Motstånd till l.e.d. blinkers?

Woods0626

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ZR-7 -00
Tjenare

Har precis införskaffat 2 par miniblinkers från biltema, med L.E.D. Det stog på deras hemsida att man behövde ett motstånd till varje blinekrs för att förhindra snabbare blinkfrekvens. Men dom var självklart slut när jag var där.

Så nu till min fråga, behöver man motstånd när man byter till led blinkers?

Och är det någon som vet hur många ohm isåfall så man kan fixa egna motstånd och koppla.

Jag köpte följande blinkersrelä från biltema, och bytte ut mitt ordinarie. Fungerar för ledblinkers. :tummenupp

Blinkrelä LED (42-201)

Jag köpte följande blinkersrelä från biltema, och bytte ut mitt ordinarie. Fungerar för ledblinkers. :tummenupp

Blinkrelä LED (42-201)

Behöver jag 2 st relä då eller? eller räcker det med 1 relä till alla 4 blinkers?
Köpte du Japanskt eller Europeiskt?

Behöver jag 2 st relä då eller? eller räcker det med 1 relä till alla 4 blinkers?
Köpte du Japanskt eller Europeiskt?

byter du relät så behövs det bara ett relä. den fixar så alla blinkers blinkar rätt. men indikatorlampan kan sluta fungera och är lite mer avancerat att få den att komma igång.

det är effektmotstånd man behöver en per varje blinkers.

Jag köpte mig 4 motstånd från elfa. 6.8 ohm 25w. Jag hade 21w från början nu har jag 1w led.

Jag har testat att koppla in en blinkers men den blinkar lika fort även om det är motstånd paralellkopplat eller bara lampan inkopplad. Det går spänning genom motståndet iaf!

Måste man ha alla 4 inkopplade för att kunna testa riktigt eller? På en bil t.ex. så blinkar det ju fortare fram om bakblinkers är sönder.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT