Muhammed bilder?

Hum, så om jag förstått det rätt... (är otroligt dåligt insatt) ...så blir de här muhammed anhängarna arga och agerar som terrorister för att man ritar bilder och "skämtar" om att de är terrorister?
Haha... jösses... Jag kan väl inte ha rätt va? :rofl

pogo skrev:
Hum, så om jag förstått det rätt... (är otroligt dåligt insatt) ...så blir de här muhammed anhängarna arga och agerar som terrorister för att man ritar bilder och "skämtar" om att de är terrorister?
Haha... jösses... Jag kan väl inte ha rätt va? :rofl

:hihi :hihi

Att göra egna teckningar går naturligtvis bra.

Bifogat

• arabcartoons02.jpg
    arabcartoons02.jpg
    25.8 KB · Visningar: 464
  • arabcartoons06.jpg
    arabcartoons06.jpg
    30.1 KB · Visningar: 513
  • arabcartoons07.jpg
    arabcartoons07.jpg
    36.6 KB · Visningar: 474
  • arabcartoons10.jpg
    arabcartoons10.jpg
    22.8 KB · Visningar: 428
  • arabcartoons12.jpg
    arabcartoons12.jpg
    33.3 KB · Visningar: 463
Läs de här då:
http://www.faithfreedom.org/Announcement/601081013.htm

Kan religon göra människor så här oootroligt korkade?
Var de höga när de skrev lagarna?

"No where in the world and under no law self defense is considered to be a crime, but in the tyrannical mullacracy of Iran if a woman does not resist rape she will be stoned as adulterer and if she does she will be hanged. "

Jag blir riktigt, riktigt arg...

EDIT: Tog bort något opassande... Men ja menar de ja skrev innan! grrr

Last edited:
Det handlar väl snarast om att muslimer är trötta på arrogansen och den nedlåtande tonen från det sekulära väst. Inte så mycket om religionen i sig, avbildningsförbudet gäller inte ickemuslimer och historiskt sett har muslimerna heller inte brytt sig om det.

De flesta muslimer har viktigare saker att bry sig om än en bild i en dansk tidning, dock känner sig nog de flesta småförbannade när deras religion hånas, helt enkelt för att de inte har samma distans till den som vi i Sverige. Utvecklingen har inte nått lika långt i arabvärlden och man kan vara lugn för att svenskar hade reagerat annorlunda på religiösa påhopp för 100 eller 150 år sedan.

Att bara jämföra med religion skjuter därför något bredvid målet. Svenskar manar nu till bojkott mot fotbolls VM för att man kommer ha bordeller där. Svensk intolerans istället? Vi sätter gladeligen friheter i papperskorgen för att sätta åt folk vi int etycker om, men plötsligt är yttrandefriheten det viktigaste för alla och envar. Samma människor som vill införa DNA-register,övervakningskameror, åsiktsregistrera och sätta folk i fängelse för vilka bilder de tittar på och vilka åsikter de hyser.

Annars så är det ju intressant att det var fredliga medel som tvingade Danmark till en ursäkt, en bojkott är oändligt mycket kratfullare än tomma hot om våld.

Samma människor som vill införa DNA-register,övervakningskameror, åsiktsregistrera och sätta folk i fängelse för vilka bilder de tittar på och vilka åsikter de hyser.

Vem "åsiktsregistrera " vänsterkartellen (Bodström) eller Svensson??

Annars så är det ju intressant att det var fredliga medel som tvingade Danmark till en ursäkt, en bojkott är oändligt mycket kratfullare än tomma hot om våld.[/QUOTE]

Dom berömda rosa glasögon, att bränna flaggan är fredliga medel.

Det kanske är dags att göra en muslimsk version av Dogma... :gnissla

Chris Ash skrev:
Svenskar manar nu till bojkott mot fotbolls VM för att man kommer ha bordeller där. Svensk intolerans istället? Vi sätter gladeligen friheter i papperskorgen för att sätta åt folk vi int etycker om, men plötsligt är yttrandefriheten det viktigaste för alla och envar. Samma människor som vill införa DNA-register,övervakningskameror, åsiktsregistrera och sätta folk i fängelse för vilka bilder de tittar på och vilka åsikter de hyser.

Rätta mig om jag har fel men är det inte bara OLL(on)Y & hans polare som manar till bojkott? Att generalisera detta till "svenskar manar" är iaf ett hån mot mig. Och "samma människor" är väl Partiet som tycker? Inte är det jag iaf.

Valen skrev:
Rätta mig om jag har fel men är det inte bara OLL(on)Y & hans polare som manar till bojkott? Att generalisera detta till "svenskar manar" är iaf ett hån mot mig. Och "samma människor" är väl Partiet som tycker? Inte är det jag iaf.

Propagandisten Crish Ash har aldrig varit vän med sanningen.

Back