MP unplugged

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
rostning.jpg
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Vägen till framgång av Miljöpartiet i några få enkla steg!

Steg 1) Sätt en orimlig skatt på energi från solen.
All solljus som träffar innanför den svenska gränsen äger MP/regeringen, så lyckas du eller någon du känner, nyttja denna energi genom en solpanel så är det bara att kasta upp plånboken och betala skatt.
Inget är gratis här i livet, inte ens solljus...

Steg 2) Skyll ovanstående på EU och deras regler, trots att det inte stämmer.

Steg 3) Ta bort ovanstående skatt, hävda dig som en befriande av dum skatt och ta åt dig av äran!

Steg 4) "Profit" - inte skattepengar, men godhetspoäng



Med dessa steg garanteras inte att man når över 4%-spärren, men vi kan garantera att du inte hamnar under 0% av rösterna i nästa val! :banana :fyllisar
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Så, MP förlorade runt 3000 medlemmar 2015 eftersom de tidigare erbjudit gratis medlemmskap och många lämnade när det började kosta.
2016 tappar de 3000 medlemmar till eftersom de tvingats fatta "tuffa politiska beslut" (jo tack det är lite svårare när man faktiskt måste ta beslut på riktigt)

Så hur många medlemmar tror ni de tappar under 2017? Hur liten kan man bli och fortfarande sitta kvar i beslutande ställning i regeringen?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Så, MP förlorade runt 3000 medlemmar 2015 eftersom de tidigare erbjudit gratis medlemmskap och många lämnade när det började kosta.
2016 tappar de 3000 medlemmar till eftersom de tvingats fatta "tuffa politiska beslut" (jo tack det är lite svårare när man faktiskt måste ta beslut på riktigt)

Så hur många medlemmar tror ni de tappar under 2017? Hur liten kan man bli och fortfarande sitta kvar i beslutande ställning i regeringen?

Salladskommunisterna ute i landet tröttnade efter kolutförsäljningen och gränskontrollerna, dessutom vill dom som vanligt inte betala för sig.

Det räckte inte med att sossarna som inte skulle höja bensinskatten fattade beslut om att höja den varje år för att blidka dom kvarvarande grötskäggen i MP
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Alice Bah Kuhnke förlorar ansvaret mot extremism
Hen blir av med ansvaret för att samordna arbetet mot våldsbejakande extremism, uppger Svt.
Detta efter att hon fått kritik för att inte ha gjort tillräckligt
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Dagen man länkar till Dalademokraten och dessutom till en artikel författad av en miljöpartist!

Så besynnerligt att det får bli i denna tråd.

http://www.dalademokraten.se/opinio...klartext-efter-terrordadet-om-vilka-som-ar-de

Jag är från och med nu fast förvissad om att grisar kan flyga och ser ingen anledning att framgent ifrågasätta ett sådant påstående.

Undrar hur länge han får vara miljöpartist, deras agenda har ju inte direkt varit dold.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Flera miljöpartister har krävt att partiet ska lämna regeringen om det inte blir ett totalstopp för vapenexport till diktaturer. Nu säger partiledningen nej till ett sådant ultimatum, rapporterar SR Ekot.
– Vi är hundra procent överens i sakfrågan, det finns inte en millimeter av åsiktsskillnad där. Sen har partistyrelsen en annan uppfattning i formfrågan, där vi tycker att vi inte ska hantera regeringssamarbetet genom att ställa ultimativa krav, säger partistyrelsens sammankallande Jon Karlfeldt.

Källa: http://omni.se/mp-ledning-sager-nej-till-ultimatum-for-vapenexport/a/zpb6b

Haha, miljöpartiet som vanligt, makten före allt!



Från en tidigare artikel:

Vattenfalls brunkol. Nya Jas-plan. Förbifart Stockholm. Id-kontrollerna. Och nu senast: Bromma flygplats.
Miljöpartiet har under sina första 15 månader som regeringsparti lidit en rad tunga nederlag.
Förra språkröret Birger Schlaug tycker att partiet har valt fel väg.
– I alla politiska sammanhang måste man våga förlora. Man får inte vara så förälskad i regeringsinnehav att man inte vågar spänna bågen, det är väldigt farligt, säger han.

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/politik/tidigare-sprakroret-mp-foralskat-i-makten/
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Förre bostadsministern Mehmet Kaplan (MP) har hamnat i en rättslig tvist med Statens pensionsverk (SPV), avslöjar Aftonbladet.
Mehmet avgick från sin post förra våren och fick fram till den 28 april i år ett avgångsarvode på 127 000 kronor i månaden. Kaplan beviljades att därefter få 15 000 kronor i månaden i inkomstgaranti från maj, men nu kräver han det dubbla, skriver tidningen.
SPV säger till Aftonbladet att de ”aldrig varit med om det här scenariot tidigare”.
Aftonbladet har utan resultat sökt Mehmet Kaplan.

http://omni.se/ex-ministern-kaplan-kraver-dubbel-fallskarm/a/RV9VO

Den förre bostadsministern Mehmet Kaplan avgick under uppmärksammade former under våren 2016, Detta efter att han deltagit i en middag där även högerextrema Grå Vargarna fanns närvarande och också gjort jämförelser av Israel med Nazi-Tyskland.
Efter avgången fick Mehmet Kaplan fram till den 28 april i år ett avgångsarvode efter sin ministerperiod på 127 000 kronor i månaden. Hittills i år har han fått 452 967 kronor.

http://www.aftonbladet.se/a/7rKlw





MEN DRA ÅT HELVETE!! :mad:
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Grå vargarna högerextrema?:va

Tydligen, kanske!?...

Wikipedia säger:
"Grå vargarna är en turkisk högerextrem, ultranationalistisk,[1] nyfascistisk och panturkisk[2][3][4][5][6][7][8] ungdomsorganisation. Organisationen har anklagats för terrorism[2][4][5] och har enligt turkiska myndigheter mördat 694 personer mellan 1974 och 1980.[9] Aktionerna har varit riktade mot vänstersympatisörer, kurder och armenier i både Turkiet och i övriga Europa.

Grå vargarna är det högerextrema turkiska partiet Nationella aktionspartiets (MHP) ungdomsorganisation."
 

FZR1000_2LA

Tekniknörd
Gick med
21 Jan 2017
Ort
Kungälv
Hoj
RD350, RG125, RG250, RG500, FZR1000, ..... +++++
MP jobbar vidare i samma goda anda....

Hittade detta på FB och var bara tvungen att klippa ut och klistra in inlägget här.

--
R.I.P. Järva Barkarby motorstadion i dag va det sista dagen att köra där Tack alla jävla politiker (mp) dårar som lägger ner en sport för skötsamma ungdomar . Nej dom vill hellre se att man skjuter raketer och kastar sten på poliser , brandmän och ambulanser helt jävla sjukt att det finns sådana idiotiska anhängare till detta parti !!!! Och att det skall drabba ungdomar som har motorsport som intresse ???? gäller även gokarten i Järfälla . Nej nu skall dom sitta bredvid motorvägen med picknick tror dom det finns väl andra skogsdungar dom kan picknicka vid fy hoppas dom åker ur regeringen i höst Kraftigt besviken
--
Länk till inlägget
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
"Att Hanna Lidström också är språkrör för Grön ungdom, Miljöpartiets ungdomsförbund, förändrar inte saken. Hennes pojkvän bor nämligen i London och ska de ses krävs det att någon reser till den andra.

Det här handlar inte om Hanna Lidströms liv utan ett stort ekonomiskt system som mäktiga och rika män bestämmer över.
Hon mår inte dåligt över det.


Hanna Lidström.
– Det viktiga är inte vad jag gör. Jag förstår att när jag säger det här till dig kommer det höras i alla debatter. Då kommer jag säga ”fuck you”, det är ett fegt sätt att angripa mig.

Men hennes egna resor handlar inte bara om pojkvännen – i december flög hon på solsemester till Kap Verde.

När du var där, tänkte på att du flugit dit?

– Ja, jag tänkte på det, sen kom jag på att det här handlar inte om Hanna Lidströms liv utan ett stort ekonomiskt system som mäktiga och rika män bestämmer över. Sen vilade jag en vecka i solen.

Vissa tänker att de åtminstone vill förstöra miljön så lite som möjligt.

– Ja, och det kan man ju göra om man vill . Man kan ändra sina matvanor. Men jag tror ju att problemet är att det är för billigt att förstöra världen. Den oljan man tar upp kostar inte något. Och det kommer ju inte att ändra något bara för att jag som person gör bra ifrån mig i privatliv.

– Förbjud saker, beskatta saker. Det finns en ton att miljöpartister eller miljörörelsen är så pekpinniga, ”de vill gå in och styra mitt liv”. Jag tycker tvärtom. Det är om det inte finns någon politisk ambition som man måste hänge sig till självspäkning.

Det är imponerande att sluta flyga, säger hon. Men sannolikt kommer inte så många att följa efter. Då borde det vara effektivare att kämpa för en politik som gör det dyrare att flyga, resonerar hon.

– Om man vill ha politisk förändring måste man få en känsla av att bygga en bättre och rättvisare framtid. Istället för att ”du suger och är ett jävla äcklo”. Och eftersom vi lever i ett system som förstör klimatet så är alla en del av det, hur mycket energi man än lägger på att äta och transportera rätt kommer man alltid vara en större belastning för klimatet än vad som är rimligt.

Hon har sannolikt rätt i att det krävs politik för att förändra flygvanorna i grunden. "


Källa: https://kit.se/2018/01/19/100656/skams-du-for-att-du-flyger-nu-igen/
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top