Mt-03 :)

Angående sadeln: Jag tycker att den är bättre på MT-03:an men det är antagligen beroende på smak. XT sadeln passar säkert bättre när det börjar gå undan på grus.

Jag hade PCIII usb samt KN filter på min MT. Gick riktigt bra, jag läste någonstans att man skulle ta upp ett hål i höger eller vänster kåpa för att släppa in mer luft. Jag han dock inte prova detta (köp en ny kåpa på yamaha de kostar ca:100 kr :D ).

Angående Insats: Jag gjorde en lite större som släpper igenom lite mer buller
http://sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=156862&d=1154889422.

På onsdag är det dags att testa om det går att köra MT-03 på bana.
Hur tror ni det går?

Såja, då var man tillbaka.

MT:n gick faktiskt riktigt bra på bana, hängde inte med R1:or och dylika men det hade jag inte räknat med.

Det enda jag saknar nu är lite mera mos i maskinen. Chassit funkar ypperligt!

Såja, då var man tillbaka.

MT:n gick faktiskt riktigt bra på bana, hängde inte med R1:or och dylika men det hade jag inte räknat med.

Det enda jag saknar nu är lite mera mos i maskinen. Chassit funkar ypperligt!

Hängde du inte med R1:orna i kurvorna heller? På rakorna så är det ju inte så konstigt att R hojarna fräser iväg men i kurvorna håller man ju inte direkt 200 blås om man inte heter Valentino förstås :D

Hängde du inte med R1:orna i kurvorna heller? På rakorna så är det ju inte så konstigt att R hojarna fräser iväg men i kurvorna håller man ju inte direkt 200 blås om man inte heter Valentino förstås :D

Första gången på bana var det ju :rolleyes: Hehe.

Fanns ett par som jag körde ikapp i kurvorna och såg försvinna på rakan. Dock långt ifrån alla :huvet

Första gången på bana var det ju :rolleyes: Hehe.

Fanns ett par som jag körde ikapp i kurvorna och såg försvinna på rakan. Dock långt ifrån alla :huvet

Oki :tummenupp
Bara till att öva sen blir det super kul att lalla förbi R hojarna i kurvorna för det är ju det som räknas, att dom blåser om på rakan kan man skita i, rakt fram kan ju alla köra fort med rätt motor, ingen konst i det. Kurvor is the shit :D

Varför köpa en mt-03 för 72000 kr när man kan köpa en riktig mc, typ Kawasaki Versys för 70000???

Varför köpa en mt-03 för 72000 kr när man kan köpa en riktig mc, typ Kawasaki Versys för 70000???

Kanske av den enkla anledningen att Verysen inte är snygg någonstans och ballhetsfaktorn är mycket högre i MT03:an. Som sagt smaken är som baken. Visst versysen har en starkare motor men MT03:an är ändån råare enligt mitt tycke.

Det borde ju du kunna svara på eller? Rätt fånigt att ställa olika MC mot varandra. Man bör köpa det man tycker om och det vore DÖ trist om alla körde samma.

Hur går det för er MT-03 åkare? Väldigt tyst här.

Själv så funderar jag på att sälja hojen och köpa kåphoj då jag åker mycket långkörningar. Alternativt ge den till damen så hon också kan ta A-kort. Får se hur det blir. :va

Är det någon som är intresserad av min hoj så är det bara att skicka ett PM eller mail. (Sitter ju akra-pipor på den) :tungan

Försäkring?

Tjena!

Tjejen funderar på att köpa en MT-03:tummenupp Vilket försäkringsbolag använder ni? Är bilsport och MC bäst? Jag vet att det är olika priser för alla men kan vara kul att få lite tips från er. Kommer naturligtvis ringa runt och kolla själv också:)

Så vilket bolag använder ni?:)

Hej!
Jag har mina hojjar på Bilsport. Vet inte om de hade bäst pris men det var ganska lågt och damen som jag pratatade med var väldigt trevlig :) ...(gubbe som bor på landet och få hästar i maskin, typ). Innan höjning betalade jag 1400 kr/hel-hel.

Lycka till med köpet.

Hur går det för er MT-03 åkare? Väldigt tyst här.

Själv så funderar jag på att sälja hojen och köpa kåphoj då jag åker mycket långkörningar. Alternativt ge den till damen så hon också kan ta A-kort. Får se hur det blir. :va

Är det någon som är intresserad av min hoj så är det bara att skicka ett PM eller mail. (Sitter ju akra-pipor på den) :tungan
Du råkar inte ha en bakstötdämpare till MT-03:an liggande :D behöver en till min SRX :D

Last edited:
Tjena!

Tjejen funderar på att köpa en MT-03:tummenupp Vilket försäkringsbolag använder ni? Är bilsport och MC bäst? Jag vet att det är olika priser för alla men kan vara kul att få lite tips från er. Kommer naturligtvis ringa runt och kolla själv också:)

Så vilket bolag använder ni?:)

Har också min hos Bilsport & MC, dom var billigast för mig utav alla dom jag kolla med så som folksam, trygghansa, länsförsäkringar ja dom vanligaste man brukra kolla hos. Faktum är att alla Yamaha hojar jag haft så har det varit billigast med just Bilsport & MC, men det är ju bara att kolla :)

Vi har våran försäkrad hos länsförsäkringar.

Halva priset mot Bilsport för oss. 22 respektive 20 år i stockholms utkanter.
Dessutom avställningsbar.

Vi har våran försäkrad hos länsförsäkringar.

Halva priset mot Bilsport för oss. 22 respektive 20 år i stockholms utkanter.
Dessutom avställningsbar.

Ok tack ska ni ha. Ska kolla runt lite. Skulle kosta typ 3000:- halv/helår på Bilsport & MC, hon är 40år och bor i sthlm. Lite dyrt för halvförsäkring tycker jag. Bara kolla vidare... :)

Ok tack ska ni ha. Ska kolla runt lite. Skulle kosta typ 3000:- halv/helår på Bilsport & MC, hon är 40år och bor i sthlm. Lite dyrt för halvförsäkring tycker jag. Bara kolla vidare... :)

Jag betalar runt 2000 kr för halv/helår hos Bilsport & MC. Är 29 år och bor inne i centrala Helsingborg.

Har min hoj ute till försäljning nu om ni vet någon som är intresserad. :(

Back