Motorstopp på E4

KTManders

Medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 sm
Var i torsdags på väg hem från Lelles med Duken på E4;an, hade vart på 100-mils service :)
Ligger å cruisar i typ 120-130 km/h när hojen bara tvär-dör, svänger in till väggrenen och tror direkt att jag har fått soppa torsk, men kollar tanken å det skvalpar men vrider över på reserven för säkerhets skull.. (har fått soppa torsk förr men då har den börjat typ hacka innan den stannat)
så jag startar hojen å rullar iväg men den tvär-dör igen efter typ 2 meter!
Jag kollar men ingen olje lampa lyser, den verkar inte vara överhettad, inge läckage, dock så tjuter/piper det konstigt från motorn :confused:
skumt som f-n !
Startar igen men den dör bara efter nån meter , sen så drog jag nog slut batteriet för startmotorn gick inte runt när jag försökte igen..
Så det var bara sitta å skämmas i vägkanten å fixa dit en bil med släp :mad:

Någon som vet va fan d kan va? Eller om dom har klantat sig på servicen ?

/Mvh Anders :confused:
 
Tappa ur oljan och leta efter metallskimmer.

Stånkor gillar inte motorvägen.
 
sånt tjutande kan ju vara nåt relä som ligger och tjuvdrar? låter nästan som nåt elfel hojjen ingen aning mer än reläkoll har inte skruvat mycket hoj....
 
Vakumlås i tanken? Skruva av tanlocket och starta igen? Kan ju allti hoppas på att det är så enkelt.
 
Tappa ur oljan och leta efter metallskimmer.

Stånkor gillar inte motorvägen.

Du menar att min (nya) hoj har skurit av att jag kört på motorväg, låter ju helt sjukt ?

Vakumlås i tanken? Skruva av tanlocket och starta igen? Kan ju allti hoppas på att det är så enkelt.

Har testat det, typ det första jag kolla tyvärr..

sånt tjutande kan ju vara nåt relä som ligger och tjuvdrar? låter nästan som nåt elfel hojjen ingen aning mer än reläkoll har inte skruvat mycket hoj....

Ja, man vet ju inte riktigt va de kan vara, konstigt att den dör precis när man har haft den inne på 100-mila service, kan verkstad's killarna klantat till det? :confused:
 
Last edited:
Ja, man vet ju inte riktigt va de kan vara, konstigt att den dör precis när man har haft den inne på 100-mila service, kan verkstad's killarna klantat till det? :confused:


ja omöjligt är det ju inte att dom klantat till det,det händer på alla verkstäder till och från :( låter som att du bör prata med dom vad dom gjort och om dom kan hjälpa dig att kolla felet och reparera gratis om det är nåt dom orsakat.

vi får hoppas att det inte är allvarligt på en så ny hoj :huvet
 
men SHIT inte första gången man får höra nåt skit ifrån lelles firma..har hört flertal ggr folk som beställt delar därifrån o nästan varje gång fått fel saker nu handlade de inte om den saken men ska bara säga att lelles kan man absolut inte lita på konstigt att de inte lagt ned ännu. de kan ha klantat med oljan vad tusan skulle de annars vara..?
 
Precis så lät en av mina duke då hade den tok skurit, så räkna med det!
mvh markus


Man kanske inte ska måla fan på väggen innan man verkligen vet vad det är för fel. Fick jag ett svar där vissa tror att motorn har skurit så skulle jag bli väldans ledsen trots att felet inte är bekräftat. Säkrast är väl att lämna in cykeln och få felet konstaterat. :confused:

Självklart så är det bra att folk här ute har tips om vad som kan vara fel, men att göra ett konstaterande direkt utan att egentligen veta tycket jag är lite tokigt. Kanske jag misstolkade ditt svar och i så fall ber jag om ursäkt. :va
 
100 mila.. har du ingen garanti?
 
100 mila.. har du ingen garanti?

Ja jag har garanti, så oavsett va det är så åker jag ej på att pröjsa, men ändå så är det en jävla resväg fram å tillbax till Lelle, (bor i södertälje trakten)

men SHIT inte första gången man får höra nåt skit ifrån lelles firma..har hört flertal ggr folk som beställt delar därifrån o nästan varje gång fått fel saker nu handlade de inte om den saken men ska bara säga att lelles kan man absolut inte lita på konstigt att de inte lagt ned ännu. de kan ha klantat med oljan vad tusan skulle de annars vara..?

Okej, tycker dom verkar trevliga o kunniga, dock jävligt svåra att få tag på telefon :gnissla

Precis så lät en av mina duke då hade den tok skurit, så räkna med det!
mvh markus

Ok, även om det är de så är det dom som pröjsar skiten.. :huvet

ja omöjligt är det ju inte att dom klantat till det,det händer på alla verkstäder till och från :( låter som att du bör prata med dom vad dom gjort och om dom kan hjälpa dig att kolla felet och reparera gratis om det är nåt dom orsakat.

vi får hoppas att det inte är allvarligt på en så ny hoj :huvet

Japp, hoppas jag oxå :tummenupp
 
Last edited:
Var inne me hojen på lelle's idag, det visade sig att att + kabeln till batteriet hade gått av, troligtvis hade service killarna slarvat när dom satte på sadeln efter service'n..
 
Ursäkta en okunnig.... men varför skulle hojen stanna om pluskabeln gått av?

Och hur kunde issåfall startmotorn gå runt över huvudet taget?

:va
 
Ursäkta en okunnig.... men varför skulle hojen stanna om pluskabeln gått av?

Och hur kunde issåfall startmotorn gå runt över huvudet taget?

:va

Kabeln var nog inte av helt, utan legat och skavt mot sadeln. + kabeln är jävligt dumt placerad på DUKE. Min var också illa tilltyglad när jag lämnade in min på 100 mila service. Men jag sa till dom att byta den, efter det så var den dragen lite annorlunda.

Så, Anders kolla att den inte ligger och skaver fortsättningsvis!
 
Enklare än så, blir det fanimej inte! =)

Hehe, nope, jäkligt skönt att det e fixat! :tummenupp

Kabeln var nog inte av helt, utan legat och skavt mot sadeln. + kabeln är jävligt dumt placerad på DUKE. Min var också illa tilltyglad när jag lämnade in min på 100 mila service. Men jag sa till dom att byta den, efter det så var den dragen lite annorlunda.

Så, Anders kolla att den inte ligger och skaver fortsättningsvis!

Exakt, tydligen ett vanligt fel på Duke, sen vet man ju inte om service killarna var klantiga när dom la tillbaks sadeln efter servicen.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top