MT-03 eller ER-6?

Köp en Suzuki DL 650 V-strom istället. Kanske inte så särskilt upphetsande design. Men passar till det mesta, är billig att köpa och billig att försäkra (eller ja, dyrare på det mesta än ER-6 eller MT-03). Framförallt så är den bekväm om du skulle vilja ge dig ut på lite längre turer och passar samtidigt till att gasa längs kurviga småvägar.

Av de två du funderar på skulle jag välja ER-6. MT-03 faller mig inte riktigt i smaken på något vis. :va
 
Esquire skrev:
... Suzuki DL 650 V-strom .... Kanske inte så särskilt upphetsande design.

årets understatement :4skrika
bland det fulaste man sett i klassen
 
gthyni skrev:
årets understatement :4skrika
bland det fulaste man sett i klassen
Tänk en gång till på vilken klass det handlar om. Den konkurerar ju mot maskiner som t.ex. Transalp :4skrika

Och sluta peta på mig med skedar. :mad:
 
Läste jag inte nånstans att nån hade turbokonverterat xt660, är väl samma motor på mt-03. Det kanske hade varit nånting :rofl

Ser ju rätt tam ut på pappret, ingen som hunnit provköra?
Suzuki gsr600 finns ju också med betydligt mer pulver, och lite saftigare pris.


Ändrat: Mena nya GSR600 inte gixxern....
 
Last edited:
Enligt några av mina engelska xt660 vänner som har jämfört mellan xt660x (motard utförandet) och MT-03 så har dom föredragit XT:n framför MT:n dels för att MT:n kändes plastigare men oxå lite för att det i daxläget finns större utbud av delar till XT:n.

Men det där är ju en smaksak.

Ville bara flika in jämförelsen
 
Lorge skrev:
Suzuki gsxr600 finns ju också med betydligt mer pulver, och lite saftigare pris.

läs innan du svarar,
den ursprungliga frågeställaren har en gixxer1000 och...

min ex K5a gav mig permanenta höftproblem.

den gixxer600 låter väl knappast aktuell :7peta

Esquire:
vilken som är fulast är svårt att säga:
transalp.gif

suzuki-v-strom-650.jpg


till Hondas försvar är det en modell som hängt med i några år

Pegaso Strada och Derbis Mulhácen-prototyp visar att det går
att bygga snygg bågar i klassen.
index.jpg
 
jag tycker xtx gick hyffsat ändå.
mt ska ju ha samma motor fast med nån kuse mer
(pga omarbetat insug mm har jag för mig)
(nåt för er xtx ägare o kika på)
motorn ska ju sitta läggre o längre fram= mindre wiiiilibenägen.

det är ju ingen skjutshoj men åker man själv o håller sig ifrån motorväg så mycke som möjligt så e de nog en kanon hoj :yoparty
 
ozeo skrev:
jag tycker xtx gick hyffsat ändå.
mt ska ju ha samma motor fast med nån kuse mer
(pga omarbetat insug mm har jag för mig)
(nåt för er xtx ägare o kika på)
motorn ska ju sitta läggre o längre fram= mindre wiiiilibenägen.

det är ju ingen skjutshoj men åker man själv o håller sig ifrån motorväg så mycke som möjligt så e de nog en kanon hoj :yoparty

Kollade faktiskt i värdena i går och då har xt både mera effekt och mera vrid (dock marginellt) 46hk vs 48 om jag inte kommer ihåg fel :pannkyss

Flikar in denna jämförelse :tungan

http://www.yamaha-motor-europe.com/...ils.jsp?model=tcm:26-90350&model=tcm:26-14360
 
Tooby skrev:
Jag läste att MT-03 skulle ha följa lite hårdare avgaskrav och därför har den lite lägre effekt men detta gällde mot Aprillian kanske gäller det mot XT:n oxå.

Jodå det sitter kattar på xt:n oxå samt en AIS pump som pumpar in luft i avgas systemet för att blanda ut ev höja effekten i kattarna.
 
Aprilian har 2 hästar mer och 5 kilo mindre
 
avfartsgatan skrev:
2001689 Tänkte införskaffa mig ett budgetalternativ till sommaren och det står mellan MT-03 eller ER-6.

ER-6an har ju blivit lovordad fram och tillbaka, själv tycker jag att den verkar ok men att kvalitén verkar så där. Sägs att dom 75 hk som sitter i hojen är rejält pigga.

MT-03 kostar lite mer 70 lakan (65 parallelimport), men sen verkar kvalitén aningen bättre än ER6an och så sitter jag bättre på den då min ex K5a gav mig permanenta höftproblem.

Vilken skall jag välja :confused:


Klart du ska ha en Er-6n!
Men det säger jag nog bara för jag har en sån.
Men det är bara till att se vilken som känns bäst för dig.
På papperet så är ER-6n ett bättre val, mer effekt och en cylinder mer.
 
Gamebox skrev:
2043905 Klart du ska ha en Er-6n!
Men det säger jag nog bara för jag har en sån.
Men det är bara till att se vilken som känns bäst för dig.
På papperet så är ER-6n ett bättre val, mer effekt och en cylinder mer.
En liten fråga...Hur har de gjort med veven på Kawasakin 360, 270 eller...(skillnaden mellan Yamaha's "ur" TDM och den lite nyare)
 
Tooby skrev:
2044074 En liten fråga...Hur har de gjort med veven på Kawasakin 360, 270 eller...(skillnaden mellan Yamaha's "ur" TDM och den lite nyare)

Bra fråga!
Jag vet faktiskt inte hur de har gjort.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top