MPG-CAPS, vad är detta?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
En kompis kom förbi för en stund sen och tog fram en karta piller som han fått av en snubbe på jobbet, han jobbar på statoil och hade tydligen fått dem när han hjälpte en kund vars bil inte ville starta.

På pillerkartan står det "FFi MPG-CAPS", och lite snabbt googlande ger följande hemsida.

Det handlar tydligen om ett piller man stoppar i bensintanken som ska ge lägre bensinförbrukning. Jag har aldrig hört talas om något liknande tidigare så jag är väldigt, väldigt skeptisk, jag får STP-vibbar direkt när jag läser formuleringar som "MPG-CAPS™ create a catalytic micro-coating on the combustion chamber surfaces; resulting in improved combustion efficiency and lower harmful exhaust emissions".

Är det någon som känner till vad det här är - egentligen?

Sockerpiller... :tungan

Kanske fanns en anledning till varför kunden som han fick den av hade en svårstartad bil?

Esquire skrev:
2426707 Sockerpiller... :tungan

Kanske fanns en anledning till varför kunden som han fick den av hade en svårstartad bil?

Jo, det påpekade jag också, men det var tydligen "nåt annat som var paj" på bilen i fråga. :hihi

Det var någon biltidning som testade några mirakelpiller för ett gäng år sedan, den tekniska analysen sa att det var lödtenn, den enda (för motorer) verksamma beståndsdelen i lödtenn är bly, som förvisso smörjer, men som även knasar till katalysatorn.

Dessutom fick dom byta bränslefilter massor med gånger för tennpillrena skvalpade runt i tanken och rörde upp avlagringar...

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back