som du har betalat tusentals kronor för och har ett stort lån på?

Då förstår jag att du är arg.

Om inte så förstår jag inte hur du kan tycka att det är en bra liknelse. Är du full?

Är det DIN flagga någon har brännt? En flagga som du har betalat tusentals kronor för och har ett stort lån på?

Då förstår jag att du är arg.

Om inte så förstår jag inte hur du kan tycka att det är en bra liknelse. Är du full?

Du verkar som att det är DU som inte fattar!
Du bor under denna flagga! Du betalar skatt i sverige(som går till vad)?!
Sverige har sett till att du är trygg!
Det är förfan våran flagga dom eldar upp! Där dina barn ska växa upp!

Men jag älskar er ändå!

Prexis, man ska inte dra alla över en kam, ett fåtal vill elda upp flaggor och då får dom väl göra det, att man inte får göra samma sak i deras land är väl ett tecken på varför bråkmakarna kommer över hit istället, glöm inte att dom invandrare som inte syns och hörs tycker att detta är pinsamt.

Du verkar som att det är DU som inte fattar!
Du bor under denna flagga! Du betalar skatt i sverige(som går till vad)?!
Sverige har sett till att du är trygg!
Det är förfan våran flagga dom eldar upp! Där dina barn ska växa upp!

Muslimer anser att en historisk profets heder är så viktig att den är värd att elda lite grejjor för.

En svensk (du) anser att ett symboliskt tygskynke är förutsättningen för rättvis skattefördelning och mina barns trygga uppväxt.

Jag vet faktiskt inte vad som är värst...

Symboler och symbolhandlingar är viktiga för enfaldiga.

Muslimer anser att en historisk profets heder är så viktig att den är värd att elda lite grejjor för.

En svensk (du) anser att ett symboliskt tygskynke är förutsättningen för rättvis skattefördelning och mina barns trygga uppväxt.

Jag vet...

Det värsta är nog att du inte bryr dej varken om sverige eller svenska flaggan och vad den står för.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey