Muhahah ännu en zatzybög biter i gräset!.

toca1 skrev:
Jag trodde det va ngn trailer till ett nytt dataspel... Hur jäkla läcker bana som helst,,, men jag vettefan om jag skulle våga köra den,, den tvära västern i slutet av den BRANTA nerförbacken måste va liiiite jobbig .... Sen kommer den TVÄRA högern med JÄTTE muren som avåkningszoon :skrämd :crash Skön film,, tackar tackar

Det körs British Superbike på Cadwell 23-25:e augusti. Åk dit och glo.

toca1 skrev:
Inget elakt mot trådstartaren men; Lite måste jag hålla med :tummenupp

Skitstöddig, jag tycker bara det är kul visa för folk att deras bilar inte är några raketer?. Det är inge bedrift att hänga av en bil med en racehoj, man har ju ett så enormat maskinövertag att det vore som att vara mallig över att man hängde av en trehjuling med moppen!. :D

Pugho skrev:
Åjo.. vässa en japanare för samma pengar som en jänkare med 600 kusar så får du nog nåt att bita i.. Men det ska inte bli en massa pajkastning här..
Både bilar och hojar är skoj.. Peace.. :tummenupp

Min 550kusars bigblock kostade 55000:- att bygga, inkl ny msd tändning, förgasare, startmotor, headers, kolvar, kam, ventiler och naturligtvis alla nya slitdelar och maskinarbeten. Ring du herr Dahlbäck och fråga vad du får för 55000:-, kanske ett meschip och ett avgassystem?. Nää ingen motor ger med kusar för pengarna än en Cheva v8, visst kan en liten turbomotor hävda sig om man plöjer ned en förmögenhet i den. Vad tror du att motorerna i alla dessa supror och audis kostar?. :fakta

Hightuned skrev:
Min 550kusars bigblock kostade 55000:- att bygga, inkl ny msd tändning, förgasare, startmotor, headers, kolvar, kam, ventiler och naturligtvis alla nya slitdelar och maskinarbeten. Ring du herr Dahlbäck och fråga vad du får för 55000:-, kanske ett meschip och ett avgassystem?. Nää ingen motor ger med kusar för pengarna än en Cheva v8, visst kan en liten turbomotor hävda sig om man plöjer ned en förmögenhet i den. Vad tror du att motorerna i alla dessa supror och audis kostar?. :fakta
'
Håller med dig helt, jänkare ska det vara, raw power :D Vråltrimmat så man ser helt suddigt när man kör :D
HEMI :fakta
När man får råd så blir det en Fastback :p

På en vecka har jag dragit en Honda NSX och en Porsche(senast i går på Nynäsvägen) fick tummen upp av grabbarna i Porschen :tummenupp. Turbo hoj spöar det mesta :hej

//Anders

Hightuned skrev:

Känns som att detta håller på att spåra ur nu, men skulle ändå vilja kommentera..

Inklusive inköp av bil och jobb? Och vad vägde den motorn? :(
Herr dahlbäck ger jag inte mycket för eftersom han uppenbarligen bara håller i plånboken i hans trimprojekt.
Små turbomotorer är lätta att trimma och få ut ruggigt med effekt per investerad krona. Fick jag lägga 55k på trim till en Celica GT4 så skulle du ha problem med bara 550 hästar kan jag tala om.. Både rakt fram och när det svänger.. :hej

Nu säger jag inte mer här för jag ser åt vilket håll diskussionen är på väg annars.. :p

Pugho skrev:
Känns som att detta håller på att spåra ur nu, men skulle ändå vilja kommentera..

Inklusive inköp av bil och jobb? Och vad vägde den motorn? :(
Herr dahlbäck ger jag inte mycket för eftersom han uppenbarligen bara håller i plånboken i hans trimprojekt.
Små turbomotorer är lätta att trimma och få ut ruggigt med effekt per investerad krona. Fick jag lägga 55k på trim till en Celica GT4 så skulle du ha problem med bara 550 hästar kan jag tala om.. Både rakt fram och när det svänger.. :hej

Nu säger jag inte mer här för jag ser åt vilket håll diskussionen är på väg annars.. :p

Din luffare, en Challenger med 570hk som gör strippen på 10,8. Tror inte en Celica med 55k underhuven skulle ha en suck, tyvärr..
Finns något som heter vrid också.
Mvh Anders ;)

En challenger med 570 Hk går fan knappt att köra på gata, kokar o jävlas. o den går defenetivt inte att köra när det svänger eller regnar....... Din luffare

Gillar dock challnergers o roadrunners

McB skrev:
Faktum är att Vipern har haft banrekordet för standardbilar på Ringen. Detta framför riktiga sportbilar såsom Ferrari 355, Lamborghini Diablo, Porsche 911 Turbo och liknande. Om inte det kvalificerar den som en riktig sportbil så vet jag inte vad som kan göra det. Corvetten hade förresten inte mycket att hämta i det sällskapet.

Bevis?
Den snabbaste vipern jag hittat kör ett varv på 8.10
Lamborghini Murcielago - 7.52
Porsche 911 GT2 - 7.46
Ferarri 355 - 8.13 (körde 232m längre än de ovan)

Tjoffe skrev:
En challenger med 570 Hk går fan knappt att köra på gata, kokar o jävlas. o den går defenetivt inte att köra när det svänger eller regnar....... Din luffare

Gillar dock challnergers o roadrunners

Nu får du läsa mellan raderna, menar inte som banräser utan rakt fram mot Celican. Vem åker och rejsar när det regnar :rolleyes:
Klart det ska vara jänkare med kompressor. Men det är i och för sig mycket meka men det hör inte hit. Nu var det prestanda raktfram som moi menade.
Högst på min önskelista står en Fastback :p

Ps. Luffare :D :D :D

Bengan skrev:
Bevis?
Den snabbaste vipern jag hittat kör ett varv på 8.10
Lamborghini Murcielago - 7.52
Porsche 911 GT2 - 7.46
Ferarri 355 - 8.13 (körde 232m längre än de ovan)

Har haft banrekordet. Inte har.

Pugho skrev:
Precis lika irriterande som hojåkare som slår sig för bröstet och blir skitstöddiga när de har kört ifrån en bil... Jag lovar... :whip

Köra mot sportbilar ÄR kul, sen får folk tycka att det är hur irriterande som helst :) Man kanske växer ifrån det till slut.....NOT!!!

Personligen föredrar jag europeiska eller japanska bilar, de där muskelstinna jänkarna börjar bli gammla, som att åka i en resonansburk ungefär.
Lätt att få ur hästkrafter givetvis men det behövs ju inget geni för att förstå att kubikstora motorer ger mer än små.
Skulle nån ha en Toyota med 7 liters v8 skulle den givetvis gå att plocka ut lika mycket ur.
Sen har ju muskeljänkarna blivit fruktansvärt dyra i inköp med nuförtiden.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back