Mountainbike - Vad ska man ha?

Någon som tog åt sig här:D :D

Vem?

Jag tycker bara att det är så jävla korkat av någon som inte har ägt en viss produkt att uttrycka sig negativt om denna. Nu kanske inte detta är fallet så därför undrade jag.

Nog med OT. Jag lämnar tråden.

Haha, man kanske inte har ägt en för att man vet av andras erfarenheter att det inte är så bra grejor... :)

Lära av sina misstag är bra
Lära av andras misstag är bättre

On topic: Det är ju därför trådskaparen frågar om vad han ska köpa...

Vad grundar du dina "åsikter" på?
Har du någonsin ägt en sådan motorcykel? Ens kört?

Jag har kört MC i ca. 18 år (innan du föddes m.a.o). Både cross, enduro, lvg och prövat lite bandagar. Jag har kört MTB i 15 år och tävlar regelbundet i denna sport och ja, jag har provat en "comet". Jag tror mig därför kunna bidra med ett och annat i denna fråga. Min poäng var knappast att din hoj är ett dåligt köp för pengarna, bara att man får otroligt mycket mer glädje om man kan tänka sig köpa begagnat istället för nytt. En cykel tappar 40-50% i värde det första året och väldigt få personer sliter ut en cykel så fort.

En bra sommar nöter jag ett antal 100 mil i stening lerig terräng och trots detta är det normalt däck och drivpaket som ev. behöver bytas. För 6000:- får man en 3-4 år gammal tävlingshoj, där motsvarande ny cykel skulle kosta 15-20.000. I mina ögon är valet därför ganska enkelt vad man väljer men alla har rätt till sin egna åsikt.

Vem?

Jag tycker bara att det är så jävla korkat av någon som inte har ägt en viss produkt att uttrycka sig negativt om denna. Nu kanske inte detta är fallet så därför undrade jag.

Nog med OT. Jag lämnar tråden.

Räckte med en liten tur på polarens såndäringa för ett par år sen för att inse att det är totalt skit :D..

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka