Mr.Steen - Hybrid Suzuki/HD -Twin Turbo

Blev lite osäker så jag var tvungen att kolla.
knaster 3

uttal: /ˈknastˌɛr/1. låsring som håller fast kolvbulten i en explosionsmoter.
Men det verkar som båda sorterna kallas för knaster
 
Last edited:
Jag menade kolvbultsclipset när jag skrev knaster. Så hette det på moppetiden.
De är jävliga att pilla i när man monterar enligt ovan.

Har kollat på weirdperformance.se tidigare...snyggt som fan men de vet hur man debiterar :D

Rally, Ra-värde används även vid ytfinhetsmätning. 0.63 micrometer (my-meter) är blank men lite mjölkig.
0,4 my kan du spegla dig i. Det är en medelvärde mellan toppar och dalar över en yta.


Steen ! Va fan...har du tryckt i två pipor ner i oljetråget !!
Är de för oljekylning eller till turbinerna ? Hur fick du tätt kring dem ?? :tummenupp:tummenupp
 
Jag menade kolvbultsclipset när jag skrev knaster. Så hette det på moppetiden.
De är jävliga att pilla i när man monterar enligt ovan.

Har kollat på weirdperformance.se tidigare...snyggt som fan men de vet hur man debiterar :D

Rally, Ra-värde används även vid ytfinhetsmätning. 0.63 micrometer (my-meter) är blank men lite mjölkig.
0,4 my kan du spegla dig i. Det är en medelvärde mellan toppar och dalar över en yta.


Steen ! Va fan...har du tryckt i två pipor ner i oljetråget !!
Är de för oljekylning eller till turbinerna ? Hur fick du tätt kring dem ?? :tummenupp:tummenupp

Haha, det är är retur rör ifrån toppen:) Suzuki original
 
jag fattar nog trögt ibland,ska pumpen sedan pumpa tillbaka oljan till oljepåfyllnings hålet
dina turbosar kommer ju så högt o fint att man kanske inte behövt pumpar o kärl
tänkte bara:tummenupp
 
jag fattar nog trögt ibland,ska pumpen sedan pumpa tillbaka oljan till oljepåfyllnings hålet
dina turbosar kommer ju så högt o fint att man kanske inte behövt pumpar o kärl
tänkte bara:tummenupp

Motorn kommer inte hjälpa till med oljetillförsel, utan det blir ett helt separat system
Turbosarna sitter så högt så det blir självfall ner till tanken. Pumpen är till för att skapa tryck/flöde upp till turbosarna, pumpen jag skall köpa är till för att gå kontinuerligt och pumpa växellådsolja till oljekylare. Och på max last så drar den bara 6.6A

Gjorde en liten skiss på hur systemet kommer att se ut:
oljesystem.jpg
 
Last edited:
Vaknade för tidigt idag, hade tänkt och montera ihop motorn i helgen men toppen är fortfarande inte klar. Så jag gav mig på ett annat projekt. Grenrörbygge, Peter P skulle egentligen gjort detta och det skulle säkert blivit bättre om han gjort det. Men jag kände mig tvungen att testa själv idag. Och eftersom jag inte har svets hemma så fick jag åka till jobbet.

Hittade en lämplig bänk att ha chassit på:
bord.jpg

Och en bild på den vänstra snurran:
grenrör ifrån sida.jpg

Kommer fortsätta med den högra imån..
Är det någon som vet hur nära avgasporten en egt sensor skall sitta?
 
hej
steen
det ser ju jättebra ut,tänkte på en sak dom där långa rören kommer att spricka med den tyngden från turbosarna så någon form av stag får det bli

mer kort var inte så snål
 
Last edited:
Läckert ormbo... :tummenupp
Är inte avundsjuk...det tar ju en jävulsk tid att få till alla fästen, skarvar, delningar mm..

:rock
 
hej
steen
det ser ju jättebra ut,tänkte på en sak dom där långa rören kommer att spricka med den tyngden från turbosarna så någon form av stag får det bli

mer kort var inte så snål

Tack Peter, Jo det har du rätt i något stag måste det bli.. Tror du dom där biltema lederna håller för tyngden ( sådana som håller fast ditt plenum)

Lite dåligt med bilder, glömde att ta en bild när alla 4 rören var på plats..
20130428_201114.jpg
20130428_201309.jpg
 
tror att den fanns sånadäringa grejjer på biltema fast m8 så det ska ju hålla
men åk o handla en o kolla påå den noga,rören blev fina o ännu bättre med lite lindning på dom för det är bra i bilköer har jag hört:va
 
tror att den fanns sånadäringa grejjer på biltema fast m8 så det ska ju hålla
men åk o handla en o kolla påå den noga,rören blev fina o ännu bättre med lite lindning på dom för det är bra i bilköer har jag hört:va

Köpte M8, såg att dom även säljer M10 ifall det inte håller...
 
Ser ut som du fick svetsat lite på lunchen :hihi
Hälften av det där tog mig månader..:tummenupp

Svetsa går ju snabbt, det som tar tid är all slipning:huvet
Tanken är att rören skall på krom sen, så allt måste vara perfekt:tummenupp

Har påbörjat ett avgassystem lite smått, men jag måste åka och köpa riktiga böjar innan jag kan fortsätta. Någon som vet vart man kan köpa 2,5" kortradie böjar i Göteborg?
Höger sida.jpg
höger sida 2.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top