Motorrad köper Allt om Mc

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Känns lite vemodigt ändå. Jag växte upp med Bike, som sen blev Superbike, och Bike igen, MC-Nytt och Allt om MC. Sen i början på 90-talet upptäckte jag de brittiska tidningarna som Superbike Magazine, Performance Bikes, Fast Bikes med fler. De var hysteriskt roliga och de fick de svenska tidningarna att likna hembygdsföreningarnas infoblad...
Nu är i princip allting borta förutom det tusental som ligger i mina garderober som jag plockar fram ibland. Det fanns inget som helst PK när de skrev om motorcyklar... :)

"Motorcycle tires are like women, take your time and slowly warm them up, then you can shag them all day..."
Performance Bikes var helt magiskt bra. En salig blandning av värstingkörning av de senaste sporthojarna, lite lagom sexism, svincoola hojbyggen, och sen ett gediget tekniskt kunnande i artiklar om motorteknik, fjädring etc. Deras tester var också genuint genomförda, när de testade däck så kändes resultat trovärdigt. Faktiskt inte heller någon kubikhets som det känns som det är idag, de hyllade de sportiga 600orna och testade även genuint konstiga märken som inte riktigt fick plats någon annanstan.

Bläddrade lite i en PB för några år sen men då hade den tappat rätt mycket, gått till att fokusera på enbart det grabbigt svulliga hojarna, tappat de tekniska djupdyken och istället bytt ut det mot ”skicka in din bästa nakenbild på din flickvän” typ.

Eller så är det samma men jag blivit äldre och surare…. 😅
 

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
kymco Cobraracer
En så kallad ”torrkörning”, dvs man skriver en låtsas-artikel utifrån pressmaterialet man fått från generalagenten. Känns igen på upprapandet av helt meningslösa fakta, typ 13% lättare blabla 12 graders rake blablabla högre effekt bla bla.

Så extremt mycket trevligare att läsa en artikel som handlar om hur den faktiskt känns, intryck, hantering i verkligheten osv.

Eller där den Nya Hojen ingår som komponent i en intressant resa och man under vägen får sig till livs massor av intressant information om hojen ifråga. Läs tex amerikanska eller engelska hojtidningar från början av 1970-talet… vilket språk - till och med fotot var fantastiskt.
"en slagkraftig modell", "järn för gatbus".
" Hjärtat i skapelsen är förstås den härligt bultande och dundrande radtvåan
"105 hästar på topp parat med 87 newtonmeter ger ordentliga prestanda"
"Ramen är en lättviktshistoria av krom-molybdenstål"

"Bike är redan inplanerade till den roliga provkörningen"

Måste vara någon form av ai-översättning som har gått tokigt..
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Efter ha bläddrat i MC-folket så är all övrig mc-litteratur värd Pulitzerpriset!
Sicken jävla skit-tidning!!
:död
Nu skall inte den jämföras med övriga tidningar då det är ett klubborgan vars information kryddas med lite presentationer/provkörningar och klädvisningar... Pulitzer eller ej.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
En så kallad ”torrkörning”, dvs man skriver en låtsas-artikel utifrån pressmaterialet man fått från generalagenten. Känns igen på upprapandet av helt meningslösa fakta, typ 13% lättare blabla 12 graders rake blablabla högre effekt bla bla.

Så extremt mycket trevligare att läsa en artikel som handlar om hur den faktiskt känns, intryck, hantering i verkligheten osv.

Eller där den Nya Hojen ingår som komponent i en intressant resa och man under vägen får sig till livs massor av intressant information om hojen ifråga. Läs tex amerikanska eller engelska hojtidningar från början av 1970-talet… vilket språk - till och med fotot var fantastiskt.
Det är exakt det här jag menar! :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top