Mr. 46%

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Nån som har koll (orkar räkna ut) på vad hans procentsats ligger just nu?
Hur högt över 46% kom hann? Kom han över 50% nån gång? V. Rossi alltså.

Han har 210 starter sedan 1996 och 88 vinster = 41,9 % vinster

Casey Stoner Motogp 2007 och 2008 19 starter 11 vinster = 57,8 % :yoparty :yoparty

Last edited:
Han har 210 starter sedan 1996 och 88 vinster = 41,9 % vinster

Casey Stoner Motogp 2007 och 2008 19 starter 11 vinster = 57,8 % :yoparty :yoparty

Men du kan väl inte räkna vinstprocent bara på hans lyckade säsonger?
Ta med hans debutsäsong 2006 då han blev total 8:A och stog på pallen 1 gång som bäst som 2:a. 0 vinster och 1 podium av 17 möjliga.

Rossi, för jämförelse, stog på pallen 10 av 16 gånger under sin debutsäsong i stora klassen,vann 2 race och slutade total 2:a.

Stoner är övergrymm för tillfället, så nu behöver han bara ta 4 VM titlar till på raken i stora klassen, kan han sen ta en VM titel i 125 och 250 vardera så tycker jag faktiskt att han är värd samma beundran som Rossi.:tungan

Rossi har ju vunnt alla klasser med råge.
Han kan inte vara bäst tills han blir pensionär.
tycker han har gjort sitt och nu kör han bara för de e kul.

Hur kan ni ens jämföra rossi med stoner, Rossi som har kört och vunnit 125, 250, 500 och motogp och blivit vm-mästare 7 gånger på olika märken. Rossi är GUD :fakta

(med risk för att jag får ångra detta om tio år om stoner fortsätter i samma stil :rolleyes: )

[YOUTUBE-ID]Ke7VC8Gcw14&feature=related[/YOUTUBE-ID]

och jag har sett gud irl :2cool

Last edited:
Nu skulle han bara byta tillbaka till honda också =) hehehe

Är rätt så säker på att han tangerade/kom precis över 50% vid något tillfälle. Så började det krångla för honom, läs Stoner/Ducati:D

Du minns inte vilket race det var han fixade 46% vid? Skulle vilja se efter målgången när han åker runt och smeker framlyktan för att hedra sin far/visa hur överlägsen han var. :backinthedays

Såhär ligger det till: Säsongen 2002 passerade han 46%, vilket race det var orkar jag inte räkna ut. Säsongen 2005 hade han över 60% vinster, totalt sett sen han började 1996. Efter det dalade det. Det började väl med en risig framgaffel och chassi säsongen 2006 en sen kom ju han den där unge pöjken på sin italienare och ställde till det ännu mer.
'What if I hade never tried it' innehåller mycket statistik... =)

Edit: 2002 passerade han 46% inte 2003.

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...