Mountainbike - Vad ska man ha?

http://www.winstanleysbikes.co.uk/product/16364/Fuji_Tahoe_Comp_2007
Den då?

Eller nån annan på den sidan kanske?

Mjo en polare tipsade just om en nishiki, men de trillar ju iväg med stålarna där , 9000k e för mkt..vill gärna landa under 6000 om det är möjligt...
Jag e ju ingen värstingåkare utan ska väl mest åka runt lite ute i skogen på vanliga löparspår mer eller mindre.

Ja en sån där har jag pillat på också, Deoreväxlar är helt ok om man inte ska vara med i VM eller OS typ. :) Det verkar vara Shimano Deore på det mesta på cykeln och Shimano är ju ett känt märke. Mekaniska bromsar iofs, hydraul är nog trevligare men då kanske det kostar lite mer. Jag tror att det är en prisvärd hoj om du får den för 6000, den finns nog här på Egons i Östersund. Finns i alla fall för 5995 kr på hemsidan: www.egons.nu.

.

Ja en sån där har jag pillat på också, Deoreväxlar är helt ok om man inte ska vara med i VM eller OS typ. :) Det verkar vara Shimano Deore på det mesta på cykeln och Shimano är ju ett känt märke. Mekaniska bromsar iofs, hydraul är nog trevligare men då kanske det kostar lite mer. Jag tror att det är en prisvärd hoj om du får den för 6000, den finns nog här på Egons i Östersund. Finns i alla fall för 5995 kr på hemsidan: www.egons.nu.

.

Ptja, den kostar ju 4900 från winstanley + frakt typ 200 tror jag så de blir ju knappa 5000, tycker du jag ska slå till på det?
Finns inte i lager hos dem men beställningsvara så de ska gå att få tag i men man vet ju inte, nån annan hoj på den sidan du kan rekomendera annars?

Jag e så jävla askass på hojar så man vill ju inte köpa sig en hoj med nå skitgrejjer för massa pengar.

Köp min gamla häck (3 månader gammal)

Samma som på bilden fast går i grönmettalic och svart!

2500:- :tummenupp

Last edited:
I kill you!! :mad:

:tungan

De blev en FUJI... aaihakkiiiichaa..

hmm..Fuji Tahoe Comp 2007 :va[
tahoePRO_4.jpg
/QUOTE]

Ok, hoppas det är jobbigt att cykla på den så den blir ståeendes i källaren :tummenupp

Najs, vad kosta sej ?

är själv ute efter nått grövre att cykla på till jobbet under vintern, vad ska man satsa på som vintercykel igentligen ?

kör idag en hybrid med racing däck, blir lite slirit då temeraturen kryper neråt.

Najs, vad kosta sej ?

är själv ute efter nått grövre att cykla på till jobbet under vintern, vad ska man satsa på som vintercykel igentligen ?

kör idag en hybrid med racing däck, blir lite slirit då temeraturen kryper neråt.

Dubbdäck funkar även på cykel, Clas Ohlson och Feltema säljer till hyfsade priser.
Bara att kränga om på hybrisen sparar ju lite kulor och plats!

Köpte hos Clas för allround, funkar kalas även på skiftande underlag.
Jag köpte även Nokian med 296 dubb på extra fälg men jag är lite seriösare... Med dem kan man cykla med fullt fäste på en hockeyrink! :yoparty

Dubbdäck funkar även på cykel, Clas Ohlson och Feltema säljer till hyfsade priser.
Bara att kränga om på hybrisen sparar ju lite kulor och plats!

Köpte hos Clas för allround, funkar kalas även på skiftande underlag.
Jag köpte även Nokian med 296 dubb på extra fälg men jag är lite seriösare... Med dem kan man cykla med fullt fäste på en hockeyrink! :yoparty

Mm men jag har köp-behov och tänkte utnyttja det till en till cykel.
Mtb för 3-4000tusen,

kan detta vara något ?
Scott aspect 50
2853587273.jpg

http://www.blocket.se/vi/17976182.htm?ca=11_s

Snaaart får ja min hoj, segt.. jävla nötter gick o vänta på att få hem lite småskit jag beställt samtidigt bara för att.
Mailade inte o sa att de inte fått in de skiten förrns ja maila o fråga va faen de syssla me, då avbeställde ja ju såklart de skiten direkt...

Mekaniska bromsar iofs, hydraul är nog trevligare men då kanske det kostar lite mer.

Skivbromsar väger ju mera än v bromsar. Så länge man inte kör downhill, så är det ju ingen större vits med skivor. En av dom stora fördelarna med skivor vid downhill är ju om man kör sönder fälgen, så kan man fortfarande bromsa.

Jag menade att hudrauliska skivbromsar är bättre än skivbromsar med vajer. Mycket på grund av att det kräver mindre underhåll.

Skivbromsar är bättre än v-broms om du frågar mig. Dels är v-broms känsligt för att bromsverkan blir ojämn så fort fälgen får minsta smäll eller blir skitig, dels för att bromspadsen måste bytas en gång i kvarten.

Avråder från Cykelringen. Har handlat cykel där och den rostade som fasen.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka