Mrs. Katerine Jones ??? Skum, se upp!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Har en tv på annons och fick ett telefonsamtal (engelsktalande) att jag skulle kolla min mail. Hans fru ville köpa min TV.

Hade fått ett mail från Mrs Katerine Jones. Hon ville köpa min tv för 2300:- och skicka den till Nigeria.
Hon insisterade på att få mitt namn och mitt kontonummer.

Jag mailade att jag inte ville skicka den. Men då sa hon att jag kunde få mer pengar.

Jag tackade fortfarande nej. Och nu undrade hon om jag hade ngt annat till salu som hon kunde köpa. Hon insisterar hela tiden på att föra över pengar :va :va

Ngn som varit med om samma sak???

1. Gå till banken.
2. Öppna ett nytt bankkonto
3. ge det till henne
4. Ta ut pengarna om hon sätter in några
5. sup upp dom

:yoparty

Hon hette inte Katherine Zeta Jones möjligtvis? :D

Fick massor med såna mail när jag lade ut annons på eniro köp och sälj.
Har aldrig fått såna innan. Dom ville betala 500euro + frakt för min dator som jag lagt ut för 3000kr... säkert...

Typ nigeria brev etc. Hänt mig flera gånger, dock har dom tidigare bara mailat. Ge inte ut kontot.

Fick ett liknande mejl från Ryssland när ag hade min Ford Focus på annons. Jag skule skicka bilen, efter den levererats så skulle jag få 14000euro (hade ute den för 85000:-). Kändes liiiiite skumt, men bara lite.

Fick ett liknande mejl från Ryssland när ag hade min Ford Focus på annons. Jag skule skicka bilen, efter den levererats så skulle jag få 14000euro (hade ute den för 85000:-). Kändes liiiiite skumt, men bara lite.

fan jag skulle ha skickat den DireCKt!

Ang miss jones: ursäkta min okunskap men vad fan kan dom göra med endast ett kontonummer? jag har många personers och företags kontonummer men det betyder inte att jag kan ta ut ett ruttet korvöre för d...
Annat hade det varit om man hade kreditkortsnummret. :fakta

Men allvarligt! Om Jag får ett brev från nigeria om att Jag ska hjälpa en människa som förtrykts av regimen så frågar Jag väl inte folk om det är på riktigt?

Skit i det bara!

Det DÄR, mina vänner, är religion! :D

Jag förstår att religioner, pyramidspel och bantningsaparater kan förankra sig hos folk när man läser sådana här trådar.

Det finns ju inte en enda tv i hela nigeria så hon vill ha en beggad från sverige... jo, antagligen.

fan jag skulle ha skickat den DireCKt!

Ang miss jones: ursäkta min okunskap men vad fan kan dom göra med endast ett kontonummer? jag har många personers och företags kontonummer men det betyder inte att jag kan ta ut ett ruttet korvöre för d...
Annat hade det varit om man hade kreditkortsnummret. :fakta

De kanske skickar en check till banken på nåt vis och du skickar tv'n, vips så visar det sig att checken ej hade täckning och du har just skickat iväg en tv och får stå för kalaset själv. Eller nåt?

De kanske skickar en check till banken på nåt vis och du skickar tv'n, vips så visar det sig att checken ej hade täckning och du har just skickat iväg en tv och får stå för kalaset själv. Eller nåt?

aha, men skickar man något utan att dom satt in pengarna på kontot först så förtjänar man det.. :rolleyes:

trodde det handlade om en rädsla att dom skulle göra något med själva kontot när dom fått kontonummret...

Ofta nån som bor i Nigeria köper en TV från Sverige. :rofl

Fan alltså, jag tänkte ta och köpa ett par nya brallor snart.. Man kanske ska börja kolla secondhandbutiker i Kongo-Kinshasa?

Ingenting att bry sig om, igår fick jag mail från Teddy Simpsson.

I 'll be paying you $850.00 Dollars for the item to include shipping & insurance charges to a verified address in Africa. :tummenupp

Jag ska sälja bas och slutsteg för 1700kr, ofta nån behöver d i mörkaste afrika och handlar från Sverige.:D

Det var om det här i något program på tv den senaste veckan eller så.

Då gick det till så att en person från Nigeria hörde av sig och ville köpa ens grejjer. Sedan skickade den personen en check via Western Union på ungefär beloppet + fraktkostnader som man skulle skicka vidare till en tredje part och lite emellan som man själv fick behålla får besväret.

Så om vi säger att man skulle sälja en bil för 80000kr så fick man en check på 110000kr. 20000kr skulle man då skicka vidare till den tredje parten så fort som möjligt. Problemet är att det tar ett tag för bankerna att kolla så det finns teckning för checkarna.

Så när man då har varit snabb och duktig att lösa in checken så tror man först att allt är grönt då man har 110000kr på sitt konto och skickar iväg de 20000kr som den tredje parten ska ha. Sedan har man då +90000kr på sitt konto. Efter några dagar så upptäcker bankerna att checken inte hade täckning så då drar de bort den summa de hade satt in. Då står man alltså där, totalt rövknullad av nigerianerna, med ett saldo på -20000kr på kontot.

Det var om det här i något program på tv den senaste veckan eller så.

Då gick det till så att en person från Nigeria hörde av sig och ville köpa ens grejjer. Sedan skickade den personen en check via Western Union på ungefär beloppet + fraktkostnader som man skulle skicka vidare till en tredje part och lite emellan som man själv fick behålla får besväret.

Så om vi säger att man skulle sälja en bil för 80000kr så fick man en check på 110000kr. 20000kr skulle man då skicka vidare till den tredje parten så fort som möjligt. Problemet är att det tar ett tag för bankerna att kolla så det finns teckning för checkarna.

Så när man då har varit snabb och duktig att lösa in checken så tror man först att allt är grönt då man har 110000kr på sitt konto och skickar iväg de 20000kr som den tredje parten ska ha. Sedan har man då +90000kr på sitt konto. Efter några dagar så upptäcker bankerna att checken inte hade täckning så då drar de bort den summa de hade satt in. Då står man alltså där, totalt rövknullad av nigerianerna, med ett saldo på -20000kr på kontot.

Men det fattar väl folk? eller? Nej JUST d, folk är ju kristna också och tjöper hälsojuice av pyramidspelsbolag. Klart de inte begriper detta.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back