Mr.Steen - Hybrid Suzuki/HD -Twin Turbo

Bra tips där Peter:tummenupp:tummenupp
Här är en annan lösningen, ser exotiskt ut:tuttar
plenum design.jpg

Har även ett annat plenum problem som du kanske har erfarenhet av, nämligen placeringen av tryckrören.
På ditt busa plenum ser det ut som om luftströmen är riktat mot "taket". Men jag har två tryckrör som jag inte riktigt vet vart bästa placeringen skulle vara?
 
Läckert! :yoparty

Inser i varje byggtråd jag läser att om jag nån gång blir husägare så blir prio listan:
1) Dubbelgarage
2) Dubbelgarage
3) Dubbelgarage
4) Ölkyl för nödraketerna när man kapat fel...
5) Tomt som rymmer lite byggskrot o skotrar o sånt.
6) Hus som hör till garaget
 
Bra tips där Peter:tummenupp:tummenupp
Här är en annan lösningen, ser exotiskt ut:tuttar
View attachment 385381

Har även ett annat plenum problem som du kanske har erfarenhet av, nämligen placeringen av tryckrören.
På ditt busa plenum ser det ut som om luftströmen är riktat mot "taket". Men jag har två tryckrör som jag inte riktigt vet vart bästa placeringen skulle vara?
Ett från varje håll

Bättre än så lär det inte bli:yoparty
 
jag hade nog sågat isär plenumet med tigersågen och haft en lös lite tjockare del mot insugsrören och där svetsat dom bitarna som du vill ha där och sen göra sista svetsarna runt om med rör o allt
 
Lite kvälls inspiration..
inspiration.jpg
 
jag hade nog sågat isär plenumet med tigersågen och haft en lös lite tjockare del mot insugsrören och där svetsat dom bitarna som du vill ha där och sen göra sista svetsarna runt om med rör o allt

Hej Peter

Har sågat i plenum idag:) Får dock funderar om jag vill såga isär det:va Tror det kan bli rätt snyggt med en "billet look"

Har även borrat railen idag, gick över förväntan faktist men railen går inte att montera eftersom suzuki har monterat en massa stag som sitter ivägen. Blir till att fimpa dom imorgon:smasha
såg.jpgrail.jpgfimpa.jpg

Peter kommer du ihåg vilken årsmodell det var på bryggan? Letar efter kontakt till tps sensorn och hittade denna sidan http://www.dataspares.com/connectors.html
 
Last edited:

Kill_it_With_Fire_Aliens-s576x304-132453.jpg
 
Var och hämtade hojen på jobbet idag, nu får den vila i boden några veckor medans plånboken fylls på igen. Har varit 100 och 50% sjukskriven sedan januari, så uppstarten kommer nog att dröja en stund... Men det blir lite pillande med plenum osv som redan är köpt

Knäppte några kort med fälgarna på
Höger sida.jpg
vänster sida.jpg
bakifrån.jpg
Även test svängt lite och det funkar bra, var osäker på om avgassystemet kom för långt ner men det funkar med god marginal:tummenupp
 
hej
jag måste komma hem till dig o kolla på den nu
 
Du ska inte ta och stretcha den lite när du ändå är i farten:tungan Hur lång är den egentligen? En sak är säker dock, den kommer bli svinfet!:yoparty
 
Du ska inte ta och stretcha den lite när du ändå är i farten:tungan Hur lång är den egentligen? En sak är säker dock, den kommer bli svinfet!:yoparty

Kommer inte ihåg längden, men den blir lika lång som en vanlig "glidare" tror den blir 10-20cm längre än min gsx-r. Tror den kommer se mindre ut sen när sadel skärmar pumpar osv kommer på plats:tummenupp

En liten mini update:
Fick äntligen hem min 3/4 unf - 16 gängtapp, så nu är det gängat o klart för tryck och retur på railen
20130521_200154.jpg
 
Ja...vad säger man, sjukt snyggt !

Vad jag ofta undrar är: Hur fan har du blivit så duktig på att bygga motorer ?
 
En glad amatör på sin höjd, men stressar man inte så brukar det bli bra:tummenupp
Men något borde man ha lärt sig, jag har ju skrotat ett par motorer innan:lol

En rörande update:

Har bockat och fixat idag, så nu är rören till oljekylet klart
Ett tips om någon annan tänkt boka rör, köp inte rörbocken ifrån biltema.
Rörbocken böjer sig innan rören ger vika, detta gäller iaf tjocka 15 mm hydraulrör
rör.jpg
rör2.jpg
 
Last edited:
Har försökt få till oljerören ifrån turbosarna dom senaste dagarna, men det vill verkligen inte just nu. Har gjort av med 4m 15mm hydraulrör och 2 bockningsverktyg, men inga färdiga rör än:huvet

Men fästena för fuelrailen är nu klara, så det går lite framåt med:tummenupp:tummenupp
rail fäste.jpg

Även fått på en 90 gradare på tryckgivaren, tidigare så tog givaren i avgasröret
tryck givare.jpg

Next to do är att ta upp ett hål för kamsync samt göra några bra fästen för tändspolarna
spole.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top