Motorsports Hero Kamera

Hoppas det går bättre för dig när du testar din än det gick för mig när jag nyss testade min. Jag köpte en Motorsports Hero av Duccen idag o körde en väääldigt lugn repa på Bulten för att testa kameran. När jag stod vid stopplinjen utanför Rosenhillsfiket så blir det ett jävla liv - skrikande däck, en bil har svängt tvärs över vägen trots möte o det smäller o bilarna kommer i en röra rakt mot mig. Jag kastar mig åt sidan så gott det går o hojen välter över mig förstås. Tack o lov stannade bilarna strax innan mig så det var lugnt. Kameran klarade smällen i alla fall. :tummenupp
Lite skador på högra sidan på hojen, men det lär någons försäkringsbolag få betala.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=183841

Hoppas det går bättre för dig när du testar din än det gick för mig när jag nyss testade min. Jag köpte en Motorsports Hero av Duccen idag o körde en väääldigt lugn repa på Bulten för att testa kameran. När jag stod vid stopplinjen utanför Rosenhillsfiket så blir det ett jävla liv - skrikande däck, en bil har svängt tvärs över vägen trots möte o det smäller o bilarna kommer i en röra rakt mot mig. Jag kastar mig åt sidan så gott det går o hojen välter över mig förstås. Tack o lov stannade bilarna strax innan mig så det var lugnt. Kameran klarade smällen i alla fall. :tummenupp
Lite skador på högra sidan på hojen, men det lär någons försäkringsbolag få betala.

Shit, close call alltså, hade du kameran på!?

Ja jävlar. Jag satt där och fikade när det brakade lös. Var det en bil som svängde vänster och fick möte? Kameran verkade iaf sitta hårt fast :)

Tur det gick bra. Trodde först att Duken (du) hade lyckats köra ut mellan två bilar som kom från varsitt håll och sen blivit klämd mellan bilarna. Det hade nog inte slutat lika bra.

Det är inte den här då?
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=4071&art=662031
Om det är den så har jag sett lite provfilmer med den och filmerna blir vågiga liksom...

Har en sån o kan säga att det är inget att satsa på. Har haft den tankmonterad o styrmonterad på SD'n , men hur man än försöker avvibrera den , så skakar bilden. Är tydligen ingen form av bildstabilisator alls i de kamerorna.
Enda chansen att få ngtsånär bild är att montera den på hjälmen så man slipper vibrationerna. Ljudet är..... KASS !

Vilken rysare :eek:

Tur att det gick bra med dig, det är det viktigaste.

Inte utan anledning att man funderar på att bara köra bana:va

Skönt att det gick såpass bra Nicke, en riktig rysare som sagt.

Man kanske skulle byta Duken mot en riktig banmaskin till nästa år, tanken har ju slagit en några ggr..

Har en sån o kan säga att det är inget att satsa på. Har haft den tankmonterad o styrmonterad på SD'n , men hur man än försöker avvibrera den , så skakar bilden. Är tydligen ingen form av bildstabilisator alls i de kamerorna.
Enda chansen att få ngtsånär bild är att montera den på hjälmen så man slipper vibrationerna. Ljudet är..... KASS !

Det blir vågigt, precis som vi beskriver i produktens text så rekommenderar vi den inte...

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back