Mp3 spelare???

Nursey skrev:
Jag köpte iPod 60GB...är inte 100% nöjd. Volymen suger ju. MC överröstar den helt om jag ar den på när jag kör. Har hört att man kan ta bort någon slags ljudstrypning..någon som vet?!? :confused:

Jag har en Ipod gen 3 40 gb, som till en början inte gav någon vidare bra kräm alls. Sen upptäckte jag att man kan markera alla låtarna samtidigt, välja "visa info" (altså i itunes) och skruva upp volymjustering. Fixat! :tummenupp

Skit i dom stora kosspluggarna och köp sonys som sitter inne i örat istället, utan att sticka ut ett smack. Kosspluggarna är jättestora i jämförelse!

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/153212/prices

Jag köpte sonys spelare med och är riktigt nöjd med den med, förutom att ljudvolymen är för låg. Tydligen så styrs detta av eu och lär väl då vara kass på dom flesta.

Här är sonys spelare
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3-players/340605/prices

Ipodarna är ljudstrypta, då det enligt lag inte får vara högre volym inom EU.
Detta kan dock låsas upp väldigt enkelt på iPodarna med ett program som heter GoPod. Sök på google och kör, funkade kanon på min Nano.

McFille skrev:
Nanon kan jag rekommendera varmt! Massor av minne för pengarna i en grymt smidig förpackning! Köpte mig en Nanon för ett par veckor sen och jag är helnöjd. 4 GB flashminne för 2500:- är det ingen annan tillverkare som är i närheten av ännu, och designen är ju inte helt fel heller.
Den har många bra funktioner, (laptimer, kul musikspel, on-the-go spellistor m.m) och den levererar schysst ljud. Inte riktigt lika bra bas som min gamla iRiver, men det är helt klart godkänt.

:tummenupp ....

McFille skrev:
Sök på google och kör, funkade kanon på min Nano.

Funkade inte lika kanon på min.... ALLA låtar försvann från min iPod.. :huvet

Jag verkar få ominstallera Nanon för att få den att funka igen... :mad:

Får väl rekommendera en sån här då, gedigen, bra batteritid och bra gränssnitt.

NW-E407, 1GB.
050421001.jpg

Köp min iPod 20GB 4G för 1500kr! ;)

Vad less man blir......
Har precis köpt en Sandisk sansa 512mb , lägger över en massa låtar.
Sen kommer man till problemet ..... Den klarar inte att hålla rätt filnamn till rätt låt SUUUUUUUCK :mad:
Har kollat flera gånger om jag gjorde nåt fel men sen så gick jag till grannen o lånade hans mp3-spelare och den klarar att hålla rätt namn till rätt låt.

Imorgon blir det en affär som får tillbaks en mp3-spelare

Hur menar du, är det inte så att den läser ID3-taggarna, och att det därför inte blir "rätt" i displayen?

morlock skrev:
Får väl rekommendera en sån här då, gedigen, bra batteritid och bra gränssnitt.

NW-E407, 1GB.
050421001.jpg

Jovisst, Sony. Man tackar. Tillsammans med programvaran för att överföra låtar öppnar man för möjligheten att lägga in sonys rootkit med köpta cd :rolleyes:

morlock skrev:
Hur menar du, är det inte så att den läser ID3-taggarna, och att det därför inte blir "rätt" i displayen?

Nja den blandar ihop så att det står tex. Metallica som artist och sen tar den en låttitel tex i got 5 on it som är en låt med Luniz och dessutom hiphop plus att den sedan spelar Evenesence med fallen :mad:
Varför :4skrika

Ja ja butiken får tillbaka den idag, hoppas expiditen e snäll annars blir det :fatta!

Edit: Jag har kollat alla filnamn plus ID3tagar.......

Nursey skrev:
Jag köpte iPod 60GB...är inte 100% nöjd. Volymen suger ju. MC överröstar den helt om jag ar den på när jag kör. Har hört att man kan ta bort någon slags ljudstrypning..någon som vet?!? :confused:
Helt rätt...det finns en strypning och den går att tabort med en litet program. Vet inte om det blir bättre ljud dock, men de går att höja mer åtminstone.

Jag kör med iPod Nano och den har funkat bra än så länge.

Edit: Puh aldrig får man vara först =)

Last edited:
hojbrud skrev:
Köpte Sony NW-A3000
20gb
jag e jätte nöjd..
400 spänn i skillnad på 14 gb i skillnad.. har man pengarna till det e det väl inte mycket att snacka om..
Eftersom det är en klart stor skillnad om man ser till den fysiska storleken så landar valet ganska enkelt på NWA1000. Är lite smått sugen på den själv...

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back