Mugello GP

Och naturligtvis pajade Boxer-jäveln på warmup-varvet. KUL!! Men det låter som ett roligt race.

MVH martin

Bittert att Kallio gjorde ett raceavslut i typisk finsk Häkkinen-Räikkönen-anda. Jag är superglad när min lille ödmjuke Dani vinner och de tre italienarna på pallen känns som en skön klassiker. :tummenupp

Löjligt enkelt sista 2 varven bestämmde rossi att åka ifrån utan att ha bästa hojen , honda har ingen som kan hota och dessutom konkurrerar dom ut varandra.
Mycket spännande race häftigt när framhjulet lättade i slutet på långa rakan.

Rossi är kung så är de bara :FU

Tycker de säger ganska mycket när Rossi gör en dålig start men ändå har tagit ledningen innan hälften av första varvet :yoparty

Sen var de ju grymt snyggt när han släpper om Biaggi precis i slutet av loppet men iaf vinner, såg ju ut som om han ville ge Biaggi en sista chans :D

Förresten är de nån som vet vart dom säljer Rossi/Yamaha supporterprylar?
Kan bara hitta flaggor o så sen han körde honda :gnissla
//D

Chris Ash skrev:
Hade han varit löjligt överlägsen hade han som Doohan ibland gjorde, vunnit med 30 sekunder och inte en....
Fast Doohan ville ju alltid krossa tvåan med 30 sekunder, Rossi ville ju leka med Biaggi idag, och det gjorde han onekligen.

valmers skrev:
Fast Doohan ville ju alltid krossa tvåan med 30 sekunder, Rossi ville ju leka med Biaggi idag, och det gjorde han onekligen.

Ja om du säger det så är det säkert så.

Hur gick det för Hayden i dag förresten? Kom han i mål? :hihi

Chris Ash skrev:
Kejsaren vinner före Rossi och Capirossi. Gibernau hamnar bland lecakulorna och börjar gråta. Melandri blir fyra.

DEN va nära.....!! :tummenupp Men att gissa att någon annan än Rossi vinner är vågat. :tungan

Helvetes vilket bra race det var idag. Biaggi väl värd en andra, för att inte tala om Capirossi på en 3:de. Även om den satt hårt åt.

Vad ska man säga...söndagar med MotoGPrace är dom bästa.!!! :) Bara 1 vecka kvar till nästa. Det tackar vi för. :bow

//MadaboutVale :brinnerup

Coola Ola skrev:
Kenny Roberts har iaf inte mycket existensberättigande i stallet längre.
Det var väl 2001 han gjorde lite nytta, sen dessa har det gått utför.
Snubben måste ha en hålhake på någon i Suzukis styrelse, säkert kommit in i trailern och där har styrelesordförande stått i damkläder eller nåt sånt :rolleyes:

Chris Ash skrev:
Hade han varit löjligt överlägsen hade han som Doohan ibland gjorde, vunnit med 30 sekunder och inte en....
Jag säger som Valmers, Rossi vill leka med sina motståndare och med tanke på hur många och bra de är: Rossi är den bäste vi sett, pungt!

sandstream skrev:
Jag säger som Valmers, Rossi vill leka med sina motståndare och med tanke på hur många och bra de är: Rossi är den bäste vi sett, pungt!
Nja, frågan är väl om inte Schwantz var värre. Som alltid är det omöjligt att jämföra dock.

sandstream skrev:
Det var väl 2001 han gjorde lite nytta, sen dessa har det gått utför.
Snubben måste ha en hålhake på någon i Suzukis styrelse, säkert kommit in i trailern och där har styrelesordförande stått i damkläder eller nåt sånt :rolleyes:

Eller så är hållhaken VM-titeln 2000.....

Maverick_ou812 skrev:
Najs fight om 3:e platsen, vilka feta ställ ut ur dom sista kurvorna!!

Tråkig med antispinn... :mad:
Blir nästan aldrig sådär sköööna långsladdar nu för tiden, nu blir det bara massa småsläpp. Så fort antispinnen går in så hävs ju sladden, skittråkigt... Och fuskigt.. :D

Nä, det var bättre förr.... :fakta :D :D

Rossi är väl utan tvekan i en klass för sig.... Kul tycker jag, men kanske inte lika spännande för racingen. Men idag fick han ju fajtas lite i alla fall... :tummenupp

valmers skrev:
Nja, frågan är väl om inte Schwantz var värre. Som alltid är det omöjligt att jämföra dock.
klart han va
rossi är ett naturbarn
kevin en ÿbergud

Chris Ash skrev:
Jag tittade på Sydafrikas GP 2000 förra veckan.......apropå sladdar och "det var bättre förr"...

Det kan aldrig ses för många gånger....
Ahhhh, med en schysst McCoy kan man slå hela världen med häpnad. Klassiskt lopp.

Tjat om förr i tiden... lägg upp lite filmer därifrån (hela GPn). Vore kul o se och "jämnföra". Alltså jag pratar tidigt 90-tal.

Swedie skrev:
Tjat om förr i tiden... lägg upp lite filmer därifrån (hela GPn). Vore kul o se och "jämnföra". Alltså jag pratar tidigt 90-tal.
Du har väl pröjsat premiumpaketet på www.motogp.com? Där har du ett helt gäng med filmer från förr! Kika på Archive i huvudmenyn.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back