Olycka Rosenhill 27/5

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Satt vid Rosenhill ikväll och fikade med några hojpolare. Hade ryggen mot vägen, men såg i ögonvrån köra iväg på en super duke. Sekunder senare hörs världens smäll från korsningen mot stora vägen. Plåt mot plåt och glaskross. Lät jävligt otäckt. Massa folk rusade dit, men jag tyckte det räckte så jag satt kvar.

Två bilar och Duken har smällt, men tydligen var det bilarna som stod för oljudet. Den ena bilen var ordentligt kvaddan, den andra såg jag inte. Tror de möttes på stora vägen på nåt sätt och att hojjen kom emellan (?)

Killen på hoj verkade klara sig någorlunda oskadd, och det enda trasiga jag såg på hojen var kopplingshandtaget som var av. Annars inte en repa.

Någon härifrån? Vad hände egentligen?

Hoppas det går bättre för dig när du testar din än det gick för mig när jag nyss testade min. Jag köpte en Motorsports Hero av Duccen idag o körde en väääldigt lugn repa på Bulten för att testa kameran. När jag stod vid stopplinjen utanför Rosenhillsfiket så blir det ett jävla liv - skrikande däck, en bil har svängt tvärs över vägen trots möte o det smäller o bilarna kommer i en röra rakt mot mig. Jag kastar mig åt sidan så gott det går o hojen välter över mig förstås. Tack o lov stannade bilarna strax innan mig så det var lugnt. Kameran klarade smällen i alla fall. :tummenupp
Lite skador på högra sidan på hojen, men det lär någons försäkringsbolag få betala.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3616334

Japp, det var jag.
Jag kom precis fram till stopplinjen när det blir ett jävla liv. Skrikande däck, sedan smäller det o 2 kraschade bilar är på väg rakt emot mig. Jag kastar mig åt sidan så fort jag kan. Tack o lov stannar bilen som är på väg rakt emot mig alldeles innan den når mig. Jag o hojen faller åt höger o det gick bra för oss. Lite ont i foten som kom i kläm, men det är ingen fara. Hojen klarade sig bra tack vare kraschpuckar överallt, bromshandtaget av, skador på backspegel, styrändspuckar, bodypuckar, generatorkåpa och sytrådsrulle var det jag kunde se.

Tur att det inte gick sämre, du kunde ha hunnit ut i korsningen också.

Det var en äldre herre som satt o tittade i backspegeln för att han trodde att någon skulle köra om honom.

Helt osannolikt att den dagen du testar kameran så får du en bil i knäet....fyfan vad mycket skit det finns på vägarna.

Hoppas att du inte blir stående på fel ställe fler gånger.

Det måste ju underlätta försäkringsärendet enormt att ha det på film IAF!

Ja, nog fan hade jag tur alltid. Det blir nog en lottorad eller två imorrn.

Polisen kom faktiskt o tog rapport så jag slipper rapportera något till dem. De tog allas vittnesmål och alla hade samma story så det är lugnt. Jag berättade för dem att kameran var på, så vi får se om de vill titta på den. Men jag tvivlar på det. Gubben tog all skuld på sig på en gång o han kände sig rätt dum och inte så lite skyldig.
Försäkringsbolagen vet man ju däremot inte vad de kan hitta på för att slippa punga ut, så då kan det ju vara bra att ha filmen. :tummenupp

Försäkringsbolagen vet man ju däremot inte vad de kan hitta på för att slippa punga ut, så då kan det ju vara bra att ha filmen. :tummenupp

Då kan man säga att den numera har betalat sig! :näsblod

Helt otrolig grej måste jag säga! Köpte hjälmkamera, åker ut och testar och sedan detta! :tummenupp
Extra häftigt att man ser dig i mätartavlans plast!

Jag ringer dig imorgon!

Skönt att det gick bra för dig. En kamera kanske inte skulle va så dum investering när det gäller försäkrings ärenden mm. eller helt enkelt få tag på idioter som försöker mosa en därute :)

Shit vilken tur du hade.. Skönt att det inte blev värre på hojen heller.

När jag kom till slutet på filmen började jag höra sirener, tänkte det var jäkla snabbt av polisen :P Men det var utanför fönstret och inte i filmen :P

Skönt att det gick bra för dig. En kamera kanske inte skulle va så dum investering när det gäller försäkrings ärenden mm. eller helt enkelt få tag på idioter som försöker mosa en därute :)
Off topic:
Bra ide faktiskt.
Men det fungerar ändå dåligt i praktiken att få tag på idioterna.
Jag menar, bilderna från hastighetskamerorna där tex. mc drar förbi på bakhjulet fungerar ju inte. Alltså, dessa bilder som ibland brukar figurera i kvällspressen.

Inte ens polisen får/kan/vill stoppa de allra värsta.

För att inte tala om alla mc- filmer på tex YT.
Men de kanske fungerar som bevis i försäkringsärenden mm?

On topic: Vilken jäkla röta att det inte gick värre. Skönt att han klarade sig.
Vänstersvängande bilist...igen och igen och igen...

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back