Hej. Ny här på forumet som man hittade efter lite googlande.
Har precis köpt mig en MT-01 och håller på och ta mitt kort just nu, kanske inte var den lättaste hojen att öva krypkörning med men efter ett år av letande efter hoj så fastnade jag relativt fort för just MT-01.
Har bara kört moppe/cross i unga år och är inte så kunnig på allt vad meckande innebär men får försöka lära mig med tiden, men har några saker jag undrar över och förhoppningsvis kan jag få lite svar av er här på forumet.
- Backspeglar, gillar inte riktigt dom som sitter på (orginal) och funderar på att byta. Skulle helst ha några svarta och gärna några som kommer ut lite längre då jag knappt ser bakåt som det är nu utan måste böjja in armarna för att kolla i speglarna.
Hittade några på Ebay som man sätter in i änden på styret och det verkar ju smidigt men dom är rätt små och gör väl MC'n ännu bredare och det verkar väl ganska opraktiskt.
Någon som har sånna och kan ge en liten recension om dom? Eller kanske tipsa om någon sida med speglar, eller så kanske Ebay är att föredra?
- Dom bakre fotpinnarna. Damen min kollar på mig som om jag vore tokig när jag visade vart hon skulle sitta i framtiden

Skulle gärna vilja sänka dom lite och undrar om det finns någon sida som säljer ngt kit eller annat för att få ner dom "en bit".
- Bromsvätskebehållarna. Dom plastiga orginalen som sitter på, skulle gärna byta ut dom mot något snyggare, något tips på sida som säljer sånna?
- Sadeln. Har två små hål i sadeln och skulle antingen behöva köpa ett nytt sadelöverdrag eller en helt ny sadel, ävan här skulle jag behöva tips om en sida eller en affär i Sthlm man kan åka till.
Ringde till Yamahacenter i Haninge för någon dag sedan men efter 30 min i telefonkö så la jag på och har inte haft tid att åka förbi å prata med dom.
Har säkert glömt 10 saker och det kommer säkert dyka upp 100 nya frågor framöver men det får väl räcka för den här gången.
Lägger till en sak som jag kom på,
- Skulle vilja rensa baken på höjjen, få bort allt plast å gärna få dit ett snyggare bromsljus. Men iom att jag som sagt är usel på detta så skulle jag gärna få lite tips å tricks för hur jag ska gå till väga, finns det färdiga kits att sätta dit som det även finns plats för blinkers och bromsljus på?
Tack på förhand / Jimmy.