Mp3 spelare???

Irivers ljud spärr försvinner om du uppgraderar framwearen (stavning?) Kan säga att basen blev mycet bättre ockå

morlock skrev:
Eftersom det är en klart stor skillnad om man ser till den fysiska storleken så landar valet ganska enkelt på NWA1000. Är lite smått sugen på den själv...

Fråga ett: Är NW-A1000 och NW-A3000 olika stora rent fysiskt?

Fråga två: Kräver Sonys spelare ett spezialprogram för att föra över muzak eller dyker de upp som en USB-disk?

morlock skrev:
Eftersom det är en klart stor skillnad om man ser till den fysiska storleken så landar valet ganska enkelt på NWA1000. Är lite smått sugen på den själv...

Varför inte köpa Sonys NW-HD5 istället? Både snyggare och mindre än båda, och med 20 GB HD och grym batteritid.
Var sugen på en sån innan, men då jag joggar mycket med spelaren funkar en minnesspelare bättre för mig.
Också e Nanon så jäkla sexig att jag bara var tvungen ett ha den... :hihi

edit. Bild

im_nw-hd5B.jpg

Last edited:
Kuritas skrev:
Fråga ett: Är NW-A1000 och NW-A3000 olika stora rent fysiskt?

Fråga två: Kräver Sonys spelare ett spezialprogram för att föra över muzak eller dyker de upp som en USB-disk?
1. Japp, en hel del dessutom. (se bilder)
A1000: 55 x 88 x 18.7 (11.5 på smalaste) 109 gram
A3000: 65 x 104 x 21.4 (13.5 på smalaste) 182 gram

A3000 har dock en längre batterikapacitet än A1000, 35 timmar vs 20 timmar.

2. Den dyker upp som en flyttbar disk och kan således användas för datalagring, dock måste programvaran Connect användas om du vill föra över musik som sedan skall kunna spelas upp från den. (Basic handbok)Manual, till flash-spelarna har det släppt en programvara för Drag'N'Drop så det är inte helt otänkbart att en liknande kommer till dessa.

Bifogat

• sony2_05.jpg
    sony2_05.jpg
    85.9 KB · Visningar: 27
  • sonyaxil4.jpg
    sonyaxil4.jpg
    58.1 KB · Visningar: 60
Last edited:
morlock skrev:

oki varför?
NW-A1000 6GB 2450:-
NW-A3000 20GB 2800:-
men visst, jag tittade oxå på 6gb innan.
har haft mp3n i knapt en vecka och den e redan halvfull..

McFille skrev:
Varför inte köpa Sonys NW-HD5 istället? Både snyggare och mindre än båda, och med 20 GB HD och grym batteritid.
Var sugen på en sån innan, men då jag joggar mycket med spelaren funkar en minnesspelare bättre för mig.
Också e Nanon så jäkla sexig att jag bara var tvungen ett ha den...
Känner inte för att köpa en "gammal" modell. :D Men som 20GB är den optimal, bra mycket mindre än A3000.
Förmodligen kommer jag dock behålla min NWE407, 1GB. Grymt nöjd med den.

hojbrud skrev:
oki varför?
NW-A1000 6GB 2450:-
NW-A3000 20GB 2800:-
men visst, jag tittade oxå på 6gb innan.
har haft mp3n i knapt en vecka och den e redan halvfull..
Ok igen då.
Som jag sa i en post längre upp. Den är för stor rent fysiskt. Oavsett prisskillnad. Hade det skiljt 100:- så hade jag fortfarande lutat år A1000.
:)

prulle skrev:
Irivers ljud spärr försvinner om du uppgraderar framwearen (stavning?) Kan säga att basen blev mycet bättre ockå
Firmware. :mattias

Last edited:
morlock skrev:
Känner inte för att köpa en "gammal" modell. :D Men som 20GB är den optimal, bra mycket mindre än A3000.

Ok igen då.
Som jag sa i en post längre upp. Den är för stor rent fysiskt. Oavsett prisskillnad. Hade det skiljt 100:- så hade jag fortfarande lutat år A1000.
:)

ja jag såg bilderna du la upp..
nu har jag inte sett de sidan om varandra.
men jag tycker inte den e så farligt stor, inte störren än en ipod mini i alla fall..
och jämfört med en liten sony 1gb tror den bara va dubbelt så stor..

hojbrud skrev:
ja jag såg bilderna du la upp..
nu har jag inte sett de sidan om varandra.
men jag tycker inte den e så farligt stor, inte störren än en ipod mini i alla fall..
och jämfört med en liten sony 1gb tror den bara va dubbelt så stor..
Jag har känt, klämt och jämfört bägge modellerna och A3000 upplevs väldigt mycket större och tyngre. Väger nästan det dubbla.

Flash-maskinerna E400/E500 och A608 (2GB) väger endast 48g jämfört mot 108g på A1000 och 180g på A3000.

Från vänster. A3000, A1000, A608

Last edited:
morlock skrev:

Kom i somras, fattar inte varför den ligger under äldre produkter på svenska Sony sidan, helt galet. Är dessutom tio resor bättre än den "nya" walkmanen som ser riktigt sunkig ut...på sony.com finns inte ens A1000 eller A3000.
Försöker kanske lura på oss svenskar skräpet? :va

McFille skrev:
Kom i somras, fattar inte varför den ligger under äldre produkter på svenska Sony sidan, helt galet. Är dessutom tio resor bättre än den "nya" walkmanen som ser riktigt sunkig ut...på sony.com finns inte ens A1000 eller A3000.
Försöker kanske lura på oss svenskar skräpet? :va
HD5 kom väl ändå i Januari i år, eller liknande. Livscykeln är inte mer än 12m på sådana här saker...

morlock skrev:
HD5 kom väl ändå i Januari i år, eller liknande. Livscykeln är inte mer än 12m på sådana här saker...

Den kom i slutet på Maj, så riktigt så gammal är den inte.
12m säger du? Säg det till Apple...

McFille skrev:
Den kom i slutet på Maj, så riktigt så gammal är den inte.
12m säger du? Säg det till Apple...
Livscykeln är 12m men den är bara "ny" i 6mån... får då har det kommit en ny modell. Maj kan nog stämma.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back