Mr.Steen - Hybrid Suzuki/HD -Twin Turbo

Nu är hösten här, röda faran skall få en sista tvätt sedan får den vila fram till våren igen.

Bygget återupptas nu igen, prio ett är att få snurr på motorn.

Har köpt på mig dom flesta kontaktstycken som behövs för att bygga en kabelpiska, tanken är att köra med Maxxecu styrenhet och deras Can box för att få 5st 0-5V ingångar, 4st ingångar för temperatursensorer samt 4digitala ingångar extra. Kommer även köpa deras relä box för att styra bla bränslepump och Tilton pumpen till turbosarna. Elektroniken så som blinkers osv kommer skötas av tyska M-Unit.
kontaktstycke.jpg

Kommer även pyssla vidare med kedjan, drev supporten är så gott som klar
suport.jpgdrev.jpgmutter.jpg
 
Last edited:
Designat och byggt drevsupport själv ?

Ja, det är snart dax för mig oxå att krypa in i garaget.
Ska bara bygga en svets- och maskinverkstad först :)
 
Designat och byggt drevsupport själv ?

Ja, det är snart dax för mig oxå att krypa in i garaget.
Ska bara bygga en svets- och maskinverkstad först :)

Har haft en finger med i leken, men tillverkningen är gjord i England. Men jag behöver hjälp att hitta långa m6 insexskruvar. Hittar bara upp till 90mm men jag behöver 140mm, har du något bra tips på firma som kan tänkas ha?
 
En lite update av bränslesystemet/tryck till turbosarna har skett. Fick en trevligt paket i fredags...
Pump.jpg
Regulator.jpg
Tilton.jpg

Det är en Fuelab pump med pvm styrning och borstlös motor, som pratar ihop med regulatorn. Regulatorn har inbyggd flödesmätare som övervakar returen, så pumpen kommer jobba tyst och fint och framförallt så sparar man mycket ström. 5A räknar jag med att pumpen kommer förbruka vid normal drift. Tilton pumpen som skall förse turbosarna med olja förbrukar ca 8A, så det finns lite ström kvar till sprutet. Suzuki anger att generatorn är på 550w, men är det någon som vet hur mycket ström det finns att tillgå vid tomgång?
 
M6 x 120 med insexskalle har vi på jobbet.
Är det för kort?
 
Last edited:
Fortsatte med oljetråget idag. Det blev inte riktigt rent i diesel badet så det var bara att våtslipa allt. Avslutade med en lättare polering
View attachment 378334

Poleringen blev ok för att vara ett gjutet oljetråg
View attachment 378337

Kollade sedan oljesilen. Där hittade jag mycket små packnings rester men inga spåner i silen eller i oljan. Så motorn verkar må bra:tummenupp
View attachment 378338
Noterar att du plåtar motordelar i sängen. Mina får hålla sig på golvet - om de inte luktar för då kommer de inte in i huset alls. Inte mitt påhitt.
 
Ja, lite händer det trots allt. :tummenupp

Är det alu eller RF stång du bygger på där ? Fan va tid alla smågrejer tar att få klara.
 
Nu har jag läst igenom hela tråden och jävlar vad inponerande bygge, men vad har hänt efter årsskiftet?
Vill ju läsa mer och framförallt se den färdig :)
Grymt jävla bygge är det iallefal :tummenuppl
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top