Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Snyggt och prydligt, gillas skarpt!


Idag kan hon stå själv och motorn sitter fast. Var ganska jävligt att få dit motorn. Hur brukar ni andra göra när ni drar fast en motor. Kryssdra på något sätt? Dra lite på alla eller dynga på, på en och sen dra dom andra?
Står det inte i verkstadshandboken hur det ska dras? Du skjuter väl din motor åt ett håll med gängade distanser? Jag har alltid en saxlyft under så det "hänger" så fritt som möjligt i ramen. Sedan börjar jag dra distanserna till rätt moment i bakkant, uppe och nere för att sedan dra de två (oftast) som sitter i cylindern där fram.
hej
ta o spraya lite startgas där du tror att det kan komma tjyvluft,rusar motorn eller går upp i varv så är det läck
pc5 or vet jag inget om men gillar din hojj
mvh peterpain
Står det inte i verkstadshandboken hur det ska dras? Du skjuter väl din motor åt ett håll med gängade distanser? Jag har alltid en saxlyft under så det "hänger" så fritt som möjligt i ramen. Sedan börjar jag dra distanserna till rätt moment i bakkant, uppe och nere för att sedan dra de två (oftast) som sitter i cylindern där fram.
men Peterpain hade ju redan tipsat Rör inte Pc5an
Det blir helt fel om du kalibrerar om TPS
Vad är det för tomgångshållningssystem på denna?? Är det vattentempsberoende??
Nån typ utav bypass system?
Får väll riva av och gå igenom slangarna och se så allt löper fint kanske.
Har du kylvatten i den då?
Hoppas de går fintsnart sommar å sol

Efter att ha plockat bort insuget några gånger och grejat och smort och felsökt och justerat så fungerar hon som hon ska nu
Har lagt ut några krachpuckar på tillverkning för att få mina främre/övre motorfästen lite mer robusta så när dom är klara så blir det en provtur![]()

Vad var felet då?![]()

nu vet du de tills nästa gångkolla alltid dom lätta sakerna först, brukar vara dom som krånglar
grattis till uppstarten och ett väldigt snyggt bygge
![]()
Tackar.
---------------------
Överlycklig. Idag har jag varit ut och testat henne. Är hes efter glädjeskrik innanför hjälmen. Fy fan vad kul att köra (lite läskigt) går ju som ett jävla as. Testade först en kort tur tittade och tittade men allt verkade OK. Så blev en tur på 4 mil vilket är dubbelt så långt mot vad jag kom förra året
Man är ju inte kaxig mot gashandtaget men testade lite och hon powerwheelade i 170km/h, aldrig varit med om något liknande.
Lite justeringar blev de med reglage och grejer och sen ett oljebyte så nu är hon redo för att smiskas. Känns konstigt att inte ha något att göra med den (ta i trä) utan jag kan faktiskt köra![]()










|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |