Motorrad vs. Bike

Status
Ej öppen för fler svar.
Vilken tur att de sorterat bort 50000 med äldre hojar.
Då slipper vi läsa tocket dravel som finns i Motorad enligt Vevstaken.
Vi är en så väl inte heller så köpstarka:rolleyes:
 
Håller med att Gerry Nordströms inverkan på tidningen BIKE som hette Super Bike när han tog över blev klart sämre.

Tidningen BIKE hade sin glansperiod när Gunnar Dackevall var chefredaktör.

Mao de va bättre förr
 
Det var aldrig bättre förr. Men man var möjligtvis snabbare... ;-) Bläddrade i tidningen igår och funderade över Jerker blivit journalist. Sist jag träffade han var när jag köpte min Blade 97. Näää, det där är allt en trökig tysktidning.
 
Har ännu inte hunnit till Motorrad men jag får böja mig för nya BIKE, vet inte vilket nummer jag köpte men jag gissar att det var nummer 2/08. Vilket lyft!! Inspirerat skrivet och inte samma jävla trötta skit som innan. Så bra fart i reportagen att jag inte ens minns vad tidningen innehöll:va , bara att den lämnade mig positivt överraskad. Bra gjort där bikegänget
 
Absolut, men varför har man inte med lättklädda tjejer i anonsen för den nya platt-tvn från Samsung?

Det jag menar är att motorer förknippas i allmänhet med "hillbillys" mer än någonting annat. Men stämmer det verkligen att de flesta som är intresserade av motorer är "hillbillys"?

Inte en platt-tv, men väl Samsung...

Sex säljer :tummenupp
 

Bifogat

  • samsung-wep200-headset-girl.jpg
    samsung-wep200-headset-girl.jpg
    20.2 KB · Visningar: 77
Motorrad får ett år på sig att växa för mig.
Bomber gav jag två år... lite för mycket...
Är inte tillräckligt mycket "rejsputte" för att trivas med Bike faktiskt.
 
Håller med att Gerry Nordströms inverkan på tidningen BIKE som hette Super Bike när han tog över blev klart sämre.

Tidningen BIKE hade sin glansperiod när Gunnar Dackevall var chefredaktör.

Mao de va bättre förr

Var det då den där Dackefejden pågick?
Hur många här kan minnas det? :va
 
"Ankan" som han också kallades är Da'shit! Bike har aldrig kommit i närheten av vad den var de första åren. L'äser man dem idag så är det inte mycket drag i dem men jämför man vad som fanns att tillgå i övrigt så var det revolution vad gällde hojtidningar. Lite som att jämföra FastBikes med Allt om (pensionärs)MC och GLidar-Spytt!!

Fast jag kan fortfarande komma ihåg deras okunskap när de filmade en riktig hönskitssvets på en KB2'a och påståd att det var underbara svetsar som man bara fann på hojar som Bimota. Jo-jo, det var en skoj film det, den första BIKE-filmen (med Janne Leek som bäste receputte med full fart rakt ner i diket!! ;o)

//Micke

Var det då den där Dackefejden pågick?
Hur många här kan minnas det? :va
 
BIKE är fortfarande mest underhållande att läsa, men hoppas på Motorrad.

Tyskarna är löjligt grundliga i sina tester, men det är mest positivt. Som exempel kan jag nämna hårdtesten av min egen hoj som fick sänkt betyg för att det var svåråtkomligt att byta glödlampan (tekniskt riktigt, men inte riktigt just den egenskapen jag tittade till när jag valde hobbyfordon :) )

Ser det som positivt med ett större utbud att välja ifrån, men jag har slutat prenummerera på papperstidningar (hängt med sedan Dackevall...).
Kanske delvis pga minskat intresse, men mest på att "nyheterna" är få. Alla hojar har man redan läst om/sett på internet. Race-nyheterna är ännu färre, tunna och två, tre race gamla.

Hur mycket är den journalistiska hedern värd? :)
Schhhh, säg inget - så får du 10% rabatt på rumspriset gäller onsdagar, off-season ;)
 
Last edited:
Tycker Motorrad nr:2 var riktigt bra, klart bättre än nr:1 och kan de bara hålla den nivån blir det Sveriges bästa MC tidning. De tekniska artiklarna är riktigt bra.

Vad tycker ni förresten om Bikes test av nya CBR1000RR? Ett sådant test ger mig absolut ingenting, skall man nu resa ner till Qatar och köra testa en hoj bör man få till en mer innehållsrik artikel än så. Eller är jag kräsen?

/D.
 
Tycker Motorrad nr:2 var riktigt bra, klart bättre än nr:1 och kan de bara hålla den nivån blir det Sveriges bästa MC tidning. De tekniska artiklarna är riktigt bra.

Vad tycker ni förresten om Bikes test av nya CBR1000RR? Ett sådant test ger mig absolut ingenting, skall man nu resa ner till Qatar och köra testa en hoj bör man få till en mer innehållsrik artikel än så. Eller är jag kräsen?

/D.

En som tänker lika här. Sedan tycker jag ju att det är väldans bra att få veta hur mycket objektivitet vissa journalister har pga. egenintressen så man vet vart man skall börja sålla...
Jag ger Motorrad ett par nummer till. Oavsett om den håller måttet eller inte kommer jag ha BIKE på hyllan bredvid!
 
HrrrHmmm.."Allt om (pensionärs)MC" ? Vad är det för fel på den då?:rolleyes:
Vi är en del här som passerat mittpunkten (50) men som inte bytt till kromsläde eller guldvinge för det. Deras resereportage är faktiskt ganska intressanta och man får tips på roliga vägar här hemma. OCH dom har en korrekturläsare.:D Motorrad får nog nöja sig med gratisutskicket tills vidare.
 
Ehum.... Rätta mig om jag har fel, men har inte Motorrad några fingrar med i spelet här på SH? Kolla föstasidan tex. Tror tom att Swedie fått sig en liten hacka därifrån redan?

Skulle inte förvåna mig om Motorrad i framtiden ger Swedie ett bud på hela forumet för att integrera det med webbsatsningen motorradonline.se......

Inget mig emot egentligen eftersom Motorrad förhoppningsvis sätter lite fart på övrig MC-press i Sverige, som idag inte direkt håller världsklass.
 
Last edited:
Motorrad är godkänd men inte mer räddas av 5000 mila testen , alptestet och artikeln om zx9 i senaste nr.

Bike får också bara godkänt av mig ,den klarar sig för de fina bilderna och layouten men borde vara mer kritisk i sina tester. Som någon annan skrev
2 sidor om nya busan 08 mot den engelska tidningen som det var 8 sidor fullspäckat med matnyttig information.


Jag vill se test med ZZR 1400 08 ,Hayabusa 08, och hondas blackbird

Jag gör som alla andra köper engelska hojtidningar Biker och TWO.
Handlar de svenska sporadiskt för att ha något o läsa när man åker buss och tåg.
 
Last edited:
Bevisa motsatsen :)

Hur mycket är den journalistiska hedern värd? :)

Jag står för att jag tycker att hotellet Blaue Ecke är det bästa alternativet i Nürburgring-området, även om det finns billigare enklare hotell och privata alternativ. De vet jag för att jag har själv har varit med och sett till att det blivit så. Jag vet inte när och om Patrik har varit där någon gång, eller ens övernattat, men mycket har hänt, senaste ombyggnaden avslutades i våras.

Men jag kan ha missat något, trots att jag varit trogen gäst i området sedan -83, så kom gärna fram med bättre, fräschare och mer prisvärda alternativ, så är jag i så fall den första att erkänna att jag har fel.

Tills dess kommer jag att fortsätta att rekommendera Blaue Ecke som samlingplats för svenska motorcyklister på Nürburgring. Nyrenoverat, prisvärt, grymt bra service. Man tar hand om gästerna, speciellt de svenska :)
 
Last edited:
Nyrenoverat, prisvärt, grymt bra service. Man tar hand om gästerna, speciellt de svenska :)

Jag håller med, hotellet är kanon, särskilt nu när man kan välja mellan de gamla klassiska rummen och de nya moderna. Maten är också utmärkt och många som inte bor på hotellet kommer dit för den. Nya baren är också fin och läget på hotellet är helrätt.

Jag kommer aldrig att bo någon annanstans för jag får handskrivna julkort från dem. :)
 
Fick senaste numret av "Racermag" i fredags, den tidningen som någon här i tråden rekommenderade.

Vilken tidning! Bra reportage om enbart roadracing, gammalt som nytt. Grymt fina bilder & bra layout.
Inte en enda glidare eller äcklig street fighter. Äntligen en tidning som tillsammans med engelska "Superbike Magazine" passar mig!

Har sagt det förr & säger det igen.
Bike, Motorrad, MC-Nytt är FÖR breda i sina kategorier, våga vända er till en specifik målgrupp i stället för att satsa på helheten & "safe:a".
Bomber Magazine ger jag inte ett öre för. Pubertalt trams.

Nej, som det är nu så hamnar mina pengar på MC-tidningar i utländska kassor, men jag hoppas vekligen att det finns någon tidning som vågar sig på att skriva till enbart sporthojsgruppen i framtiden.
 
Fick senaste numret av "Racermag" i fredags, den tidningen som någon här i tråden rekommenderade.

Vilken tidning! Bra reportage om enbart roadracing, gammalt som nytt. Grymt fina bilder & bra layout.
Inte en enda glidare eller äcklig street fighter. Äntligen en tidning som tillsammans med engelska "Superbike Magazine" passar mig!

Har sagt det förr & säger det igen.
Bike, Motorrad, MC-Nytt är FÖR breda i sina kategorier, våga vända er till en specifik målgrupp i stället för att satsa på helheten & "safe:a".
Bomber Magazine ger jag inte ett öre för. Pubertalt trams.

Nej, som det är nu så hamnar mina pengar på MC-tidningar i utländska kassor, men jag hoppas vekligen att det finns någon tidning som vågar sig på att skriva till enbart sporthojsgruppen i framtiden.

Ja eller varför inte 3 olika tidningar!
Touringhoj.
Glidarhoj.
Sporthoj + racing i samma tidning!
Måste finnas oändligt med material till dessa olika tidningar, tror jag i alla fall!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top