Old Badger
SportHojsentusiast
ja precis, det är nog 20-30 personer som sagt hur dumt det är och jag fattade det själv redan innan jag fick höra det med pga utfallet så jag har lärt mig nu.![]()
så nu ska jag försöka fokusera på själva renoveringen som sagt, det va tanken med tråden!![]()
När Rocket III var ny såg jag en delad motor på en verkstad och frågade naturligtvis anledningen till detta. Kedjan till oljepumpen hade gått av och då förstår alla som läst denna och en annan tråd vilken lampa som började lysa...
Och ägaren fortsatte att köra! Men Triumph bjöd på en ny motor trots att det inte borde gått på garantin att köra med nämnd lampa lysande.
Honda hade stora problem med deras boxerfyra när den kom på 70-talet men ägarna fick nya hojar när det blev problem så därför blev det inte allmän kännedom.
KTM har kanske inte pengar att göra så eller så har de bara en annan inställning till sina kunder.
Surt med kostnaden men är det hojen du vill ha så är det värt det! Jag fick betala en nästan ny hoj en gång till när jag vurpade med bara halvförsäkring i min ungdom. Sved som satan men ingen idé att älta vad som kunde gjorts istället.
Lycka till med renoveringen! Du har hittat en verkstad som jag litar på!